שתף קטע נבחר

"דינמיקה חייבה אותנו 4 שנים ללא הסכמתנו"

בני זוג גילו שבמשך 4 שנים חייבו אותם מדי חודש על ביטוח שלטענתם לא ביקשו מעולם. ולראייה: ב-2007 נגנב המכשיר והם לא פנו לחברה לפיצוי אלא רכשו מכשיר חדש. כעת, אחרי הגילוי, הם מבקשים: השיבו לנו את מלוא הסכום: 2,400 שקל. אחרי פניית ynet בדינמיקה הסכימו להשיב להם 970 שקל. סלקום: "כמחווה שירותית ננסה להגיע עמם להסדר"

מי מאיתנו לא מזניח לפעמים את קריאת כל פירוט החשבוניות שלו? מי מאיתנו לא עובר לעיתים בחטף על חיובי האשראי? גם בני זוג ממרכז הארץ חטאו ברפרוף הזה וגילו, קצת באיחור, חיוב שלטענתם לא התחייבו לו.

 

"ב-2006 רכשתי לבעלי, מכשיר טלפון נייד בדוכן רשת דינמיקה סלולר של סלקום, בהוד השרון", מספרת האישה. "במעמד הקנייה שאל אותי הנציג אם אני מעוניינת בביטוח וסירבתי, כפי שאני מקפידה לעשות עם כל המכשירים שרכשתי אי פעם, מה גם שעלות הביטוח עמדה על 50 שקל לחודש והמכשיר עלה אלף בלבד.

 

עוד תגליות בחשבוניות:

 

"בסוף 2007 המכשיר, נגנב ממשרדו של בעלי יחד עם ארנקו, והוא דיווח על כך למשטרה. ספגנו את הגניבה, כי ביטוח לא היה לנו. אולם הזמן חלף, ולפני מספר חודשים גיליתי לפתע שחברת דינמיקה סלולר משום מה מחייבת אותי מדי חודש ב-50 שקל".

 

איך קרה שגילו את החיוב כה באיחור? פשוט מאוד. המכשיר היה על שם בעלה, אולם החיוב נעשה מכרטיס אשראי של האישה, כרטיס משני מבחינתה שכמעט ולא היה בשימוש ולכן לא בדקה את הפירוט שלו ולא הבחינה בחשבון שהגיע לשם כל חודש.

 

הביטוח נרכש לכאורה שבוע אחרי רכישת המכשיר

אחרי הגילוי, היא מיהרה לפנות לדינמיקה כדי לתהות על פשר החיוב. "נציגה אמרה לי שמדובר בביטוח למכשיר הנייד שסירבתי לבטח", היא מספרת. "ולראייה: המכשיר הרי נגנב ב-2007 ולא פנינו אליהם לפיצוי כי מבחינתנו: לא היה לנו ביטוח. אמרתי לה זאת, אך היא ציינה כי הסכמתי לכך בעסקה טלפונית. ביקשתי שישלחו אלי את החוזה, כדי לראות את חתימתי במו עיני, וראיתי שפרטינו מצויים בו, אך במקום חתימה כתוב 'עסקה טלפונית', וכי התאריך הוא שבוע לאחר רכישת המכשיר. לאחר שביקשתי לשמוע הקלטה של אותה שיחה בה נרכש הביטוח נאמר לי שלא כל השיחות מקולטות וכי אין הקלטה כזו. ההשערה שלנו היא כי נציג המכירות, שמשתכר על פי עמלות, החליט להוסיף מכירה בעצמו ללא ידיעתנו".

 

מאז בני הזוג התדיינו בטלפון עם דינמיקה, וברשת הציעו לטענתם להחזיר לבני הזוג את התשלום עבור שישה חודשים אחורה - סכום של 300 שקל. בני הזוג התעקשו לקבל את החזר מלא של החיובים: 50 שקל במשך 4 שנים - 2,400 שקל. "או, אם הם טוענים שהיה לנו ביטוח אז שיחזירו לנו את הפיצוי המגיע לנו במקרה של גניבה", טוענת האישה. "מאחר שאם היינו יודעים כי המכשיר מבוטח היינו פונים אל החברה ומבקשים מכשיר חדש במקום לרכוש מכשיר אחר במחיר מלא. אף שלחנו אליהם מכתב בנושא, שנותר ללא מענה".

 

אחרי פניית ynet בני הזוג קיבלו 2 הצעות חדשות. מספר טלפון חדש ב-300 שקל, או 970 שקל במזומן - כלומר לא החזר של מלוא הסכום ובטח שלא החזר עם ריבית. "הם סירבו לומר לנו כיצד הגיעו לסכום הזה", מספרת האישה, "ולמה הם לא משיבים לנו את הסכום המלא".

 

מסלקום נמסר בתגובה: "הלקוחה הצטרפה לשירות אחריות ותיקונים יומיים לאחר הרכישה, בעסקה טלפונית. במשך התקופה המדוברת, מדי חודש בחודשו, הופיעו חיובי השירות בחשבון האשראי של הלקוחה. למרות האמור, כמחווה שירותית, אנו נעמוד בקשר עם הלקוחה על מנת לנסות ולהגיע עימה להסדר לשביעות רצונה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים