האירופית הראשונה של קאיה
קאיה ממשיכה במסע החידושים במלוא הקיטור, וכעת היא חושפת תמונות ראשונות של המכונית האירופית שלה - שתיוצר בסלובקיה
עוד שבוע עובר ועוד קאיה חדשה. כן, הקוריאנים לא נחים ולכבוד תערוכת הרכב בלונדון חושפים תמונות ראשונות של המכונית האירופית שלהם. מדובר במכונית הקומפקטית אשר מכונה בינתיים בשם הקוד "ED", ושייצורה יחל בימים הקרובים במפעל החדש שהקימה קאיה בזילינה, סלובקיה. ה-ED הסדרתית, שנחשפה לראשונה כמכונית תצוגה בתערוכת ז'נבה תחת השם סיד (cee'd), תוצג לקהל הרחב בתערוכת פאריז הקרובה, בספטמבר. במועד זה גם יפורסם שמה האמיתי.
_wa.jpg)
הקאיה הקומפקטית החדשה. בינתיים בשם קוד "ED"
דומה אבל שונה
כמו שהבטיחו לנו בקאיה, ה-ED הסדרתית דומה מאד בבסיסה למכונית התצוגה סיד. השינויים מתמקדים כצפוי בחרטום ובאחוריים, ויוצרים מראה שגרתי יותר שמיישר קו עם הפנים החדשות של קאיה. אין ספק כי המכונית הסדרתית תהיה נועזת פחות משרמזה מכונית התצוגה.
ה-ED תוצע עם מנועי ארבעה צילינדרים בנפח של 1.4, 1.6 ו-2.0 ליטר המוכרים של הקונצרן הקוריאני, בגרסאות חדשות עם תזמון שסתומים משתנה, והם אמורים לייצר הספקים נאים. מנועי ה-1.6 וה-2.0 ליטר החדשים הוצגו כבר בסראטו המחודשת ובקוריאה הם מייצרים 121 ו-143 כ"ס בהתאמה. יש להניח שבגרסה האירופית הם ייצרו מעט פחות (הפרש משוער של 3 כ"ס). מנועים אלה יוצעו עם תיבה ידנית ואוטומטית. מנוע ה-1.4 ליטר מבוסס על זה שפגשנו בריו, והספקו צפוי לעלות מ-95 כ"ס הנוכחיים ולחצות את קו ה-100 כ"ס.
_wa.jpg)
כיאה למכונית אירופית תוצע ה-ED החדשה גם עם מנועי טורבו-דיזל, בנפח 1.6 ליטר (117 כ"ס בקוריאה) ו-2.0 ליטר, ככל הנראה גרסת ה-136 כ"ס החדשה שפגשנו ביונדאי. לשניהם גיאומטרית מגדש משתנה אבל רק תיבה ידנית.
ה-ED נשענת על בסיס גלגלים ארוך למדי של 265 ס"מ, דומה לזה של האלנטרה החדשה עימה היא כנראה חולקת פלטפורמה. אורכה יהיה 420 ס"מ. בהמשך הדרך תוצע ה-ED במרכב סטיישן ושלוש דלתות ספורטיבית. וכמו שהבטיחו לנו קאיה בעבר, לא תהיה גרסת סדאן האהובה על הישראלים.
המכונית החדשה אמורה להגיע לארץ לקראת תחילת שנת 2007.