שתף קטע נבחר

אופל מציגה: האסטרה הקרבית מכולן

מכונית התצוגה שחשפה אופל בתערוכת פאריז האחרונה, תהפוך בתערוכת ז'נבה הקרובה לסדרתית. ה-H יהפוך ל-O, אבל הביצועים המובטחים רק ישופרו...

בתחילת דרכה של האסטרה, הבטיחה אופל כי היא מתכוונת לפתח את משפחת הדגמים לכיוונים שונים. בין היתר, כך הבהירו לנו דובריה בעבר, צפויים גם דגמים ספורטיביים במיוחד. ועם האסטרה בגרסת OPC שנחשפת היום, לקראת הופעת בכורה פומבית בתערוכת ז'נבה הקרובה (תחילת מרץ), היא מבהירה כי בדעתה לקיים את ההבטחה. ועוד איך.


 

יש כוח. הרבה כוח

 

חובבי אופל מסביב לעולם הרגישו כאילו היצרנית החליטה לנטוש אותם. בעוד מרבית המתחרות משחררות גרסאות ביצועים ספורטיביות למכוניות הקומפקטיות על ימין ושמאל, נותרה אופל אסטרה מעט מאחור. מנוע טורבו היה, אבל הכיוון נותר במובהק מרוחק מהסופר-ספורט. אבל זה עומד להשתנות.

 

240 כ"ס ממנוע 2.0 ליטר מוגדש, שישה הילוכים, זינוק מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות משבע שניות, מהירות מרבית של למעלה מ-240 קמ"ש. צמיגי 225-45-18 במקור, או 235-35-19 כאופציה בתשלום, דיסקים אדירי-ממדים מלפנים ומאחור, מושבי רקארו. רוצים עוד?

 

למעשה מדובר פחות או יותר בגרסת ייצור למכונית התצוגה אסטרה HPC שנחשפה בפאריז 2004, עם שלוש דלתות והבטחה ספורטיבית ייעודית. כך לגבי העיצוב הכללי, אך גם בנוגע לפרטים שמשכו לנו כבר אז את העין, כמו הפגושים מלפנים ומאחור, התפיחות מסביב והספוילרים האגרסיביים. מעניין שאפילו חישוקי הענק של מכונית התצוגה יגיעו לגרסת הייצור, גם אם רק כאופציה. לעומת זאת, אנחנו מאד אוהבים את ביטול צמד פתחי הפליטה הכמעט-מקובלים כיום, לטובת פתח יציאה טרפזי בודד במרכז.

 

המנוע המשמש את ה-OPC מבוסס על יחידת ה-2.0 ליטר החזקה ביותר שמציעה האסטרה, עם 200 כ"ס. אלא שכאן הוא משחרר כאמור תוספת של 40 כ"ס מרשימים. השינויים כוללים את יחידת המגדש, מצנן הביניים, סעפות הפליטה והיניקה וכמובן מערכות הזרקה וניהול מנוע. אם זה לא מספיק, מגיעה גם תוספת ניכרת של שישה קג"מ למומנט המרבי - מ-26.5 ל-32.5 מאד מרשימים.


 

סביבת הנהג והנוסעים, בדיוק כמו העיצוב החיצוני, קרובה מאד למה שכבר פגשנו במכונית התצוגה. יהיה כמובן הרבה עור, אלומיניום מלוטש, לוגו OPC בכל מקום אפשרי וקריצה משמעותית במיוחד לאוהבים לנהוג מהר. תחילת ייצור ביוני, תחילת שיווק באירופה מספר חודשים מאוחר יותר.

 

שושלת

 

אי אפשר להתייחס למכונית הזו מבלי להזכיר בקצרה את בנות המשפחה שקדמו לה, אם תרצו, את ההתפתחות שעבר ארסנל הגרסאות של האסטרה. עד עכשיו, לפחות...

 

זה התחיל לפני שנתיים, כאשר דיווחנו לכם לראשונה על מכונית תצוגה בשם אסטרה GTC, העומדת לערוך הופעת בכורה בתערוכת ז'נבה 2003. המכונית הזו, כך ברור היה באותה נקודה, מהווה מעין קדימון לאופל אסטרה חדשה לחלוטין העומדת לערוך הופעת בכורה מספר חודשים מאוחר יותר, בתערוכת פרנקפורט של אותה שנה.

 

ואכן, לפני תערוכת פרנקפורט 2003 נחשפה גרסת הייצור של האסטרה, הקומפקטית הכה-חשובה של אופל במלחמה על שוק הרכב הרווחי ביותר. אגב, גם חשיפה זו נעשתה בשני שלבים, עם שחרור תמונות פנים של הרכב רק כחודש מאוחר יותר, בסמוך לתערוכה עצמה.

 

שנה מאוחר יותר, לפני מספר חודשים ולקראת תערוכת פאריז 2004, הוכיחה היצרנית כי היא צועדת שוב לפנים, וחשפה גרסת שלוש-דלתות ספורטיבית למכונית הקומפקטית. השם שנבחר היה GTC - ראשי תיבות של Gran Turismo Compact, בדיוק כמו מכונית התצוגה הראשונה. אבל, זה לא היה הסוף. כי אופל החליטו לשמור על תקוות חובבי ההגה שהתאכזבו מעט מהנתונים ה"פושרים" יחסית, והעמידו על דוכן אחר את האסטרה HPC, מכונית תצוגה ספורטיבית על אותו בסיס. כבר אז הבהרנו לכם שהמכונית הזו תגיע לייצור סדרתי, ואף ידענו להבטיח כי שמה "על הכביש" ישונה ל-OPC, בהתאם לשמה של סדנת הביצועים של אופל שעסקה כבר אז בפיתוחה. צדקנו.


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים