שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    בגלל התקלה בבזק: ייצוגית על סך 104 מיליון ש'

    משרד עורכי דין זריז יגיש מחר בבוקר בקשה לאישור תביעה ייצוגית, בשל התקלה שניתקה את משרד עורכי הדין ואת שאר לקוחות החברה מקו הטלפון, במשך יותר מ-5 שעות. "הנזק האדיר שנגרם למשרד הוא לא יתואר"

    רגע אחרי התקלה הגדולה בבזק , משרד עורכי דין זריז הכין כבר בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה בסך 104 מיליון שקל. התביעה היא בשם המשרד, שטוען כי עסקיו נפגעו היום (ג') בשל התקלה הרחבה בטלפון הקווי של בזק , וכן בשם בעלי עסקים רבים ולקוחות פרטיים, שנפגעו אף הם מהתקלה.

     

     

    המשרד, של עורכי הדין מלכא, ליבוביץ, שער ושות', המתמחה במיסוי ונדל"ן, יגיש מחר בבוקר (ד') לביהמ"ש המחוזי בנצרת תביעה ייצוגית בסך 104 מיליון שקל, נגד חברת בזק בשל התקלה שניתקה היום את לקוחות החברה במרבית אזורי הארץ. עילות התביעה: רשלנות, הפרת חוק הגנת הצרכן, הפרת הסכם והטעייה, ועשיית עושר שלא במשפט.

     

    סכום התביעה נקבע לפי הערכות משרד עורכי הדין. המשרד מעריך שמהתקלה נפגעו כ-500 אלף לקוחות, 20% מתוכם לקוחות עסקיים, שסבלו מאובדן לקוחות ועיכוב בביצוע עסקאות בגין הפניית שיחות לטלפונים ניידים בשווי אלף שקל. שווי הפיצוי המובקש ללקוחות עסקיים: 100 מיליון שקל. שווי הפיצוי ללקוחות פרטיים: 4 מיליון שקל.

     

    "נגרם לנו נזק תדמיתי"

    התקלה שבמרכז הבקשה לתביעה, אירעה ב-8:30 והסתיימה לפי בזק ב-13:00, אם כי צרכנים טוענים כי שרידים שלה נמשכו עד השעה 14:00. התקלה הקיפה בעיקר את אזורי מרכז ודרום הארץ.

     

    מקורה במתג שמחבר את רשת הסיבים האופטיים של בזק, ה-NGN, לרשתות אחרות. כך שלקוח NGN יכל להתקשר ללקוחות NGN אחרים אך לא ללקוחות הרשת הישנה של בזק, לקוחות חברות אחרות ולקוחות סלולר.

     

    התובע הייצוגי הראשי בבקשה לתביעה הוא עו"ד אבישי מלכא, שלמשרד שבבעלותו שלושה סניפים, אחד באזור התעשייה פולג, השני בר"ג והשלישי בצומת אלומות-פוריה. עו"ד מלכא טוען שהוא משלם לבזק סכום קבוע מדי חודש, עבור אחזקה של עשרה קווי טלפון בשלושת סניפי משרדו, והוא מקבל מדי יום עשרות שיחות, ופקסים למשרדו. כל אלה נאלמו דום בעת התקלה.

     

    עו"ד מלכא טוען שבזק לא הודיעה ללקוחותיה על הפגיעה האפשרית במתן השרות. עם קריסת קווי הטלפון קרסו גם מוקדי השירות של החברה כך הלקוחות נותרו ללא מענה ואף ללא הודעה קולית המסבירה את מהות התקלה.

      

    "מאות מנויים ניזוקו במשך שעות", אמר, "והעובדה כי משרד התקשורת התערב, ועקב אחר המתרחש בשעת התקלה, מעידה על הפגיעה הרחבה בקרב מנויי בזק.

     

    "הנזק האדיר שנגרם למשרד הוא לא יתואר לקוחות רבים שלנו לא הצליחו להשיג אותנו במשך 6 שעות, התקלה שיבשה את כל שגרת היומיום שלנו כעורכי דין – חוסר היכולת שלנו להיות זמינים ולעמוד לרשות לקוחותינו הובילה לעוגמת הנפש אצל מרבית מלקוחותינו. אנו לא מקבלים את המצב שנגרם ותובעים פיצוי בעבור הנזק התדמיתי שנגרם לנו. בנוסף, אנו קוראים למי שספג נזקים דומים להצטרף אלינו לתביעה ולדרוש את המגיע לו".  

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    הטלפונים ומכונות הפקס לא עבדו
    צילום: אינדקס אופן
    מומלצים