שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צילום: שאול גולן

    מרד הקוטג', יום 3: צניחה במכירות וחרם מלונות

    ברשת מגה מסרו כעת ל-ynet על ירידה של 20% במכירות שלושת מותגי הקוטג' של תנובה, טרה ושטראוס. במקביל, רמי לוי יוצא במבצע: ימכור במשך חצי שנה קוטג' ב-4.90 שקלים. גם יו"ר איגוד בתי המלון בישראל קוראת: הסירו את גבינות הקוטג' מתפריטי המלונות

    סוף סוף נחת לצרכנים שקוראים להחרים גבינת קוטג' בשל מחירה היקר: רמי לוי יוצא במבצע לחצי שנה על קוטג', במלונות קוראים להחרים את הגבינה ורשת מגה היא הראשונה לדווח כעת על ירידה במכירות קוטג', בעקבות קבוצת המחאה בפייסבוק שקוראת לצרכנים להפסיק לקנות קוטג' עד שהמחירים ירדו. 

     

    ממגה נמסר: "היום החלה ירידה של 20% במכירות קוטג' של שלושת המותגים: תנובה, טרה ושטראוס". רשת מגה היא אחת הרשתות היחידות שלא הורידו מחירים ולא ערכו מבצעים על גבינת קוטג' ומוצרי חלב אחרים. קבוצת המחאה בפייסבוק, שיזמה את המחאה הצרכנית הראשונה בישראל שנראה שמניבה תוצאות אמת, נחשפה ב-ynet לפני שלושה ימים ובינתיים הגיעה כמעט ל-67 אלף חברים. צרכנים מספרים שגביעי קוטג' נערמים על המדפים בסניפים שונים של רשתות המזון.

     

      

    השוואה
    פראיירים, הקוטג' באירופה וארה"ב זול יותר / מירב קריסטל וקובי ליברמן
    בדיקה מעלה שבמדינות בהן המשכורת הממוצעת כמעט כפולה משלנו, גבינת קוטג' עולה כמו בארץ, או אפילו פחות. זה מרגיז עוד יותר לאור העובדה שבישראל הגבינה פופולרית בהרבה. תורמים למחיר: מע"מ גבוה, חוסר סבסוד והכשרות
    לכתבה המלאה

    ועם זאת, מוקדם יותר הבוקר, מגה דיווחה כי המכירות שלה בימים האחרונים לא השתנו. בהמשך היום התבהר כי התמונה השתנתה, בעיקר לנוכח זעם הצרכנים על דיווחי הרשתות על עלייה במחירים.

     

    בשופרסל, לעומת זאת מדווחים דווקא על עלייה של 20% במכירות. גם רמי לוי, מחסני כמעט חינם וחצי חינם דיווחו על עליות של 50% במכירות. המשותף לכל הרשתות האלה - כולן ערכו מבצעים על קוטג'. העליות הן כמותיות, ולא כספיות.

     

    רמי לוי יוצא במבצע לחצי שנה

    במקביל, רמי לוי מסר ל-ynet שהוא יוצא במבצע על קוטג' שיימשך חצי שנה - וימכור את הקוטג' של שטראוס ב-4.90 שקלים, עד סוף 2011. משטראוס לא נמסרה תגובה על המהלך ולוי טוען שהחברה אינה קשורה למבצע, לא יזמה אותו ולא מממנת אותו.

     

    "קראתי שהצרכנים לא מעוניינים במבצע לשבוע, אז החלטתי שעד סוף השנה, אמכור את אחד ממותגי הקוטג' ב-4.90 שקלים", כך אמר היום (ה') ל-ynet. "המטרה היא לגרור את הרשתות המתחרות ואת המחלבות המתחרות למטה במחיר, אחרת לא עשינו כלום".

     

    מחאה? מבצעים!
    מחאה? בינתיים, מכירות הקוטג' רק גדלו / מירב קריסטל
    החרם על הגבינה אמנם אמור להתחיל רק ב-1 ביולי, אבל רבים הצהירו שיפסיקו לקנות כבר עכשיו. בשטח, מתברר כי הצרכנים לא מתאפקים: רשתות השיווק שהורידו מחירים מדווחות על עלייה במכירות:. בשופרסל מדווחים על עלייה של 20%, ורמי לוי ומחסני כמעט חינם מדווחים על 50%
    לכתבה המלאה

    נראה שלוי בחר במותג הקוטג' של שטראוס משום שמדובר בחברה שמוכרת הכי פחות קוטג' מבין השלוש."אין לי שום קשר לשטראוס", טוען לוי. "המטרה שלי היא שהמותגים האחרים יורידו מחירים, וששטראוס תוריד מחירים ברשתות אחרות. כדי שזה יקרה, צריך שהצרכן יהיה חכם, ושיחליט לבחור במוצר הזול ביותר. אם זה יקרה, עד סוף השנה, אני מבטיח לכל אחד שגם הספקים האחרים יוריד מחירים. הצרכן הוא זה שמייצר את התחרות. גם היצרנים צריכים להבין ברגע שימכרו יותר בזול, אנשים רבים יותר יקנו קוטג' והרווח הסופי שלהם לא ייפגע".

     

    ישנן טענות שטרה ושטראוס, המחלבות החלשות יותר בקוטג', הן אלה שיזמו את מבצעי הקוטג' ברשתות. בטרה טוענים בתוקף שהמחלבה לא יזמה שום מבצעים מיוחדים ברשתות בגלל סערת הקוטג'. בתנובה טוענים כי "החברה אינה עורכת מבצעים על קוטג' מיוזמתה". בשטראוס לא הגיבו לכתבה.

       

    תופסים טרמפ על המחאה

    נראה שהמחאה הצרכנית הראשונה בישראל מתפשטת לארגונים. יו"ר איגוד בתי המלון בישראל ומנכ"ל רשת מלונות פרימה, אתי לוי, קראה הבוקר (יום חמישי) למלונאים להפסיק להגיש קוטג' בבתי המלון. "בתי המלון בישראל חייבים לקחת חלק במחאה הציבורית, כצרכני קוטג' גדולים הראשונים להיפגע מעליית המחירים ובנוסף איננו יכולים להתנתק מקולות המחאה בקרב הציבור הישראלי".  

     

    לוי הבטיחה שרשת מלונות פרימה תהיה הראשונה לתת דוגמא ותוריד כבר מחר בבוקר את הקוטג' מהתפריט. אנחנו לבד צורכים קרוב ל-2000 ק"ג קוטג' בחודש במלונות הרשת. אם כל המלונאים יצטרפו תהיה לכך אפקטיביות עצומה ותרומה למאבק הצרכני".

     

    הבוקר כאמור, רשתות שונות דיווחו דווקא על עלייה במכירות קוטג'. עדי צים ממחסני כמעט חינם שהציע גבינה לבנה או קוטג' בחצי מחיר אמר ל-ynet: "בשלושת הימים האחרונים חלה עלייה של 50% במכירות המוצר. הצענו לצרכנים לבחור גבינה לבנה או קוטג' בחצי מחיר, והם בוחרים בקוטג'. גם מוצרי חלב אחרים נמכרים בקצב גבוה, בזכות מבצעים. כל שבוע יהיו ארבעה מבצעי שחיטה על מוצרי חלב".

     

    זכי שלום מרשת חצי חינם אמר ל-ynet: "בגלל המבצעים שעשינו, מכירות הקוטג' והגבינה הלבנה עלו ב-50%". המבצעים בשתי הרשתות יימשכו עד יום א'.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    המכירות ירדו. מגה
    צילום: יוגב עמרני
    רמי לוי יוצא במבצע לחצי שנה
    צילום: גיל יוחנן
    הקוטג' יוסר מהמלונות
    צילום: עפר עמרם
    מומלצים