שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    צילום: שאול גולן
    אחרי תנובה: כל חברות החלב הוזילו את הקוטג'
    ניצחון ענק למאבק הצרכני שהחל בידיעה ב-ynet: תנובה, שטראוס וגם טרה הוזילו את המחיר הסיטונאי של הקוטג' מ-5.20 ל-4.55 שקלים. בעקבות זאת, גם המחיר המקסימלי ברשתות השיווק צפוי לרדת ל-5.90 שקלים. "זה עדיין יקר"

    ניצחון למאבק הצרכנים הגדול בתולדות המדינה, שהחל בקבוצה בפייסבוק ובחשיפה ב-ynet : מחיר הקוטג' של תנובה ושטראוס יורד. תנובה הודיעה אתמול (ד') בצהריים על הוזלת מחיר הקוטג' שנמכר לנקודות המכירה מ-5.20 שקלים ל-4.55 שקלים. בתנובה אמרו כי המהלך יאפשר להעמיד את המחיר המומלץ לצרכן לקוטג' על 5.90 שקלים, וסביר להניח שזה יהיה המחיר המקסימלי בכל נקודות המכירה, מכולות ורשתות שיווק. כשלוש שעות לאחר מכן הצטרפה גם שטראוס למהלך ההוזלות והודיעה כי מחיר המכירה של הקוטג' לקמעונאים ל-4.55 שקלים. כשעה לאחר מכן הודיעה גם טרה על הורדת מחיר זהה.

     

     

    ההוזלה תשפיע על המחיר בעיקר במכולות ובמינימרקטים, כיוון שבמרבית רשתות השיווק המחיר בפועל הוא כבר נמוך יותר בשל מבצעי הנחה. הורדת המחיר נעשית בנוסף ובלא קשר להתחייבות תנובה, שלא להעלות את מחירי מוצריה עד לסוף 2011.  

     

    יש לציין כי מדובר במחיר גבוה מהמחיר שדרשה קבוצת המחאה בפייסבוק, שעומד על חמישה שקלים לכל היותר. ואכן, יוזם המחאה, איציק אלרוב, מסר ל-ynet בתגובה: "אנחנו מברכים על עצם הורדת המחיר, אבל 5.90 זה מחיר יקר מדי. חרם הקוטג' נמשך. המחאה שלנו היא מחאה דמוקרטית, ואחרי הודעת תנובה ביצעתי סקר מהיר בקרב הגולשים שחברים בקבוצה שלנו. התשובה הייתה חד-משמעית: המהלך של תנובה לא מספיק".

     

    "מבינים שהקוטג' מסמל את המאבק" 

    יו"ר תנובה, זהבית כהן, מסרה בתגובה: "כל היצרנים והרשתות בישראל פותחים היום עידן חדש במערכת היחסים עם הצרכנים. גם אנחנו נקדיש זמן ומשאבים לעידן הזה". המנכ"ל, אריק שור, הוסיף: "הופתענו מעוצמת המעורבות הרגשית של הציבור כלפי תנובה והקוטג'".

     

    "אנו מבינים שהקוטג' מסמל את המאבק הציבורי והתסכול של הציבור מיוקר המחייה ומהתייקרות מחירי המזון", הוסיף." זו תופעה כלל עולמית, וכשם שמדינות אחרות מתמודדות עם ההתייקרות הבלתי נמנעת של מחירי המזון, כך גם ממשלת ישראל תצטרך לתת פתרון לבעיה שעלולה להחריף בשנים הקרובות".

     

    מנכ"ל שטראוס ציון בלס אמר כי "לאור העובדה שהרשויות לא פועלות במהירות הנדרשת ליצירת מהלך כולל למען הצרכן ליצירת סל מוצרים בסיסיים במחיר שווה לכל כיס ולאורך זמן, החלטנו להוריד את מחיר המכירה של הקוטג' לקמעונאים ל- 4.55 שקלים. אנחנו עדיין מצפים משאר הגורמים בשרשרת - החל מממשלת ישראל, החקלאים והקמעונאים לתרום גם הם את חלקם להורדת המחיר ולהיענות לקריאתם הצודקת של הצרכנים.  

     

    הכל התחיל בבחור צעיר מבני ברק

    הכל התחיל לפני כשבועיים, כשתושב בני ברק, יצחק אלרוב, הקים קבוצה בפייסבוק תחת הכותרת "חרם צרכנים על מוצרי מזון". אלרוב איים כי הקבוצה שלו תחרים מדי חודש מוצר אחר, ואתמול כבר הודיע כי הוא מחרים כל מעדן שיקר משלושה שקלים וחלק מהגבינות צהובות. בקבוצה, שלפני הפרסום ב-ynet נרשמו לה 32 איש בלבד, חברים כיום כ-105 אלף איש.

     

    את המאבק החליט אלרוב להתחיל מהקוטג', שיצא מפיקוח בשנת 2006 ומאז התייקר בכ-50% ואף 55%. מבדיקה באתר שופרסל ישיר נמצא כי מחירה של קופסת קוטג' 5% עמד לפני החרם על כ-7.09 שקלים ובמגה באינטרנט - 7.29 שקלים ליחידה - זול רק במעט ממחיר ליטר בנזין 95 ובחנויות אחרות אף יותר.

     

    מאז שהוכרז החרם, הוזילו רוב רשתות השיווק - השקמה, כמעט חינם, מגה ושופרסל את הקוטג' לצרכן לרמה שבין 4 ל-6 שקלים, אך המחיר בחנויות הקטנות יותר נותר בסביבות השבעה שקלים.

     

    החרם גרם לצניחה של עשרות אחוזים במכירות הקוטג' ולזינוק של עשרות אחוזים במכירות הקוטג' ברשתות שיצאו במבצעים.

     


    פורסם לראשונה 29/06/2011 14:55

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    חוזרים הביתה
    צילום: מכרזות פרסום
    צילום: סיוון פרג
    יו"ר שטראוס עופרה שטראוס
    צילום: סיוון פרג
    מומלצים