שתף קטע נבחר
 

עכשיו זה רשמי: רנו לגונה החדשה

המכונית החשובה ביותר של רנו לשנים הקרובות, ומי שעל כתפיה הונחה המשימה לחלץ את היצרנית הצרפתית מהבוץ, נחשפה בתמונות רשמיות לקראת הצגה מלאה בספטמבר. אצלנו במרץ-אפריל 2008

זהו, עכשיו זה רשמי. רנו לגונה החדשה, דור שלישי למשפחתית הגדולה של יצרנית הרכב הצרפתית, נחשפה בתמונות ופרטים רשמיים ראשונים. את המכונית תציג רנו בתערוכת פרנקפורט הקרובה בספטמבר, ובאירופה יחל השיווק כבר בחודש אוקטובר לאחר מכן. לישראל, כך מוסר ל-ynet אילן טל, סמנכ"ל קרסו, תגיע הלגונה בחודשים מרץ-אפריל 2008, כשהיא מצוידת במפרט בטיחות מלא ומוצעת במבחר מנועים וגרסאות.


 

הלגונה החדשה, שנחשפה לפני פחות מחודש בתמונות ראשוניות, היא הרבה יותר מ"עוד מכונית" עבור רנו. למעשה, מדובר במוצר שעל כתפיו האחריות להצלחת תוכנית ההתייעלות של רנו, "מחוייבות 2009", כפי שהוכרז בראשית השנה שעברה. במסגרת התוכנית, התחייב גוהן כי הלגונה תהיה אחת משלוש המכוניות האמינות ומשביעות הרצון בקבוצתה - יעד שאפתני למדי בהתחשב ביכולת הלא-משכנעת שיווקית שהפגין הדגם הקודם.

 

בנוסף, על הלגונה החדשה להציג שיפור משמעותי במכירות, ויחד עם מוצרים נוספים (כמו הטווינגו החדשה והקליאו 3) להעלות את מכירות רנו מהשפל בו הן נמצאות, בלא פחות מ-800,000 יחידות בשנה עד 2009. בו בעת, נתח הרווחים של היצרנית נדרש לעלות בכ-3%.

 

אגב, במסגרת התוכנית נדרשת גם חברת קרסו, יבואנית רנו לישראל, לשפר את מערך השירות והתדמית שלה בישראל. כחלק ממהלך זה, מבצעים בקרסו בימים אלה פעולות נרחבות לשיפור השירות במוסכים.

 

יותר איכותית, מנועים מוכרים

הלגונה עוצבה מחדש בדור השלישי, במה שנראה בתמונות הרשמיות כמו אחד העיצובים השמרניים ביותר של רנו זה שנים - "ללכת על בטוח" קוראים לזה. מבחוץ ישנו דימיון לדור הקודם, אם כי מראה המרכב מעט "מתוחכם" מבעבר. בסך הכל, קשה להאמין כי קלף העיצוב הוא שישכנע את הקונים - כפי שקרה בשני הדורות הקודמים.


 

מבפנים לעומת זאת, ניכר שינוי עיצוב מהותי, ולדברי רנו גם האיכות זכתה לשדרוג. ברנו חוזרים ומבטיחים כי תא הנוסעים של הלגונה יהיה נעים, מעודן, שקט ואיכותי מאי-פעם. לצורך כך הושם דגש על מערכת בקרת אקלים חזקה יותר, בידוד רעשים משופר ושימוש בחומרים נעימים יותר למגע. פס הייצור שודרג אף הוא, זאת במטרה להבטיח איכות הרכבה טובה מבעבר ומרווחים קטנים בין חלקים.

 

בצד הטכני, לא ניתן למצוא חידושים מרעישים. עיקר הדגש הושם בתחילה על יחידות הדיזל, שיכללו 1.5 ליטר עם 110 כ"ס, לצד מנוע 2.0 ליטר עם שלושה הספקים - 130, 150 או 175 כ"ס. גרסת הביניים (150) תוצע גם עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית.

 

בתחום הבנזין, שבניגוד לאירופים מעניין אותנו בישראל הרבה יותר, יוצעו בתחילה רק שתי יחידות 2.0 ליטר. הראשונה עם 145 כ"ס שפותחה בשיתוף ניסאן, לשנייה 170 כ"ס בסיוע מגדש טורבו. המנוע הבסיסי יהיה חוד החנית במתקפת הלגונה על השוק הישראלי, והוא יוצע עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית.


 

מתי אצלנו?

הלגונה הקודמת הייתה למכונית ראשונה שזוכה בחמישה כוכבי בטיחות במבחן EuroNCAP, והובילה את קמפיין הבטיחות של רנו. הדור החדש צפוי לשפר את ביצועי קודמו, בין היתר תודות לכריות אוויר משוכללות יותר ותכנון מתקדם של כלוב ההגנה לנוסעים.

 

אילן טל, סמנכ"ל קרסו, מבטיח לנו כי הלגונה החדשה תנחת בישראל באביב הבא, בסביבות החודשים מרץ-אפריל 2008. בניגוד לדור הנוכחי, הפעם מתוכנן היצע דגמים נרחב שיכלול גם גרסאות דיזל ויותר מרמת גימור אחת - כולן באבזור בטיחות מרבי. לדברי טל, גרסאות סופיות עדיין לא "הורכבו" לשוק המקומי, ולכן אינו יודע את מחירן.

 

עם זאת, טל מודע היטב לחשיבותה של קבוצה 4 (מכוניות שמחירן עד 151,000 שקל), ולטענתו מאמץ ניכר ייעשה בכדי להציע גרסה אחת לפחות ברף זה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו לגונה. הבטחה לאיכות מהטובות בקבוצה
גרסת הסטיישן
העיצוב שמרני
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים