64% מהצרכנים: יש תחרות אמיתית בין הרשתות
מסקר אתר השוואת המחירים PRICESAL עולה כי 39% מהצרכנים חושבים כי לרשתות השיווק הפרטיות יש תרומה משמעותית לתחרותיות שבה מאופיין השוק
באחרונה דיווחנו כי המחירים של מרבית מוצרי היסוד עלו בכ-12% מיד עם תום תקופת החגים. רשתות השיווק, היבואנים והספקים תולים כמובן את הסיבות לעליית המחירים בעליית מחיריהם של חומרי הגלם, וכמובן במדד המצטבר מתחילת השנה.
ואולם ניתוח מעמיק של מכלול הגורמים המשפעים על תנודות המחירים מלמד כי מחירי הסויה והתירס ירדו בשלושת החודשים האחרונים בכ-50%, האורז ירד בכ-25%, והדלק הוזל בחודשיים האחרונים בכ-55%. אם מוסיפים על נתונים אלה גם רמזים להאטה ברמה זו או אחרת במשק, הרי שהנסיבות והגורמים כולם מצביעים דווקא על הצורך בהורדת מחיריהם של מוצרי היסוד.
אין ספק כי האיפוק שגילו רשתות השיווק בבלימת עליית המחירים בתקופת החגים ובשבועות שקדמו לה נובע מהתחרות העיקשת הניטשת בין כל השחקנים בענף תחרותי זה, המשפיע באופן ישיר ובצורה הגדולה ביותר על הוצאות משקי הבית.
תוצאות סקר שערכנו מלמדות כי 64% מהצרכנים סבורים שקיימת תחרות אמיתית בין רשתות השיווק ו-39% מהצרכנים חושבים כי לרשתות השיווק הפרטיות יש תרומה משמעותית לתחרותיות שבה מאופיין שוק זה.
הסקר נערך פנים-אל-פנים בקרב 400 נשאלים מהמגזר היהודי בלבד, ב-12 מתחמי קניות מרכזיים ברחבי הארץ.
ממצאי הסקר מקבלים חיזוק מנתונים שאספנו, המלמדים כי במתחמים שבהם יש רשת פרטית אחת או יותר דומיננטיות, רמת התחרות גבוהה ביותר, ומגיעה לכדי פערים של שקלים בודדים בין הרשתות, לתנודתיות גבוהה של המחירים ולמבצעים רבים.
לקראת "חורף חם"?
כך נכונים הדברים במתחם איזור התעשייה הישן בנתניה, בחיפה-קריות, באשדוד ובחולון. בימים הקרובים תחל לפעול באזור התעשייה באשדוד הרשת הפרטית ממן, נוסף על הרשתות הפרטיות הפועלות שם כבר - יוחננוף ויינות ביתן. במתחם יפעלו חמש רשתות שיווק, אשר מתוכן שלוש מוגדרות פרטיות. צעד זה ייתן תמריץ נוסף לתחרותיות במתחם שבו התחרות גבוהה ממילא.
בדצמבר תחל לפעול רשת שיווק ארצית, מגה בול - כך שנראה כי לצרכן הישראלי ממתין "חורף חם" של הורדת מחירים ומבצעים רבים שילוו אותנו, כך אנו מקווים, עד לתקופת החגים הבאה, במרס-אפריל 2009.
יש לזכור כי בדיקה ומעקב של הצרכנים אחר מחירים ומבצעים, ותגובה פעילה לשינויים המתרחשים ברשתות השיווק, יתרמו באופן ממשי לשוק תחרותי ומחירים אטרקטיביים יותר.
הנתונים בכתבה זו הינם בחסות אתר PRICESAL - המאפשר להשוות מחירים עדכניים וסלי קנייה של מוצרים שונים בסופרמרקטים בכל רחבי הארץ - ועל אחריותו המלאה.
להשוואה מלאה של סל קניות ממוצע ב: פתח-תקווה, ירושלים-תלפיות, חולון, חיפה-קריות, מודיעין, באר-שבע, נתניה, כפר-סבא, תל-אביב, לוד-רמלה, רחובות, אשדוד - ליחצו על היישוב שמעניין אתכם.