שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הסוד נחשף: איך הצליחה קייט מידלטון לרזות לחתונה

    דיאטת דוקאן, שהובילה את קייט מידלטון לחופה בגזרה צרה במיוחד, ממשיכה להסעיר את נשות העולם ולמכור מאות אלפי עותקים. את זה שהיא מרזה אתם כבר יודעים - אבל האם היא בריאה? ומה בכלל מותר לאכול בה?

    כולן רוצות להיות רזות, כולן רוצות להיות נסיכות, לא כל שכן נסיכות ביום חתונתן. עכשיו זה כמעט אפשרי. איך? מרגע שנודע מה אכלה קייט מידלטון בימים שלפני החתונה ואיך רזתה לקראת היום הגדול, כולנו יכולים לאכול בדיוק מה שאכלה, לרזות כפי שרזתה, ומי יודע - אולי היתר יבוא בעקבות זאת.

     

     

    אז מה הפלא שהדיאטה שעשתה, "דיאטת דוקאן", הפכה לטרנד הכי חם בבריטניה ובארצות הברית? מאז שנשמע לראשונה שבית המלוכה אימץ את הדיאטה, מכר הספר "דיאטת דוקאן" 250 אלף עותקים בבריטניה לבדה, ובאמריקה הגיע בן לילה לראש רשימת רבי המכר של ה"ניו יורק טיימס", כשאת רשימת מאמצי הדיאטה מעטרים שמות נוצצים כמו פנלופה קרוז, ניקול קידמן וג'ניפר לופז.

     

    מאחורי הדיאטה עומד צרפתי בשם ד"ר פייר דוקאן, ולעיצוב תפריטה הגיע בעקבות מפגש עם מטופל אסתמטי שביקש: "דוקטור, תעזור לי לרזות. אני מוכן לאכול מה שתאמר לי, רק תשאיר בתפריט שלי בשר".

     

    הדיאטה מורכבת מארבעה שלבים:

     

    1. השלב הראשון (שלב המתקפה)

    יכול להימשך 10-2 ימים ובו אוכלים חלבונים בלבד (מוצרי חלב דלי שומן, בשר בקר רזה, עוף ודגים). התוספת היחידה שמותרת היא כף וחצי של שיבולת שועל.

     

    2. השלב השני (שלב השיוט)

    יכול להימשך כמה שבועות ואפילו כמה חודשים, ובו מוסיפים לתפריט גם ירקות (אבל לא עמילניים, כמו תירס, תפוח אדמה, אפונה).

     

    3. השלב השלישי (שלב ההתקבעות)

    מותר לאכול מעט פחמימות (לחם פעם ביום, פעמיים בשבוע אורז או תפוח אדמה), פירות ופעם בשבוע להתענג על ארוחה מלאה ורגילה.

     

    4. השלב הרביעי (שלב התחזוקה)

    אוכלים מה שרוצים, אבל יום אחד בשבוע חוזרים לדיאטה על טהרת החלבונים.

     

    מה עוד? במשך כל הדיאטה אמורים ללכת 20 דקות ביום, לוותר על השימוש במעלית ולשתות הרבה מים.

     

    לאמץ אותה או לא?

    "מדובר בדיאטה דלת פחמימות הדומה לדיאטת אטקינס", אומרת יועצת מנטה לתזונה ד"ר טלי סיני, דיאטנית קלינית ויו"ר עמותת התזונאים בישראל, "אך דלה מאוד בשלביה הראשונים גם בשומן. אין כל ביסוס מדעי לחלוקה המתוארת בשלבים.

     

    "השלב הראשון מכניס את הגוף למצב של סטרס ואינו מאפשר אספקת ויטמינים, מינרלים ורכיבים חיוניים רבים, בעוד הצריכה העודפת של חלבון עלולה להכביד על הכליות. המגוון של השלב השלישי בטוח יותר.

     

    "בנוגע לשלב הרביעי, אני בספק אם אפשר לשמור על המשקל אם אוכלים כל מה שרוצים שישה ימים בשבוע. בטווח הקצר דיאטה דלת פחמימות אכן מובילה לירידה גדולה יותר במשקל בהשוואה לדיאטות אחרות, אך בהמשך יתרון זה לרוב נעלם".

     

    השורה התחתונה

    הדיאטה לא בריאה, שכן היא אינה מספקת לגוף את כל אבות המזון יום-יום ומונעת ממנו רכיבים בסיסיים.


     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אוכלים כף וחצי שיבולת שועל. קייט בחתונה
    צילום: AFP
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים