שתף קטע נבחר

אקורה RD-X חוזרת

כמו כולם. חטיבת היוקרה של הונדה מציגה אף היא את מה שמכונה "שילוב בין ספורט, שימושיות ושטח". איפה (לא) שמענו את זה קודם?

זו העונה הזו של השנה. יצרני רכב מתחילים לשחרר מידע תכוף אודות מכוניות אופנתיות, כפולות הנעה, מיועדות לשטח ובכלל לזמן פנאי. ואז אנחנו יודעים שמועד תערוכת דטרויט מתקרב במהירות. תערוכת הרכב הגדולה והחשובה ביותר בארה"ב, היא היעד המועדף לכלי רכב גדולים, עם מראה קשוח ופינוקים לרוב. כן, יהיו כמובן גם טנדרים, אבל. 

 

וכעת תור הונדה לשחרר מידע על מה שעד עתה היינו מגדירים כ-SUV חדש, אך היום מוגדר כקרוס-אובר. בעצם, מדובר דווקא באקורה חטיבת היוקרה של הונדה בארה"ב. זו החושפת איורים ראשונים של ה-RD-X, דגם כאילו-שטח גדול ונוסף למותג.

 

איך הוא נראה

 

הונדה עדיין לא מפרסמת פרטים על הרכב החדש, אולם האיורים המצורפים מבטיחים כי הוא קטן מה-MD-X הוותיק יותר, אבל ספורטיבי ממנו במראה. כיאה לקרוס-אובר מודרני, הוא משלב בין קווים ספורטיביים מעולם המכוניות ה"רגילות" והספורטיביות (למשל בעזרת כנפיים תפוחות) לאלה המשתייכים באופן טבעי לשטח - כמו המגינים מלפנים ומאחור.


 

מעניין לציין כי הוא גם מזכיר את הקו שראינו זה מכבר בתצלומי ריגול של גרסאות הספורט לסיוויק הבאה. ולמען האמת, זה לא כל-כך מפתיע, בהתחשב בעובדה שהרכב הזה בדיוק אמור להתבסס על פלטפורמת מחליף ה-CR-V - המבוסס באופן מסורתי על פלטפורמת המשפחתית הקומפקטית.

 

 

אגב, גם עיצוב הפנים משלב בין מספר גישות. מחד יש סביבת נהג שנראית באיורים ספורטיבית למהדרין, ואמורה להיות מפוארת למדי. מאידך, איורי החלק האחורי מבטיחים אפשרות קיפול והזזת מושבים, המזכירים במידה מסוימת מיניוואן. בכל מקרה, פרטים מלאים על הרכב החדש תפרסם הונדה בעת השקתו בתערוכת הרכב האמריקנית הקרובה.

 

היה כבר קודם

 

ואם כבר הגעתם עד כאן, יעניין אתכם כנראה לדעת כי השם RD-X אינו חדש עבור אקורה. זו הציגה רכב בשם דומה כבר לפני שלוש שנים, בתערוכת דטרויט 2002. אז הייתה זו מכונית תצוגה. לפי האיורים החדשים, נראה שעברה שינויי עיצוב מהותיים ביותר.

 

הכיוון הכללי - מעין קופה לשטח - נותר אמנם דומה, אך בדרך ויתרו הונדה על "דלתות התאבדות" מאחור (כינוי לדלתות הנפתחות לכיוון ההפוך) ופתיחת תא מטען ייחודית שהופיעו ב-RD-X "של אז". כיאה למכונית תצוגה, היא גם הציגה שפע טכנולוגיה מתקדמת, כולל מנועים חשמליים להנעה האחורית.

 

לא ברור מה מכל זה יגיע לרכב הסדרתי שיצא לכביש במהלך השנה הקרובה, אך שמועות מדברות על גרסת 200 כ"ס למנוע ה-2.4 ליטר (16 שסתומים). כן צפויה גם גרסה היברידית שתכונה מן הסתם IMA. ביפן צפויה המכונית להימכר תחת השם הונדה, והתכניות לאירופה עדיין לא ברורות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אקורה RD-X
כך יראה תא הנוסעים?
כאילו-שטח וכאילו-ספורט
סביבת הנהג נראית מזמינה
אקורה RD-X, גרסת 2002
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים