שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מה פרק הזמן המקסימלי לדיאטה דלת פחמימות?

    תפריט קיצוני, עם כמות מזערית של פחמימות, יעזור להוריד את המשקל בלי לפגוע במסת השריר, אך יש לשוב לתזונה מאוזנת אחרי שבועיים

    התחלתם דיאטה דלת פחמימות ועשירה בחלבונים? הידד. בטח ירדתם הרבה במשקל, הרעב נרגע, בדיקות הדם השתפרו, ואולי אתם לא יודעים, אך בדיאטה זו שמרתם על מסת השריר שלכם.

     

    דיאטה דלת פחמימות מוכרת כיום על ידי חוקרים ומומחי תזונה כדיאטה אפקטיבית ומועילה. לפי המלצות משרד הבריאות יש לצרוך לפחות 130 גרם פחמימות ביום, בתקופת ההריון כ‭175-‬ גרם ובתקופת ההנקה כ‭210-‬ גרם. אולם בדיאטה דלת פחמימות הכי קיצונית שיש, מגיעה כמות הפחמימות רק ל‭20-‬ גרם ביום (בשלב הראשון בדיאטת אטקינס‭.(‬ האם אפשר להתקיים ללא פחמימות, או עם כמות פחמימות כה נמוכה בתפריט היומי?

     

    מחקר שנעשה באוניברסיטת טפטס בארה"ב השווה את מצב הזיכרון, הערנות, הדריכות ומצב הרוח לאחר שלושה שבועות של דיאטה דלת פחמימות, לעומת דיאטה מאוזנת על פי המלצות איגוד הדיאטנים האמריקאי. אצל הנחקרים שעשו דיאטה דלת פחמימות נמצאה ירידה במשימות הקשורות בזיכרון, אך עלייה בקשב ובדריכות, לעומת צרכני הדיאטה המאוזנת.

     

    לסיכום, התגובה לסוג הדיאטה היא אישית, ולא ניתן להסיק מסקנה חד-משמעית בנוגע לכל המרזים. יש לזכור כי דיאטה דלת פחמימות קיצונית יכולה להיות מועילה לזמן קצר שלא יעלה על שבועיים.

     

    • הכותבת היא דיאטנית קלינית


     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אפשר בלי פחמימות - אך לזמן קצר בלבד
    צילום: mct
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים