שתף קטע נבחר

P1000 נגד וואלה שופס, ותפוז חוטפת

P1000 נלחמת בוואלה שופס; דרך ארץ, מפעילת כביש 6, לא מכבדת את הפרטיות; אוניברסיטת בר אילן גובה עמלת רישום וירטואלית ותפוז ממשיכה לחטוף לכם את דף הבית. באינטרנט לא נחים גם בעונת המלפפונים

מי אמר למי ולמה - תלוי את מי שואלים, את וואלה שופס או את P1000. מדוע חברת דרך ארץ, מפעילת כביש האגרה הישראלי אינה טורחת לשמור על פרטיותם של לקוחותיה? מי מהסטודנטים המשכילים של אוניברסיטת בר אילן ידע לפענח מה כוללת 'ערכת רישום באינטרנט', עליה גובים באתר האוניברסיטה 61 שקלים? והאם פורטל תפוז מתכוון להתחרות בבזק, על התואר "מבטיחים אך לא מקיימים"?

  

1. P1000 נגד וואלה שופס

 

אתר המסחר P1000 החל השבוע לפרסם טבלה, בה מוצגים מחירים השוואתיים של מספר מוצרים, כפי שהם נמכרים ב-P1000 ובאתרים המתחרים. ההשוואה הראשונה נערכה מול אתר הקניות וואלה שופס, ונבדקו בה חמישה מוצרים ספציפיים, שעל פי הדיווח נמכרים בשני האתרים במקביל.

 

אולם מה שבעיני P1000 נתפס כ"תחרות מסחרית" לגיטימית, עורר תגובות נזעמות אצל היריבים, כאשר לטענת P1000, וואלה שופס הפעילו לחץ על ספקים. בתגובה, נשלח הבוקר (ה') מכתב לוואלה שופס מטעם היועץ המשפטי של אתר P1000, ובו איומים בתביעה אפשרית ובקשה לקבלת פיצוי.

 

"אין חולק כי בהתנהגותכם זו הנכם מפרים את הדין וגורמים נזק רציני למרשתנו ולאתר P1000, לרבות, אך לא רק, פגיעה קשה במוניטין שנרכש משך שנים וזאת כמובן בנוסף לפגיעה הברורה בצרכנים הסופיים, גולשי האינטרנט שלא יוכלו לרכוש את המוצרים של ספקים אלה במחירים זולים", נכתב במכתב.

 

תגובת וואלה שופס

 

מוואלה שופס נמסר בתגובה כי "האתר המדובר בחר בטקטיקה מוכרת של תקיפה ישירה של השחקן המוביל בשוק על מנת לעורר הדים ולזכות בכותרות. ה"השוואה" כביכול הנה שקרית שכן ארבעה מתוך חמשת המוצרים שמחירם נבדק אינם מוצעים למכירה בוואלה! שופס ולא הוצעו למכירה בשעה שנערכה "הבדיקה". ההאשמה לגבי איום על ספקים מופרכת מיסודה וגובלת בהוצאת דיבה".

 

נראה כי לפחות בשלב הזה, ומשנשלפו כלי הנשק המשפטיים, חילופי ההאשמות רחוקים מלהסתיים. יתרה מכך, ההשוואה נערכת בין P1000 לוואלה שופס בלבד, ואינה כוללת מתחרים אחרים, ומרבית המוצרים המצוינים בה אכן לא נמצאו באתר וואלה שופס בעת שערכנו את הבדיקה.

 

2. קצת דרך ארץ

 

הגולש ש' פנה אלינו בתלונה, כי באתר האינטרנט של כביש 6 לא נוקטים מספיק אמצעים על מנת להגן על פרטיות הלקוחות: "אפשר דרכם לקבל מידע על כל רכב, אם נסע או לא בכביש 6, ומצב החשבון שלו ללא אימות הזהות של הפונה", הוא כתב.

 

מבדיקה שערכנו עולה, כי אכן, כל שנדרש על מנת לצפות בנתונים הוא מספר הרישוי של הרכב, שכידוע, אינו מידע קשה להשגה. אם תקלידו מספר רישוי של מכונית, שלבעליה אין מנוי בכביש חוצה ישראל, תוכלו לקבל אישור רשמי לכך, ואם תקלידו את מספר הרישוי של אחד ממנויי החברה, תוכלו לראות האם ללקוח קיימת חשבונית פתוחה לתשלום או לא, קרי, אם הוא חייב כסף.

 

נדגיש, שאין מדובר בפרטים כספיים או אישיים, אולם יש אנשים, וש' ביניהם, שאינם מעוניינים שכל אדם המחזיק במספר הרישוי של מכוניתו יוכל לדעת אם הוא מנוסעי כביש 6, ואם יש או אין לו חוב לחברת "דרך ארץ", זכיינית הכביש.

 

בהתחשב בעובדה שהאתר המדובר ממילא מאובטח, וגולשים שמעונינים לרכוש מנוי דרך האתר ממילא מחויבים לספק פרטים מזהים - מדוע בוחרת החברה שלא לנקוט באמצעי הגנה פשוט ובסיסי, כמו שם משתמש וסיסמה, על מנת למנוע את הפרת הפרטיות של מנוייה?

 

מחברת "דרך ארץ" נמסר בתגובה כי: "מדובר בשירות המיועד בעיקר ללקוחות מזדמנים, במטרה ליידע אותם אם יש חשבוניות פתוחות לתשלום ולמנוע תשלום קנסות מיותרים. באתר אנו נמנעים ממידע ספציפי על בעל הרכב, גובה התשלומים, סכום החשבוניות, כמות הנסיעות, פירוט הנסיעות וכל מידע אחר ומסתפקים במידע האמור לתת אינדיקציה האם קיימות או לא קיימות חשבוניות פתוחות לתשלום. שירות זה אושר על ידי היועצים המשפטיים שלנו. חוות הדעת שיש בידנו שונה מטענות המתלונן. יחד עם זאת, לאור פנייתו, אנו נבדוק את הנושא בשנית".

 

3. כמה עולה ערכת רישום וירטואלית?

 

ד' רצה להירשם ללימודים באוניברסיטת בר אילן וכדי לחסוך זמן וכסף, החליט לעשות זאת באמצעות אתר האינטרנט של האוניברסיטה, המאפשר לבצע הרשמה מקוונת. בעת הרישום גילה ד. כי זמן אולי ייחסך לו, אך כסף - קצת פחות.

 

"האוניברסיטה מחייבת את הפונה, מלבד חיוב בדמי פנייה, בסך 340 שקלים, גם בסכום של 61 שקלים, בגין 'ערכת רישום באינטרנט'. אני חשבתי שערכת רישום זה משהו פיזי ולא וירטואלי", הוא כתב.

 

אז מדוע מדוע נגבה סכום נוסף מהגולשים, כאשר על פניו, לא נראה שלאוניברסיטה נוצרת עלות נוספת? הרי במרבית המקרים, השימוש באינטרנט אמור להוזיל את מחיר השירות, לא לגרור אחריו עלויות נוספות.

 

"ההרשמה לאוניברסיטה באמצעות אתר האינטרנט זולה יותר מההרשמה באמצעות רכישת הערכה בכ-20%", נמסר בתגובה מאוניברסיטת בר אילן, "הרישום דרך האינטרנט אינו מאפס את עלויות הרישום. האוניברסיטה מעמידה לרשות הסטודנטים עוזרים ויועצים העונים על שאלות הסטודנטים ומסייעים ברישום.

 

"כמו כן, האוניברסיטה חייבת לתחזק את האתר ולעדכנו בצורה שוטפת. כל אלו מחייבים הוצאות רבות של האוניברסיטה ולכן אין באפשרות האוניברסיטה לאפשר רישום ללא גביית עלות כלל. עד כמה שידוע לנו, גם יתר האוניברסיטאות גובות סכום זה בגין "ערכת רישום באינטרנט".

 

4. תפוז ממשיך לחטוף 

 

האם אתר תפוז מתחרה על התואר "החברה הצינית שמבטיחה ולא מתכוונת לקיים" מול בזק, עם אתר 144 העתיק שלה? כאשר נכנסים גולשי האתר לאיזור הבלוג TV, "נחטף" דף הבית הקבוע שלהם והופך לאתר תפוז. מדובר בסיפור ישן, בן חצי שנה לפחות, שראשיתו בחודש פברואר, וחלקו השני עלה לכותרות במאי.

 

מאתר תפוז נמסר לנו אז כי מדובר בתקלה אשר תתוקן עד מהרה. התקלה המסתורית נפתרה לאחר הפרסום, אך חזרה לסורה תוך זמן קצר.

 

ובכן, מסתבר שמדובר בתקלה ערמומית במיוחד, שמצליחה להערים לא רק על הגולשים, אלא גם על אנשי הפיתוח של אתר הקהילות: "מדובר בבעיה שקיימת רק בבלוג TV, רק שם עוד לא פתרנו אותה. בצ'ט היתה תקלה דומה, וסידרנו אותה. אין לנו תאריך יעד לפתרון התקלה בבלוג TV", אמר לנו גיא אליאב, מנכ"ל תפוז, שאמר בעבר כי מדובר בתקלה שלא תישנה ותטופל בקרוב.

 

מעניין כיצד אותה תקלה מסתורית משנה את דף הבית ל"תפוז", דווקא, ולא לאתרים אחרים. חבל שאנשי האתר, המתמקד בקהילות הגולשים ומקפיד לפתח עבורם שירותים מתקדמים, לא עומדים במילתם, ומעדיפים לנהוג בצורה מפוקפקת שכזו. ייתכן שהם מעדיפים לחטוף ביקורות בעיתונות "ולהרוויח" את הגולשים. אך על פי שטף התלונות המתקבלות במערכת, גם את הגולשים אתם מפסידים. לתשומת לב, אנשי תפוז. (רוני שני).

 

נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? שלחו אלינו את התלונה: יש להקליד computers בשורת הכתובת ולאחר מכן להוסיף y-i.co.il@.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
P1000. חילופי האשמות
כביש 6. הנושא ייבדק
מומלצים