שתף קטע נבחר

סאטורן מרחיבה את ההיצע

המותג לבית GM הציג משפחתית גדולה ורכב שטח חדשים, במסגרת רענון מקיף שעובר היצע הדגמים. המטרה: לנגוס במכירות היצרנים היפנים

סאטורן, המותג שהקים קונצרן GM במטרה לבלום את הפלישה היפנית של טויוטה והונדה, מבצע בימים אלה רענון שורות. אחרי שסיפרנו לכם על גרסת הביצועים החזקה במיוחד לסקאיי הפתוחה, ועל רכב התצוגה "פריביו", הגיעה שעתם של מכונית משפחתית בשם "אורה" (Aura, הילה) ורכב שטח בשם "אאוטלוק" (Outlook, תצפית).

 

האורה היא משפחתית שמתחרה בטויוטה קאמרי והונדה אקורד, ומבוססת על מכללי פונטיאק G6. כך שבסיס הגלגלים זהה (285 ס"מ) ושאר הממדים דומים. אורכה של האורה עומד על 485 ס"מ, רוחבה על 179 ס"מ וגובהה על 146 ס"מ. היא תוצע בשלב ראשון עם שני מנועי V6, האחד מיושן יחסית - 3.5 ליטר עם שני שסתומים לצילינדר ו-224 כ"ס, ואילו השני מודרני ומציע 3.6 ליטר ו-252 כ"ס בסיוע תזמון שסתומים משתנה. גם תיבות ההילוכים המוצעות שונות באופיין, עם אוטומטית בעלת ארבעה יחסי העברה בלבד למנוע המיושן, ושישה יחסי העברה למנוע המודרני יותר.

סאטורן אאוטלוק. גדול יותר מכפי שנדמה בתמונות

 

אבל החידוש המשמעותי ביותר יהיה בגרסת ה"גרין-ליין" (קו ירוק). זו תהיה מכונית כלאיים ראשונה לבית GM שאינה מבוססת על רכב שטח, ושוב כמענה לטויוטה קאמרי והונדה אקורד בגרסאותיהן ההיברידיות. גרסת הגרין ליין של סאטורן תצויד באותה מערכת הנעה כפי שראינו כבר ברכב השטח ויו (Vue) גרין ליין לאחרונה.

 

וגם אאוטלוק

 

לצד האורה, הציגה סאטורן גם רכב שטח גדול - ואנחנו מתכוונים לכך באופן מילולי. האאוטלוק מתמודד במה שמכונה בארצות הברית "SUV בגודל מלא", שבעברית ניתן לתרגם ל"משאית ממש גדולה שהתחפשה לרכב שטח אופנתי". עם אורך של 509 ס"מ ובסיס גלגלים של 302 ס"מ, מדובר בחיה שתתקשה למצוא חניה במרכזי הערים. טוב שיש כבישים ארוכים, ישרים ופתוחים.  

 

 

למרות הממדים הגדולים ובניגוד לכלי רכב דומים ב-GM, האאוטלוק מציע הנעה קדמית (או כפולה). גם המנוע היחיד בהיצע בשלב זה, קטן יחסית במונחים אמריקנים - 3.6 ליטר בלבד. מדובר ב-V6 בעל תזמון שסתומים משתנה עם 265 כ"ס, שישודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סביבת הנהג בסאטורן אאוטלוק
סביבת הנהג בסאטורן אאוטלוק
אורה
אורה
מומלצים