שתף קטע נבחר

רבנים בחב"ד נגד גיורי צה"ל: "סכנה קיומית לעם"

יממה לאחר פרסום מודעת המחאה של בכירי הרבנים הליטאים, גם רבנים מחב"ד יוצאים נגד אישור הגיורים: "חילול השם נורא שלא היה כמוהו לעולמים". מבלי להזכיר את שמו, הם קוראים לרב עובדיה לחזור בו מפסיקתו

ליטאים וחב"דניקים לא הולכים אף פעם ביחד – אלא אם מולם אויב משותף: יממה לאחר פרסום מודעת המחאה של בכירי הרבנים החרדים, ובראשם "פוסק הדור" הרב יוסף שלום אלישיב, נגד אישור גיורי צה"ל על ידי הרב עובדיה יוסף, מפרסמים היום (ד') רבנים ודיינים המזוהים עם חב"ד גילוי דעת דומה שבו נטען כי "גיורים אלו מסכנים את עצם קיומו של עם ישראל".

 

 

במודעה שכותרתה "מחאה נמרצת" - עליה דווח בסוכנות הידיעות החרדית "חדשות 24" - נטען כי אישור הגיורים הוא למעשה "ניסיון לפגוע, לערער ולקעקע את חומת עם ישראל, ולהביא התבוללות

מבהילה של גוי קדוש בין גויי הארצות".

 

הרבנים שחתמו על מודעת המחאה טוענים כי גדולי ישראל בחנו את הנושא, נברו במאות מסמכים ושמעו מאות עדויות, ולבסוף הסיקו כי תכני הלימוד לגיור בצה"ל "כוללים דברי כפירה בקדושתה של התורה ונצחיותה". כן נטען כי הדיינים המגיירים בצבא השמיטו את התנאי הבסיסי לקבלת גרים - קבלת מצוות מתוך כוונה אמיתית לנהל אורח חיים דתי-הלכתי.

 

אישור הגיורים מוגדר במודעה "חילול השם נורא שלא היה כמוהו לעולמים", ומוזכר כי הרבי מליובאוויטש החמיר בעניין זה והתריע במשך עשרות שנים על מעשים דומים ואמר כי הם "גזירה איומה שלא הייתה כמוהו מזמן חורבן הבית". 

 

לטענת הרבנים, גיור החיילים הוא דווקא כפיות טובה כלפיהם, משום ש"כדי להסביר להם פנים מרמים אותם ומאמללים את חייהם על ידי תעודת גיור שאין לה כל תוקף הלכתי".

 

מבלי להזכיר את שמות הרבנים עובדיה יוסף ושלמה עמאר, קוראים חותמי המסמך ל"מעורבים בדבר": "בואו חשבון! חזרו בכם מדבריכם והכריזו ברור: זאת התורה וההלכה לא תהא מוחלפת!!! אמת היא לעולם!!! אין ולא יכול להיות גיור שאינו עומד עם כל כללי ההלכה הברורה!".

 

רבנים עצמאיים

"רשימה חלקית" של החותמים על המודעה כוללת 12 רבני ערים, יישובים וקהילות חב"ד - בהם גם רבה של

קריית מוצקין דוד דרוקמן, ואב בית הדין חיפה הרב גדליהו אקסלרוד. מדובר ברבנים "עצמאיים", שאינם מייצגים דווקא את עמדת חב"ד. בית דין ועד רבני חב"ד, הנחשב לסמכות הרוחנית העליונה בתנועה כלל לא דן באישור הגיורים, ורבניו לא הביעו דעה בעניין.

 

במצב זה, בו אין קו אחיד ומחייב, התאפשר כי רב מטה בנימין, שמעון אליטוב, חסיד חב"ד בעצמו, יהיה חבר בוועדה שהקים הרב הראשי שלמה עמאר לבדיקת הגיורים, למרות עמדותיו הידועות של הרבי מליובאוויטש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גיור. כשר או לא?
הרב עובדיה. "בוא חשבון"
צילום: גיל יוחנן
מומלצים