שתף קטע נבחר

HP תשווק מחשבים שולחניים בישראל

יצרנית המחשבים מציעה לראשונה למשקי הבית בארץ לקנות מחשבים שולחניים מתוצרתה. ב-HP ישראל מסבירים: הלקוח הישראלי מוכן לשלם קצת יותר; הוא פשוט רוצה לדעת שהוא מקבל בשביל הכסף שלו מחשב אמין, עם חלקים טובים ועם אחריות ושירות של חברה יציבה

10 חודשים אחרי שהכריזה על מהלך דומה באירופה ובארה"ב, מתחילה ענקית המחשוב HP לשווק מחשבים אישיים גם בישראל. ההודעה על כך נמסרה באירוע שקיימה החברה הבוקר (ה') במסגרתו הכריזה HP על מהלך אסטרטגי לפנייה למשקי הבית בישראל.

 

עד היום הייתה HP מוכרת למגזר הצרכנים (Consumer) בעיקר בגלל מוצרי הדפסה שלה. בשנתיים האחרונות היא החדירה לשוק הישראלי בהצלחה מספר דגמים של מחשבים ניידים שתומחרו אגרסיבית, והייתה מהראשונות לשווק בארץ ניידים מבוססי AMD Turion. לדברי החברה, היא מתכננת להרחיב את היצע המוצרים ונמצאת בעיצומו של מהלך להרחבה ושיפור מערך שירות הלקוחות שלה.

 

הבשורה של HP, על-פי הגדרתה: היא תציע מוצרים אמינים, עשירים בתכונות ומתומחרים נכון.
hp pavilion אייץ' פי פאביליון מחשב
לטענת HP, היא קיימה מחקר שוק שמסקנותיו העיקריות הן שהלקוח הישראלי רוצה לא רק מחיר אטרקטיבי, אלא גם מחשבים אמינים שעומדת מאחוריהם חברה גדולה. לדברי קובי אלבז, מנכ"ל חטיבת המחשוב האישי ב-HP ישראל, החברה שואפת להכפיל במהלך שנת 2007 את חלקה בשוק ה-PC המקומי, ולהגיע לנתח של 10 אחוזים ויותר משוק.

 

מה יציעו המחשבים החדשים

בשלב ראשון תתחיל HP לשווק בישראל חמישה דגמים של מחשבים אישיים מסדרת Pavilion a6000.

 

הדגם הזול ביותר (2800 ש"ח), יגיע עם מעבד AMD Athlon 64 3800+ בשילוב עם לוח-אם מבוסס NVidia nForce 430, זיכרון בנפח 512MB, דיסק SATA2 בנפח 160GB ומאיץ GeForce 6150 SE.

 

גם מחשבי Media Center

הדגם הזה, כמו שאר הדגמים, יגיע עם צורב DVD x16 תומך LightScribe (טכנולוגיה שמאפשרת צריבת איורים על-פני התקליטור), קורא כרטיסי זיכרון מובנה, תמיכה באודיו HD 7.1, רשת (אתרנט 10/100), 6 יציאות USB 2.0 ושתי יציאות FireWire.

 

הדגמים היקרים יותר יגיעו עם מעבדי פנטיום D ו-Core 2 Duo, זיכרון ודיסק גדולים יותר (ותמיכה בעד 4GB זיכרון), מאיצים גרפיים מובנים של אינטל מסוג GMA950 ומאיצי GeForce מסדרות 7300/7500, חלקם עם תמיכה מובנית באלחוט 802.11b/g, בתכונות Media Center ייעודיות, בתכונות המולטימדיה הכלולות בתקן VIIV של אינטל ועם שלט רחוק.

 

המחירים כוללים את עלות מערכת ההפעלה Windows Vista (גירסת Basic בזולים ו-Premium ביקרים), ואינם כוללים את מחירי הצגים. HP תספק גם צגי LCD בגדלים 17, 19, 20 ו-22 אינץ', במחירים של 1099-2299
HP מחשב עם מסך מגע
ש"ח בהתאמה. המחיר של דגם ה-19 אינץ': 1349 ש"ח. 

 

המוצרים האחרים

בהמשך השנה צפויים לנחות בשוק הישראלי מוצרים נוספים של HP, למשקי הבית ולמגזר העסקי. ביניהם:

  • מחשב המדיה SmartTouch, הכולל מסך מגע מובנה בגודל 19 אינץ' (בתמונה).
  • צגי LCD נוספים בגדלים עד 37 אינץ', בעלי יחס קונטרסט גבוה (1:2000) וזוויות צפייה רחבות במיוחד (עד 176 מעלות).
  • מכשיר ה-SmartPhone מדגם iPaq 500, שיגיע עם תכונות מתקדמות כמו טלפוניית אינטרנט מובנית, הפעלה בדיבור ועוד. 

 

פרשנות: מהלך חשוב, משימה מורכבת

HP אינה החברה הראשונה שמנסה למכור מחשבי מותג לצרכן הישראלי. ניסיונות קודמים נכשלו בדרך-כלל כישלון חרוץ, ויש מי שמבקר גם את המהלך הנוכחי.

 

אבל אם משווים את האסטרטגיה העולמית של HP לזו של Dell, קשה שלא להשתכנע ש-HP יודעת מה היא עושה. בשנה האחרונה היא הקדימה את Dell בשני מהלכים חשובים: ההתקרבות ל-AMD והתחלת השיווק האינטנסיבי לשוק הצרכני. המהלכים האלה, והחדירה המוצלחת שלה לשווקי המדינות המתפתחות, הם הגורמים העיקריים להצלחתה להדיח את Dell מהמעמד של ספקית ה-PC הגדולה בעולם.

 

האתגר העיקרי של HP במלאכת השיווק של המחשבים שלה למשקי הבית, היא התחרות מול ספקים מקומיים שמציעים מחשבים פשוטים בתמחור אגרסיבי במיוחד. מהבחינה הזו, מרכיב העלות של Windows Vista שמשווקת עם המחשבים שלה במסגרת הסכם ה-OEM עם מיקרוסופט, הוא נקודת תורפה.

 

שי פרומקיס, מנהל המוצרים לשוק הפרטי בחטיבת המחשוב האישי ב-HP אמר לנו היום: "המחירים שלנו עדיין תחרותיים בהשוואה לאלו שמקובלים ברשתות וברוב חנויות המחשבים. תמיד יהיו הצעות זולות משלנו, ואנחנו מודעים לכך שיש קונים שמעדיפים לקנות מחשב ללא מערכת הפעלה שמייקרת את העיסקה".

 

"מצד שני, אנחנו מאמינים שיש קהל צרכנים גדול שפשוט רוצה לקנות מחשב אמין מחברה שאפשר לסמוך עליה ושאין סכנה ש'תיעלם' בעוד שנה. רבים מעדיפים לקנות את המחשב כ'חבילה', עם מערכת ההפעלה, ההתקנה, האחריות והשירות. אנחנו גם מספקים תיעוד בעברית, וחלקים איכותיים יותר ממה שמקבלים בעיסקאות הזולות. גם שירות הלקוחות שלנו עבר דרך ארוכה מאד בשנה האחרונה".

 

אם הלקוח הישראלי אכן יסכים לשלם יותר, ימים יגידו. בראייה רחבה יותר, המהלך של HP עשוי לחולל שינויים מפליגים במבנה שוק ה-PC הישראלי. הצלחה של HP, תמשוך לשוק הישראלי יצרנים נוספים, תגדיל את התחרות על לבו וכיסו של הצרכן, ותדחוף את היצרנים המקומיים לסטנדרטים גבוהים יותר. 

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
HP Pavillion. גם מחשבי Media Center
HP Pavillion. גם מחשבי Media Center
מומלצים