שתף קטע נבחר

אורנג' חייבו על "חוסר באירידיום" ו"ניווט בלב ים"

צרכן גילה בחשבונית הסלולרי שלו שהוא מחויב ב-129 שקל על מחסור במונח שכמו נלקח מספר מד"ב. בשירות הלקוחות אמרו לו שמדובר ב"ערכת ניווט בלב ים. רק שלטענתו מעולם לא השתמש בשירות לווייני שכזה. שנתיים קודם לכן קיבל חיוב מיותר על "שירות גלאי מכמונות מהירות". את הכסף קיבל חזרה אחרי פניות מרובות לשירות הלקוחות. למה אחרי שמודים בטעות לא מזכים באופן מיידי? פרטנר: "אנו מצרים על העיכוב"

לקוח ותיק ברשת אורנג' בדק את חשבוניתו ונדהם לגלות כי לפי החברה, הוא סובל מ"חוסר בערכת אירידיום" - וגם משלם על זה. אירידיום זו מתכת, אבל גם שמו של שירות תקשורת סלולרית בכיסוי לווייני, שחברות מסוימות מספקות אם המשתמש בשירותיהן מטייל באזורים שאינם מכוסים על-ידי תשתית סלולר רגילה. הבעיה: השירות מחייב טלפון מיוחד, שהוא גדול וכבד יותר ממכשיר רגיל. לטענת הלקוח אין ולו ולא היה לו מכשיר כזה. 

 

עוד תגליות: 

 

"בשלהי 2009 קיבלתי חשבונית עם סכום גדול מהרגיל - 524.60 שקל", הוא מספר ל-ynet. "עיון קצר בה לימדני כי חוייבתי ב-'חוסר ערכת אירידיום' בסך 129.01 שקל, לא כולל מע"מ. מה זה בכלל? התקשרתי לחברה כדי לברר את פשר החיוב התמוה, וההסבר שסיפקה לי נציגת השירות של הלקוחות העסקיים היה מוזר עוד יותר: מדובר בחיוב על 'ערכת ניווט בלב ים'. היא הסבירה כי מדובר בטעות, והבטיחה שבחודש שלאחר מכן אקבל זיכוי בעבור החיוב בחשבוני".

 

הלקוח חיכה והחודש חלף, אבל חשבוניתו הבאה לא זוכתה. "אחרי אינספור טלפונים ובקשת שאתן להם זמן לבירור, התבקשתי לפנות למרכז שירות בפ"ת", הוא מספר. "הנציגה לא הצליחה להבין במה דברים אמורים ולכן קראה למנהלת המרכז. האחרונה ערכה בירור ארוך ומייגע, שבסופו מסרה לי שוב כי אקבל תשובה תוך 3 ימי עסקים משירות הלקוחות. אבל התשובה המיוחלת לא התקבלה אלא מקץ 3 שבועות. מהלך כל אותה תקופה נאלצתי לערוך שיחות טלפון מתישות עם נציגי השירות, לספר להם שוב ושוב במה דברים אמורים ולקבל הבטחות סרק כי 'יחזרו אלי'. מיותר לציין, כי עד היום טרם נתקבלה כל התנצלות רשמית מפרטנר, או פיצוי, וזו ממשיכה למלא פיה מים".

 

קבל חיוב: שירות גלאי מכמונות מהירות

זו לא היתה הפעם הראשונה בה חויב חשבונו של האיש בטעות. בשלהי 2007 הוא טוען שאיתר חיוב בחשבונית על "שירות גלאי מכמונות מהירות". "חרף השיחות שערכתי עם נציגי שירות הלקוחות, חיוב מיותר זה לא בוטל", הוא נזכר. "והחיובים נמשכו גם לתוככי 2008. רק אחרי 4 חודשים הפסיקו לחייב. האם פרטנר גובה תשלומים מיותרים וכשהלקוח מגלה אותם, החברה מתרצת זאת בטעות? ולמה כשמודים בטעות לא מזכים מיידית, האם הם מקווים לכאורה שהלקוח ישכח מזה"?

   

מחברת פרטנר נמסר בתגובה: "כי אנו מצרים העיכוב שחל בעת הטיפול בפניותיו. במסגרת שיחה שניהל הלקוח עם מנהלת קשרי לקוחות בחברתנו הוסבר לו כי זוכה באופן מלא עבור כל החיובים".

 

גיליתם הפתעה בחשבונית? כתבו לנו על כך

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
האם ניווטת לאחרונה בלב ים? אירידיום
מומלצים