שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    המו"מ עם קרייזלר מתקדם - מנכ"ל פיאט בארה"ב

    מהלך המיזוג הצפוי בין פיאט לקרייזלר מתקדם צעד נוסף. ההנהלה הבכירה של שני הקונצרנים נפגשת בימים אלה בדטרויט למרתון דיונים, בסיומו עשויים השניים להפוך ליצרן הרכב השישי בגודלו בעולם

    מנכ"ל פיאט טס לדטרויט ויבקר במטה קרייזלר, שם הוא יפגוש את בכירי ועד העובדים של קרייזלר ונושים של הקונצרן השרוי בצרות. זאת, בעקבות ההודעה הדרמטית של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שנתן לקרייזלר 30 יום בלבד להציג תוכנית ליציאה מהמשבר - שעיקרה מיזוג עם פיאט. מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרקיונה, טס בליווי אלפרדו אלטווילה, מנהל הפיתוח העסקי של פיאט, שאחראי לקידום המגעים בין האיטלקים לאמריקנים. אלטווילה נמצא במגעים גם עם צוות המשימה המיוחד של הנשיא לנושא תעשיית הרכב.

     

     

    פיאט הכריזה לראשונה על כוונתה לקיום שותפות עם קרייזלר בינואר. מדובר למעשה מהלך השתלטות של האיטלקים על יצרנית הרכב השלישית בגודלה באמריקה, מה שיאפשר לפיאט להיכנס בקלות לשוק האמריקני. בתמורה, קרייזלר תזכה לידע הנרחב של היצרנית האיטלקית בכל הנוגע למנועי דיזל ומכוניות קטנות וחסכוניות, וגישה קלה יותר לשווקים מחוץ לארצות הברית. 

     

    "אם ההסכם ייחתם, כפי שאנחנו מקווים שיקרה בשבועות הקרובים, מדובר באירוע יוצא דופן", כך אמר יו"ר פיאט, לוקה קורדרו די מונטזמולו אתמול (ג').

    "השוק האמריקני, למרות העובדה שהוא עובר רגעים קשים, נותר הגדול ביותר מבחינת אתגרים והזדמנויות".

     

    אובמה דחה את התוכנית שהציגה קרייזלר במטרה לקבל סיוע ממשלתי, ואמר כי היצרנית לא עשתה מספיק כדי להצדיק העברת כספי ציבור נוספים. בחודש ינואר זכתה קרייזלר בחבילת סיוע ממשלתי ראשונה, כחלק מסיוע חירום שניתן גם לג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם. השתיים זכו יחד ליותר מ-17 מיליארד דולר.

     

    על-פי מקורות הקרובים לעסקת פיאט-קרייזלר, האיטלקים חזרו בהם בנוגע לחלק מההבנות הראשונות שפורסמו. לפי אותם מקורות, פיאט מעוניינת לקבל רק 20% מקרייזלר, ולא 35% כפי שפורסם בתחילה.

     

    צוות המשימה של אובמה שוקל אפשרות של פירוק קרייזלר לחטיבות נפרדות, והעברת החלקים המפסידים לתהליך של פשיטת רגל מסודרת, בהשגחת בית משפט. מרקיונה, שנפגש עם הצוות מספר פעמים, תיאר את פועלם כ"קשוח אבל הוגן".

     

    בהקשר זה כדאי להזכיר כי שמה של פיאט נקשר בעבר עם קונצרן אמריקני אחר - גדול הרבה יותר ובצרות אף הוא: ג'נרל מוטורס. בתחילת שנות האלפיים נראה היה כי האמריקנים יבלעו האיטלקים. "מכירתה של פיאט לג'נרל מוטורס נראית כיום בלתי נמנעת", אמר לפני כשבע שנים פאולו פרסקו, יו"ר קונצרן פיאט.

     

    אלא שמספר שנים מאוחר יותר, לפני ארבע שנים אם לדייק, שילמה GM שני מיליארד דולר כדי להשתחרר מפיאט. ומי היה חתום על הפיאסקו הענק, שהכניס את ג'נרל מוטורס לקשיים פיננסיים גדולים עוד יותר, ונתן לפיאט את זריקת המרץ הנחוצה כדי להתאושש? ריק וואגוניר, יו"ר שפוטר לפני ימים אחדים על-ידי ברק אובמה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרקיונה
    צילום: רויטרס
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים