שתף קטע נבחר

התלונות והתגובות: מוניות, חניה, גישה לנכים

והיום: הנושא שזכה לתגובות הכי כועסות ועצבניות - נהלי הנסיעה במוניות ומיקום התחנה. אל התלונות הנרגזות בנושא זה מצטרפות גם פניות הקשורת במענה לצרכי אוכלוסיית הנכים ולבעיות במתחם החניונים ובתחנת הרכבת. כתבה שלישית בסדרה

מוניות חניונים וגישה טיפול בנכים 

הדרך אל ומנתב"ג רצופה כוונות טובות, אבל כנראה שגם לא מעט תקלות: מאות פניות אמוציונליות במיוחד הוקדשו לכל מה שקשור במוניות - החל מהקושי בעלייה עם המזוודות לקומה השניה ועד לצורך בהתייצבות בפני פקיד לצורך שימוש במונית מוזמנת.

 

גם מי שמגיע לשדה עם רכבו הפרטי עלול להיתקל בקשיים, וגולשים רבים התייחסו בדבריהם לשירות האוטובוס שמוביל את הנוסעים למגרשי החנייה לטווח ארוך ולבעיות הקשורות למכונות התשלום עבור החניה. נוסעי התחבורה הציבורית לא יצאו בלא כלום, ורבים התלוננו על הגישה הבעייתית לרכבת ועל מיקום תחנות האוטובוס.

 

התגובות המובאות להלן הן לקט מתוך הפניות שנשלחו בנושאים אלה, והן מייצגות את רוח ההערות והביקורת שנשבה מבין מאות התגובות האחרות.  

 

עוד הערות של גולשי ynet ותגובות מטעם רש"ת:

 

מוניות

 

  • הערה חמורה לגבי סידורי מוניות. חזרתי לפני כשבוע מחו"ל וחכתה לי מונית בשדה שהזמנתי מראש. אבל אז התברר שעלי להתלוות לנהג, לטפס לקומה השניה עם כל המזוודות, ללכת אחריו את כל המסדרונות ע"מ להגיע לדלפק מרוחק ביותר כדי שהנהג "יציג" אותי לפקידה ויקבל אישור לנסוע איתי מחוץ לשדה. 1. איך אתם מעיזים, כן, מעיזים, לטרטר נוסע מסכן עם כל המזוודות - אחרי טיסה ארוכה, ע"מ לקבל אישור לנסוע במונית? מה זה פה, רוסיה? 2. ואם כבר - למה לטרטר אותי עד קומה שניה מרוחקת? למה לא לשים את הדלפק באולם הנוסעים ליד היציאה ? (רמז: כי רשות שדות התעופה רוצה לטרטר את הנוסעים ואת הנהגים שלא ישתלם לאף אחד להזמיו מונית מבחוץ - ואז כולם יסעו במוניות הקרטל בשדה). (גיא)

 

  • הטרמינל נהדר ומרווח ובהחלט מרגש. הדבר העקום היחיד שהבחנתי בו הינו הגישה לתחנת המוניות ביציאה מאולם הנתיבות. בכל שדה תעופה נורמלי היציאה למוניות היא במפלס הישיר ליציאה מהטרמינל. תמוה ומציק מאד שבכדי להגיע למונית יש לעלות קומה אחת. זה בהחלט לא נורא כאשר יש רק טרולי, אך כאשר ישנן מזוודות או אנשים מבוגרים - יש לעלות דרך מעלית וכפי שאתם יודעים תור במדינת ישראל אינו בדיוק הדבר שאנו מצטיינים בו, ועוד עם עגלות. תתארו לכם מה יקרה בקיץ... יש לאפשר למוניות השוטפות לאסוף את הנוסעים ישר מהיציאה. אנא טפלו במפגע הזה מאחר והוא שלומיאלי ומקלקל את כל החוויה. (שוקי)

 

  • אני מבין שהנושא של זיהוי נהג המונית כמי שבא לאסוף אותך נועד למנוע תופעה של נהגים לא מורשים, אולם המיקום של הדלפק המיועד לנושא אינו נוח וגורם דווקא טרדה לי כנוסע שלאחר טיסה ממושכת צריך גם להתעסק בזאת. הייתי מציע למקם את הדלפק בקומת היציאה בסמוך לדלת כך שהדבר יתקבל באווירה ידידותית יותר. (טוביה)

 

  • מוניות גבוהות (טרנזיט) לא יכולות להגיע לפתח אולם הנכנסים, מדוע לא מאפשרים להן לחכות או להתקרב לאיזור מקורה על מנת להעלות את הנוסעים? נאלצנו ללכת עם המזוודות כעשר דקות בגשם סוחף. (שלמה)

 

תגובת רשות שדות התעופה

 

נושא המוניות טופל על ידי הרשות והנהלים שונו החל מיום 15 בדצמבר:

1. מוניות שירות ירושלים וחיפה ומוניות מיוחדות – המוניות יחנו במפלס הקרקע ביציאה מאולם מקבלי הפנים.

2. מוניות מוזמנות – יחנו במפלס 2 והנהג ילווה את הנוסע למונית.

 

עמדת הרישום תהא באותו המקום (מפלס 2) בדרך למונית, שם תחנה המונית.

המוניות הגבוהות יחנו באזור מקורה סמוך ליציאה במפלס הקרקע.

מוניות לא יצטרכו לשלם עבור הכניסה לחניון. הרשות פרסמה סדרת מודעות לציבור בנושא.

 

הערת המערכת

 

נושא המוניות בנמלי תעופה הוא עניין בעייתי בכל העולם, לא רק בישראל. כאן מסיימת ההגנה את טיעוניה, כי אין לה יותר. ביקורת, לעומת זאת, יש בלי סוף.

 

ממה להתחיל בעצם? מהעובדה שעד היום לא הצליחו לגלות נוסחה טובה לשילוב בין שמירה על "זכות ההסעה" של חברה מסוימת, ל"שירות הולם ללקוח"? למה כבר שנים ארוכות אנחנו צריכים לעמוד בתור, למשל? נמלי תעופה

גדולים פי כמה מצליחים לווסת את הנוסעים הרבים כך שלא יאלצו לעמוד כלל בתור. למה צריך לעבור מסכת בירוקרטית לפני שנכנסים למונית? 

 

למה צריך להמתין לקבלה, לאישור, לנהג תורן, למשלחת עצבנית ועייפה? ואם כבר אנחנו אישיים, למה הנהג תמיד רב עם הסדרנית רגע לפני, או עם נהג אחר, או עם לקוח סורר, או סתם אין לו מצב רוח? למה מרבית המוניות עושות חשק ללכת ברגל, עם ריחות עשן שנספגים בבגדים וריפודים מטונפים. למה כמעט תמיד צריך להזכיר לנהג להפעיל מונה, כי אם לא אומרים לו אחרת, "יש מחיר מחירון" שאסור על פי חוק? (הלל פוסק, עורך ערוץ הרכב ב-ynet)

 

חזור למעלה
חניונים וגישה

 

  • הטרמינל יפהפה ומזכיר שדות תעופה ברחבי העולם. אולם, יש לי הערה עקרונית לגבי הרכבת שעוברת בשדה התעופה. לכאורה רעיון מצוין אך הביצוע כושל - א. אי אפשר להגיע עם עגלות עד לרכבת, קשה בעיקר כאשר חוזרים עמוסי דברים. ב. אין מי שעוזר להעלות את המזוודות לרכבת. ג. אין מקום מיוחד שמוקצה לציוד. (מיכל)

 

  • אין אפשרות להגיע עם העגלות, עמוסות במזוודות, מהטרמינל לרציף הרכבת. (ארז)

 

  • לצאת דרך האוטובוס לירושלים היה מאד לא נוח. נהגי המוניות אמרו לנו שאין אוטובוס, ובמידה לא קטנה צדקו. האוטובוס הפנימי לוקח די הרבה זמן ואז צריכים להמתין שוב, במקום חשוך ולא סמפטי לילדים.

 

  • כאשר משלמים עבור החניה בעמדות תשלום לא מקבלים קבלה. זה קרה לי כבר פעמיים. אני נדרשת להציג קבלה כדי לקבל החזרים וזה ממש מקשה. בבקשה לטפל. (ברכה)

 

  • מכונת תשלום לחניון לזמן ארוך כבר ביציאה מן הטרמינל היא דבר מצויין. הבעיה היא 

    צילום: חן מיקא
    החניון. קל להיכנס, קשה לצאת? צילום: חן מיקא
    שתוקף התשלום 20 דקות בלבד. היות שלאוטובוס מחכים לעיתים רבע שעה (כן כן), והנסיעה ארוכה יחסית, נתקלתי בבעייה של כרטיס לא תקף. התשלום בחניון זה הנו לפי יממה - אין כל צורך לקמץ בדקות, וניתן בהחלט לאפשר שעה להגיע לחניון ולמכונית במנוחה. גם הצורך לעלות לקומה השניה - בשלב זה עמוסי מזוודות, דיוטי-פרי, ומותשים מטיסה ארוכה - אינו רעיון טוב. אוטובוס זה אינו מפריע עד כדי כך שלא יוכל לעבור בקומת הקרקע, זה אינו אוטובוס ציבורי רגיל. (יונתן)

 

תגובת רשות שדות התעופה

 

בכל הנוגע להגעת העגלות אל הרכבת, יובהר בזאת, כי הנושא מטופל אל מול רכבת ישראל. בשל בעיות בטיחות כגון: עגלות אשר יפלו למסילה, לא ניתן להגיע עם העגלות לרציף.

 

בכדי לקבל קבלה עבור תשלום החנייה בטווח הקצר, קיים במכונות האוטומטיות כפתור בולט שבלחיצה עליו מקבלים את הקבלה. כמו כן, במהלך ביצוע התשלום מופיעה הערה ללקוח כי במידה והינו מבקש לקבל קבלה, עליו ללחוץ על הכפתור והקבלה תודפס עבורו.

 

הערת המערכת

 

טענות הרשות כי יש בעיות של עגלות נשיאה על רציפי הרכבת, כי כך הן עלולות ליפול משם, מגוחכות במקרה הטוב. זה הזמן להציע לאנשי הרשות לקפוץ לחו"ל, לצורך התרשמות בטרמינלים אחרים. מכיוון שהם כנראה לא היו שם, הנה רמז: בכל ארצות אירופה, אם מדובר ברכבת עילית או רכבת תחתית, אם מדובר בטרמינל של שדה תעופה או סתם תחנת רכבת גדולה, עושים שימוש בעגלות. וזה עובד כבר עשרות שנים. אז על מה בדיוק הם מדברים שם? (הלל פוסק, עורך ערוץ הרכב ב-ynet)

 

חזור למעלה
טיפול בנכים

 

  • אמי נזקקה לכסא גלגלים וברצוני לציין את השירות המעולה שקבלנו לאורך כל הדרך עד פתח המטוס. ישר כוח! הטרמינל מדהים ביופיו השילוט קולע, ואנחנו יכולים להתחרות בהרבה טרמינלים בעולם. (אורנה)

 

  • אני נכה בכסא גלגלים וברצוני לשאול היכן ממוקמים הדלפקים המיועדים למי שזקוק לעזרה וליווי ביציאה מהארץ. בטרמינל הישן היו דלפקים מסומנים לנכים ולא היה צריך "לעמוד" בתור לבידוק. בביקור בטרמינל לפני כמה ימים לא מצאתי שום הכוונה לנכים. (אביטל)

 

  • למה אין תורים מיוחדים לנכים לבדוק בטחוני ובקורת דרכונים? (ליאור)

 

  • אני נכה, בעלת רכב נכים. הגעתי לטרמינל ללוות אורח ונתקלתי בבעיה: אין חניית נכים בסמוך לטרמינל. אולי תוכלו לגלות לי לפעם הבאה היכן ניתן לחנות כדי להגיע לטרמינל בלי לעבור שבעת מדורי גיהנום. בברכת הצלחה. (אילנה)

 

תגובת רשות שדות התעופה

 

נושא הגישה הנוחה לנכים עמד בראש סדר העדיפויות של הרשות בתכננה את הטרמינל החדש.

תור מיוחד לנכים קיים הן בבדוק הביטחוני והן בביקורת הגבולות. במגרשי החנייה המקומות הקרובים ביותר לטרמינל מסומנים ומיועדים לנכים, מומלץ לחנות בקומה 1 במגרש החנייה המערבי. כמו כן, קיים שילוט הכוונה רב המפנה אל חניית הנכים אשר הנם הנגישים והקרובים ביותר לטרמינל בקומות הקרקע והקומה הראשונה.

 

חזור למעלה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
תור בטרמינל. איפה הנכים?
צילום: רויטרס
מומלצים