שתף קטע נבחר

איקאה: עיכובים במשלוח רהיטים לכ-150 לקוחות

צרכן פנה ל-ynet בתלונה: "כבר למעלה מ-3 שבועות שלא קיבלתי את הסלון שקניתי באיקאה". מסתבר שהוא לא היחיד שמחכה, משום שהסייל ברשת גרם לבלגן בהובלות. באיקאה מתנצלים: "במהלך השבוע הקרוב כולם יקבלו את המוצרים"

יובל מראש העין קנה ב-10 ביולי סלון באיקאה . הרהיטים עלו לו 5,000 שקל, סכום אותו שילם במזומן. כיוון שהזמין משלוח, הוא נתבקש להוסיף לסכום עוד כמה מאות שקלים. המשלוח, כך נאמר לו, יגיע תוך 4 ימים. כבר שלושה שבועות שהוא מחכה. כמוהו ישנם עוד 150-120 לקוחות (מתוך עשרות אלפים) שלא קיבלו את הרהיטים שקנו ביוני-יולי בסניף הרשת בראשל"צ. 

 

 

לפי איקאה, המכירות של יוני ויולי היו גבוהות במיוחד, בגלל הסייל המסורתי. מספר ההובלות החריג, זרימה של לקוחות מאזור הדרום - כל אלו הביאו לתקלות ושיבושים באספקת הרהיטים. "מתוך למעלה מ-5,500, 5,400 סופקו תוך 48 שעות", אומרים ברשת.

 

"אני אחד מקבוצה של לקוחות שמחכים להזמנות שלנו", סיפר יובל ל-ynet. "כשקנינו אני וזוגתי את הסלון באיקאה, שילמנו להובלות דרור, חברת הובלות שעובדת עם איקאה, ודלפקיה נמצאים בתוך המתחם. קיבלנו הצעת מחיר להתקנה ולהובלה. שילמנו במקום, נתנו לנו ברקודים על המוצרים והלכנו הביתה. אמרו לנו שיגיעו אלינו תוך 4-3 ימים.

  

"מאז עברו למעלה מ-3 שבועות. התקשרתי אחרי שבוע, הבטיחו שהמנהל יחזור אלי, ואמרו לי שישנם עוד לקוחות שלא הגיעה אליהם סחורה. התקשרתי שוב כעבור שבוע. הבטיחו שיחזרו אלי ולא חזרו. צעקתי עליהם: הרי מיום א' אתם מבטיחים לי את הסלון, ואף אחד לא אומר מה קורה עם הסחורה, מתי היא תגיע, זה לא יאומן, זה לא הגיוני.

  

"בהתחלה, הסבירו שזה בגלל העומס המטורף של הסייל באיקאה. 'אנחנו לא מצליחים לספק את הסחורה'. אתמול, אחרי 3 שבועות, כשכבר הבנו שמשהו לא תקין, הם סוף סוף אמרו לי את האמת. זה קרה אחרי שאיימתי שאתבע ושאגיע לשם עם רכב ואקח את הרהיטים בעצמי. הטלפנית הודתה שהם פשוט לא יודעים איפה הסחורה. 'היא נעלמה, אנחנו מחפשים אותה בשני קונטיינרים', אמרה. היא הוסיפה שאם ימצאו אותה, יעדכנו אותנו, ואם לא ימצאו אותה, ונגמר המלאי בגלל הסייל, נצטרך לחכות למשלוח מחו"ל שיגיע בעוד 10 ימים אם בכלל". 

 

"אי אפשר להשיג את איקאה בטלפון"

יובל מתלונן גם על שעות ההמתנה הארוכות על הקו. "לתפוס את הובלות דרור בתוך איקאה עצמה זה בלתי אפשרי", הוא מספר, "כי אין להם מס' טלפון ישיר בתוך הסניף של איקאה. ובאיקאה פשוט לא עונים. לקח 4 שעות לפחות עד שענו לי באיקאה, ואז אמרו שיעבירו אותי להובלות דרור, ושוב אף אחד לא עונה במשך שעות. וגם אם עונים, אומרים: תשאיר מס' טלפון נחזור אלייך ונבדוק את ההזמנה'. ולא חוזרים. שבוע שלם עשינו זאת, ואף אחד לא חזר אלינו.

 

"הוצאתי מאות שקלים על שיחות טלפון. אנחנו כבר קרוב לחודש בלי סלון, אחרי ששיפצתי את הבית. היו לי אורחים מחו"ל והסלון שלי קרוע. התביישתי. הוצאתי כסף מזומן כדי לקנות את הסלון ואיקאה גרמו לי לבושות מול אורחי". 

 

באיקאה מסרו כי הם ערים לתקלות ולעיכובים, ובשעות אלו מתגברים שם משמעותית את צי המשאיות, וכל הלקוחות יקבלו הסחורה תוך שבוע. החברה תיצור קשר עם הלקוחות היום או מחר, ויקבעו עמם מועדים חדשים להגעה. עוד טוענים באיקאה שהסחורה לא אבדה והיא מצויה במתחם בראשל"צ.

 

מאיקאה נמסר בתגובה: "עקב מכירות מוגברות במהלך הסייל, אנו ערים לעיכובים במועדי האספקות וההובלות. המוצרים לא אבדו. אנו מודעים ומטפלים באינטנסיביות במצב, ומעריכים שבמהלך השבוע הקרוב כולם יקבלו את המוצרים שרכשו. אנו מתנצלים על אי הנוחות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים