908RC - הכיוון החדש של פיז'ו?
פיז'ו תציג בתערוכת הרכב הדו-שנתית בפאריז מכונית יוקרה עם מנוע טורבו-דיזל שממוקם מאחורי המושבים. רמז לעתיד או סתם תרגיל בעיצוב?
פיז'ו תציג בתערוכת פאריז (30 בספטמבר) מכונית תצוגה יוצאת דופן בשם 908RC. מדובר במכונית סדאן יוקרתית וגדולה, עם מנוע "אחורי-מרכזי", כך פיז'ו. ובעברית - מאחורי המושבים האחוריים עם שאיפה למרכז. התצורה הזו מפנה מקום מלפנים ומאפשרת תא נוסעים מוסט לפנים ושני תאי מטען (קדמי ואחורי), כך מסבירים בפיז'ו. הסיכויים לראות אותה במכונית סדרתית כלשהי נמוך עד אפסי.
אז מה בכל זאת?
ה-908RC היא קודם כל תרגיל בעיצוב. היא מציגה מאפיינים חדשים שלא ראינו בפיז'ו בתקופה האחרונה. בהם סבכה קדמית מפוצלת שנפרדת ממוטיב ה"חיוך" במכוניות העכשוויות.
_wa.jpg)
ה-908RC מדגישה גם את הקשר של פיז'ו לספורט המוטורי, עם חרטום מובלט שנע בצורת V לאורך מכסה המנוע. מאחור ניתן לציין את בתי הגלגלים המנופחים שמעניקים מראה שרירי, ומשולבים ביחידות תאורה מלוכסנות בצורה ומידה שונה מהנהוג בפיז'ו כיום. ה-908RC ממשיכה מוטיבים מסויימים שראינו בחלק ממכוניות התצוגה האחרונות של פיז'ו, ובמיוחד צמד ה-RC וה-907 המרשימה.
כל המאפיינים הללו עשויים להגיע, באופן מתון משמעותית כמובן, למכוניות סדרתיות של פיז'ו. המועמדת הקרובה והסבירה ביותר היא מחליפת ה-607 המיושנת, שתכונה ככל הנראה 609. מכונית זו, גרסת פיז'ו לסיטרואן C6, תהיה גדולה ומהודרת משמעותית מהמכונית אותה תחליף. ולמרות שמנוע V12 טורבו-דיזל לא יהיה לה, היא עשויה בהחלט לשאוב השראה ממכונית התצוגה החדשה.
_wa.jpg)
ואם כבר הזכרנו את המנוע, נציין כי מדובר ביחידת הכוח שתשמש בעתיד הקרוב את מכונית המירוץ של פיז'ו ללה-מאן, ה-908. מכונית זו תהיה לוגמת סולר שנייה להצטרף לתחרות, לאחר שהשנה ערכה מכונית דיזל של אודי בכורה סוערת. הגרמנים אף זכו כך במירוץ הסיבולת-אספלט הקשה בעולם, בלי יותר מדי בעיות.
וחזרה ל-908RC
בפיז'ו מספרים שעם מנוע ה-V12, שמספק 700 כ"ס ו-122.3 קג"מ, ה-908RC יכולה להאיץ למהירות גבוהה מ-300 קמ"ש. בנוסף, מיאוץ מעמידה ועד למרחק של קילומטר אורך 22 שניות בלבד. מדובר במספרים נאים למכונית כה גדולה, השוקלת 1,800 ק"ג. ה-908RC, שמצוידת בתיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית הממוקמת מתחת למנוע, משתרכת לאורך של 512 ס"מ, רוחבה 215 ס"מ, גובהה 137 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 315 ס"מ.
_wa.jpg)
פיקוד מרכזי מופעל באמצעות מסך מגע
כדי להצדיק את יומרות היוקרה, בפיז'ו ציידו את מכונית התצוגה בתא נוסעים מהודר עם עור בגוון אפור-אחלמה, נגיעות עץ אלון ואלומיניום. ל-908RC יש גם את מה שמכונה בפי הצרפתים "ממשק אדם-מכונה" (Man-Machine Interface - MMI), מערכת פיקוד השולטת על שלל אביזרים (רדיו, מזגן, מערכת ניווט לווייני וכדומה) ומופעלת על-ידי מסך מגע. צמד הנוסעים במושבים האחוריים יוכלו להפעיל אף הם את המערכת ממקום מושבם.
ה-908RC מצוידת במערך מתלים במבנה דומה לזה של ה-407 הסדרתית, ומוסיפה לכך בלמי דיסק קרמיים, חישוקי "20 עם צמיגי 255/35 מלפנים ו-"21 עם 285/30 מאחור. ושוב, אם יש ספק: אין שום כוונה לייצר את ה-908RC בעלת המבנה הייחודי והעיצוב השונה. חבל?