שתף קטע נבחר

טירת צבי תייצר למגה מותג פרטי של נקניק

תנובה, השותפה ב-50% מיצרנית הנקניקים טירת צבי, התנגדה עד עתה לייצור מותגים פרטיים. מגה: הם הבינו שאם לא ישתפו פעולה, נמכור מותג פרטי של חברה אחרת. המותג הפרטי של מגה יהיה זול ב-7%-8% ממוצרי טירת צבי המקוריים

תנובה נכנסת לראשונה לתחום המותג הפרטי. השבוע תשיק רשת מגה של רבוע כחול נקניקים ופסטרמה מתוצרת טירת צבי שבבעלות תנובה, כחלק מהמותג הפרטי שלה. מדובר בחמישה מוצרים, כולל מוצרי הדגל של נקניקי טירת צבי: פסטרמה על גחלים ופסטרמה בדבש, סלמי קוניאק, סלמי איטלקי וכתף מעושן.

 

המותג הפרטי של מגה יהיה זול ב-8%-7% ממוצרי טירת צבי המקוריים, והאריזות יהיו של 300 גרם ולא 400 גרם כמו במוצרי טירת צבי. פסטרמה בדבש, פסטרמה על גחלים, סלמי קוניאק וסלמי איטלקי מגה יימכרו ב-18.99 שקל (300 גרם) לעומת 26.99 שקל לרגיל (400 גרם), וכתף מעושן מגה יימכר ב-22.99 שקל (300 גרם) לעומת 32.99 שקל (400 גרם) לרגיל.

 

"ההחלטה להיכנס למותג הפרטי של טירת צבי, שעם זוגלובק מובילה את שוק הנקניקים, הייתה הגיונית", אומר זאב וורמברנד, מנכ"ל רבוע כחול. "לפני כחודשיים נכנסנו לתחום הנקניקיות, המגלגל אצלנו 50 מיליון שקל לשנה. עשינו זאת עם יחיעם, השחקן השלישי בקטגוריה, והמותג הפרטי כבש בתוך חודשיים 20% מהקטגוריה. גם בקטגוריית הנקניקים אנחנו מגלגלים 50 מיליון שקל לשנה, והמטרה שלנו היא להגיע לכ-25%-20% מהקטגוריה. בטירת צבי הבינו היטב שאם לא יעשו זאת איתנו, נעשה זאת עם מישהו אחר".

 

תנובה נמנית עם קבוצת יצרני המזון הגדולים שאינם נכנסים עקרונית לתחום המותג הפרטי, הנחשב בצדק למאיים על מותגי הליבה שלהן. זאת בניגוד לסנו בתחום הניקוי, שכבר החליטה לפני שנים לייצר מוצרי מותג פרטי לשופרסל.

תנובה, שמנסה להיכנס למים של המותג הפרטי, מתבצרת מאחורי העובדה שבטירת צבי יש לה בעלות של 50%, והחלטות הייצור מתקבלות על ידי טירת צבי, אם כי יש להניח שאם תנובה הייתה נעמדת על הרגליים האחוריות, טירת צבי לא הייתה נכנסת לתחום.

 

המותג הפרטי מגה, שהושק לפני שנתיים, הפך לספק השני בגודלו ברשת, ואחראי מאז אוקטובר על 10% ממכירותיה". עד סוף 2010 נעבור היקף מכירות של 650 מיליון שקל. עד סוף 2011 נהווה 13% ממכירות הרשת, כלומר מחזור של כ-850 מיליון שקל", אומר וורמברנד.

 

לדבריו, "האסטרטגיה שלי מהיום הראשון הייתה כניסה לקטגוריות שבהן יוכל המותג של מגה להיות לפחות 15% מהקטגוריה. לכן לא ניכנס למקרר החלב, לעולם המוגזים ולמים המינרליים. אבל בעקבות הצלחת אבקות הכביסה, קטגוריה אליה נכנסנו לאחרונה וכבר כבשנו 10% מהשוק, ניכנס בקרוב לתחום המרככים ולקטגוריות נוספות בתחום מוצרי הניקיון. נרחיב גם את הכניסה לתחום הגלידות".

 

מטירת צבי נמסר בתגובה: "אנו מאשרים את הידיעה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: סי די בנק
פסטרמה (צילום אילוסטרציה)
צילום: סי די בנק
מומלצים