שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    טוב לדיאטה ולעור: למה חשוב לשתות הרבה מים?
    הגוף שלנו צריך מים כדי להתקיים, ומחקרים מוכיחים ששתייה מספקת מפחיתה את הסיכון ללקות בסרטן, באסתמה וביתר לחץ דם וגם מסייעת בתהליך ההרזיה. אז כמה צריך לשתות?

    חודשי הקיץ החמימים כבר כאן, ואיתם הצורך בשתייה מרובה כדי לרענן את הגוף ובעיקר למנוע התייבשות או עילפון. הנה כמה מהדברים החשובים שצריך לדעת על מים, על התרומה שלהם לגופנו ועל האופן שבו הם מסייעים לדיאטה:

     

     

    1. גוף מלא מים

    מלבד היותם הנוזל הנפוץ בעולם, המים הם גם החומר העיקרי ברקמות גופנו השונות, למשל 75% מרקמת השריר. המים מהווים כ-70% מגופו של הרך הנולד, 60% מגופו של גבר בוגר וכ-50% מגופה של אישה בוגרת.

     

    2. מים מונעים סרטן

    מחסור כרוני באספקת מים יכול לגרום לבעיות רפואיות כמו יתר לחץ דם, אסתמה, אלרגיות ואבנים בכליות. התייבשות היא הסיבה הנפוצה ביותר למיגרנות ולצרבת.

     

    שתיית חמש כוסות מים ביום מפחיתה ב-45% את הסיכון ללקות בסרטן המעי הגס, ב-79% בסרטן השד וב-50% בסרטן שלפוחית השתן.

     

    3. הכימיה צריכה מים

    כל התהליכים הכימיים בגוף האדם מתרחשים בסביבה מימית. מחקרים מראים שירידה של 5% במשק המים בגוף גורמת לירידה של 30% בפעילות הפיזיולוגית.

     

    4. מים בהריון

    מחסור במים נחשב לאחת הסיבות העיקריות לבחילות במשך ההריון.

     

    5. לשתות בדרך לשירותים

    מחסור במים גורם לעצירות, לכן כדאי להקפיד עוד יותר על שתייה מרובה.

     

    6. מועילים לעור

    שתיית מים מוסיפה לעור לחות בשכבות הפנימיות ומונעת ממנו להיראות יבש. כמו כן, מים מנקים את הגוף מחומרי פסולת, רעלים וחומרים הגורמים להזדקנות.

     

    7. מפרשים צמא כרעב

    המים מסייעים לתהליך ההרזיה: מנגנון הרעב והצמא במוחנו קרובים מאוד זה לזה, ולעתים אנו מפרשים את תחושת הצמא כרעב דווקא. מומלץ לשתות מים ולהרוות את הצימאון לפני שפונים לאוכל.

     

    8. שליש מהמתייבשים מתים

    תחושת צמא מעידה על תחילתו של תהליך התייבשות, שלב לפני מכת חום. לפי נתונים סטטיסטיים, שליש מהלוקים בהתייבשות חמורה מוצאים את מותם.

     

    9. אז כמה לשתות?

    לפי ההמלצות לצריכת מים של האקדמיה הלאומית למדעים בארצות הברית, על גברים לשתות כשלושה ליטר מים בממוצע ביום, שהם כ-13 כוסות, ונשים זקוקות ל-2.2 ליטר מים ביום, שהם כתשע כוסות.

     

    10. מים בכושר

    ספורט מעלה את דרישת המים - על כל שעת פעילות גופנית יש להוסיף שתיית ליטר מים - בערך כמות המים שאיבדנו במהלך הפעילות.

     

    הכותב הוא המנהל המקצועי ברשת מועדוני הכושר "הולמס פלייס".


     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    על כל שעת פעילות גופנית יש להוסיף שתיית ליטר מים
    צילום: Index Open
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים