שתף קטע נבחר

רובר נוסעת למלזיה

אחרי שנחתה בהודו ממשיכה רובר את הטיול במזרח כדור הארץ - והפעם הכיוון הוא מלזיה. קברניטי MG-רובר חתמו על הצהרת כוונות לקראת הסכם שת"פ עם יצרנית הרכב המלזית פרוטון

אין זה סוד שיצרנית הרכב הבריטית MG-רובר נמצאת בקשיים גדולים. עוד לפני שנמכרה לקבוצת ההשקעות פניקס, היא גררה את ב.מ.וו להפסדים והביאה לרעידת אדמה בהנהלה הגרמנית שהיתה אחראית לרכישה הכושלת. גם כיום (ואולי דווקא כיום), כשהיא בידיים בריטיות, מתקשה MG-רובר להחזיק את הראש מעל המים.

 

משתפים פעולה

 

קו מוצרים שחלק גדול מימנו מיושן ולא אטרקטיבי, ומבוסס על מכוניות הונדה וותיקות, לצד העדר מזומנים הנדרשים לפיתוח דגמים חדשים ומודרניים יותר, גורמים להפסדים רבים ולעתיד שנראה עגום למדי. במשך השנים האחרונות ניסתה היצרנית את מזלה בשיתופי פעולה שונים ומשונים, בין אם כאלו שלא נשאו פירות (בסין למשל, חברה לגורמים שבסופו של דבר פשטו רגל), ובין אם כאלו שאת תוצאותיהם כבר ניתן לראות, כמו שיתוף הפעולה עם טאטא ההודית בפיתוח הסיטי-רובר.

 

כעת מודיעים אנשי פניקס על מגעים מתקדמים עם יצרנית הרכב המלזית פרוטון. זו האחרונה היא בעלת הבית בלוטוס, יצרנית מכוניות הספורט הבריטית הקטנה ששתפה בעבר פעולה עם רובר, וייתכן שכך גם נוצר החיבור. בשלב זה חתמו שני הצדדים על הצהרת כוונות, בדרך להסכם שיתוף פעולה שלדברי פניקס עדיין כפוף לדיונים ומשא ומתן.

 

ההסכם הראשוני מדבר על שיתוף פעולה אפשרי בפיתוח מכוניות בין פרוטון לרובר. פרוטון החלה מפתחת לאחרונה מכוניות באופן עצמאי, אחרי התבססות ממושכת על טכנולוגיה של מיצובישי. MG-רובר מבחינתה זקוקה נואשות לפלטפורמות חדשות, או לסיוע בפיתוח פלטפורמת ה-75.  שני הצדדים עדיין לא מוכנים לדבר על פרויקטים ספציפיים, ואולם ידוע שברובר מתעכב עדיין הליך הפיתוח של מחליפת ה-45 (שאמורה להתבסס על רצפת ה-75) בגלל חוסר באמצעים ובממון.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יצרנית הרכב המלזית פרוטון
יצרנית הרכב המלזית פרוטון
חתמה על הסכם הצהרת כוונות עם MG-רובר
חתמה על הסכם הצהרת כוונות עם MG-רובר
מומלצים