אני אוהב לראות את המבט על פניו ג'נס סיבר, כאשר אני מציג בפניו שאלות מהסוג הבא - "האם אודי לה-מאן נשענת על שלדת למבורגיני גייארדו?" וגם, האם נכון שהאיטלקים היו מעורבים מאד בפיתוח?". שאלות שחייבות להשאל, אבל אתה יודע שהנשאל יהיה מוכן לשלח אותך בבעיטה היישר לסנטה-אגטה, ביתה המיתולוגי של למבורגיני, מרחק שנות אור מבחינת גישה מוולפסבורג או אינגולשטאד, פולקסווגן ואודי. וחוץ מזה, האהבה בכל מקרה אינה קיימת שם... סיבר לא מהסס אפילו לפני שהוא פותח במתקפת הגנה. "הם עזרו לנו? אם לא אנחנו, בחיים לא היו יודעים שם לבנות מכוניות מאלומניום. זה נכון ששלדות המכוניות נבנות באותה שיטה, ובאותו מפעל, אבל חייבים לדייק כאן. מדובר באודי. הידע של אודי, היכולת של אודי, הניסיון של אודי. ובכלל, אם כבר, אז גם מנוע ה-V10 המשותף לשתי המכוניות, פותח על-ידי אודי. רק מערך המתלים שונה, בעיקר מאחור". טוב, יותר ברור מזה אי אפשר, נכון? כוכבת האודי לה-מאן היא בהחלט הכוכבת המפתיעה והברורה בתצוגה של אודי. זה זמן רב שהשמועות בדבר מכונית ספורט עם מנוע מרכזי מסתובבות באזור, כולל שימוש בתעשה החברה במרכיבי למבוריגני גייארדו. ובכל זאת, הופעתה בפרנקפורט משכה מבטים, לא פחות מסימני שאלה. כמו למשל, האם אודי באמת צריכה מכונית כזו. או, האם ייצור מכונית כזו יבוא על חשבון הנובולרי העתידית. גם העיצוב מעלה סימני שאלה. לטעמי הוא יפה מאוד מהצד, ועוד יותר מאחור. אבל בניגוד לקווים ההרמוניים והעדינים כמעט מזויות אלה, החרטום אגרסיבי מאד, אינו מותיר כמעט מקום לאסתטיקה. צריך, בקיצור, להתרגל אליו. נרגעים בשלב זה השיחה עוברת למישור רגוע יותר, לא מפתיע בהתחשב בכך שעברתי להתמקד במומחיות של סיבר - עיצוב, ויותר מכך, עיצוב פנים. הוא האיש האחראי לעיצוב הפנים של הלה-מאן המפתיעה, שביחס למכונית תצוגה, נראית איכותית ומושלמת למדי. וכאשר אני מראה עניין, הוא מוכן גם להכניס אותי לקודש הקודשים ולהראות לי את רמת הירידה לפרט במכונית המהודרת. "כן, נהגנו בה כבר, אבל לא ממש מהר, הפסקנו ב-200 קמ"ש". כרגיל בעת האחרונה יש כאן תפעול חצי-אוטומטי סיקוונסיאלי, הניתן לתפעול מההגה. מחפשים בורר הילוכים רגיל במרכז? אין. במקום זאת, יש בורר-מוט זעיר המשמש למעבר בין מצבי נסיעה לפנים ולאחור. וכמובן, היא מצוידת גם במערכת המידע המתקדמת של אודי, העונה לשם MMI והוצגה זה מכבר ב-A8. אבל מכיוון שבמכונית כזו אין מקום למסך נפרד, בחרו באודי בפיתרון נאה. בלוח המחוונים הקטן נמצאת גרסה חדשה ל-MMI, כאשר מד-המהירות שנראה אנלוגי הופך למסך, המסוגל לשרת את מערכת הניווט למשל. על המסלול סיבר הגאה מעביר את המערכת למצב "מסלול", ומראה לי ש"אם במקרה אתה נמצא במירוץ, אפשר לראות על המערכת בדיוק את המיקום שלך על המסלול והיכן הפניה הבאה". מההגה הספורטיבי השטוח בחלקו התחתון בסגנון הגאי מירוץ של ממש, ניתן להפעיל לא רק את מערכת הניווט, אלא גם לכוון את מצב הבולמים ואפילו לעבור למצב "רחבת טיפולים" בו שומרת עליך המכונית שלא תעבור את המהירות המותרת. אז נכון שנראה לנו מעט מוזר לעשות בכך שימוש על הכביש, בנתיבי אילון המסלול ברור לחלוטין ובכניסה ל"אוטו דיפו" לא יהיה שימוש למערכת המהירות המוגבלת. אבל לוח המחוונים החכם, כמו-גם תאורת הפנים המזכירה מטוס נוסעים, בהחלט עלולים להגיע לייצור סדרתי תוך זמן לא רב. אנחנו בעד. לסיקור המלא של תערוכת פרנקפורט - לחצו כאן