שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הוניגמן חזרה להציג נשים בשלטי חוצות בירושלים
    ניצחון למאבק בהדרת נשים: חברת האופנה שבשלטיה הופיעה סנדי בר בלי ראש, אזרה אומץ וחדלה להדיר נשים מפרסומיה ברחבי העיר. מנכ"ל הוניגמן: "המחאה היתה במקומה". זכיין השילוט: "נלחמתי בשיניים להציג נשים בשלטים". הרב איילון מיוזמי המאבק: "מקווים לראות עוד קמפיינים כאלה"

    זוכרים את סנדי בר כרותת הראש שהוצגה ברחבי העיר ירושלים על גבי שלטי פרסומת של חברת האופנה הוניגמן? הקמפיין המצונזר ההוא הצית את המחאה נגד הדרת נשים מפרסומים בחוצות עיר הבירה של מדינת ישראל והיה סמל לפחדנות ולכניעה לכפייה של חברות האופנה, קופות חולים ומפרסמים אחרים. ובכן לא עוד: קמפיין שילוט החוצות של הוניגמן בירושלים חזר להציג נשים ובגדול.

     

     

    בראשית השבוע, 80 שלטי חוצות של הוניגמן נתלו ברחבי העיר ירושלים, ולא רק שהם זהים לשלטי הפרסום של המותג שמתנוססים ברחבי הארץ אלא שאף מוצגת בהם אישה במלוא הדרה, לא חלקיקי גוף שלה, לא גבר, לא גברים וילדים זכרים בלבד, לא קמצוץ רגל וקורטוב בטן, אלא אישה אישה. אמנם דוגמנית, אך עדיין אישה. מעתה תוכלו לומר בגאווה: במדינת ישראל, 2012, העזו להציג אישה ועוד חשופת כתפיים, בשילוט חוצות בירושלים. 

    סוף סוף: שלט החוצות של הוניגמן מציג אישה במלוא הדרה. ישראל 2012 (צילום: רון קדמי) (צילום: רון קדמי)
    סוף סוף: שלט החוצות של הוניגמן מציג אישה במלוא הדרה. ישראל 2012(צילום: רון קדמי)

     

    "בעקבות המקרה שאירע, אמרתי לזכיין השילוט בירושלים באופן חד משמעי: נפרסם בירושלים מה שמפרסמים בכל הארץ, והלכנו על זה", אמר ל-ynet מנכ"ל הוניגמן מיכה רונן. 

     

    "אני מוצא טעם רב במחאה שהיתה ואני בהחלט חושב שהתייחסנו אליה כראוי. לא העלינו על דעתנו שזה מה שיקרה, שיקול הדעת היה של הזכיין המקומי בירושלים, אבל המחאה בהחלט היתה במקומה".

     

    אזרתם אומץ.

     

    "אין כאן עניין של אומץ: המדיניות שלנו היא מאוד פשוטה: לפרסם בירושלים מה שמפרסמים בכל הארץ. אנחנו חלילה לא עושים פרובוקציות, לא יוצאים נגד מגזר זה או אחר. המסר שלנו אחיד בכל רחבי המדינה, הוא מציג את ערכי המותג שלנו.

     

    "ברגע שקרה המקרה וקמה המחאה, הגבתי ואמרתי בצורה חד משמעית: נציג נשים בירושלים. קיבלנו תגובות מאוד חמות מלקוחות על הפרסום הזה".

      

    הזכיין הסכים לזה? בזמנו הוא חשש מאוד שישחיתו את השלטים.

     

    "אותו זכיין הבין את הטעות שלו והוא בהחלט היה מוכן לשינוי".

     

    אתם לא חוששים מאותה השחתה שכולם חששו ממנה?

     

    "אם יהרסו מודעות שלנו - מאוד אצטער על זה, אך נכין מודעות חדשות במקומן. אני חושב שאין שום סיבה להשחית שלטים, זה מעשה לא חוקי ואני מקווה שמי שצריך לשמור על הסדר יעשה את עבודתו. בגדול, אני לא חושב שיש חשש כזה, בטח לא בקמפיין הנוכחי - הוא לא נועז אין בו שום אלמנט שעלול לעורר פרובוקציה".

     

    הדוגמנית לא מכוסה מכף רגל עד צוואר.

     

    "לא נכנסתי לשיקולים של מכוסה או לא מכוסה, החלטנו מה נכון עבורנו כחברה ועל זה הלכנו. אין לנו ורסיות שונות בירושלים ובשאר המדינה, כך שמה שמופיע בירושלים זה המסר הפרסומי הכלל ארצי עליו הלכנו. באזורים בהם יש לנו חנויות של גברים, אנחנו מציבים גם שילוט של גברים, כיוון שבירושלים אין לנו חנויות כאלה, אין אפילו שילוט שמציג גברים. הכוונה שלנו היא לא להכעיס אף מגזר".

     

    בקמפיין הטלוויזיוני מופיעים דוגמן ודוגמנית יחד. בכוונה הם לא מופיעים יחד על גבי השלט?

     

    "לא, זה רק משיקולים מקצועיים של אנשי הקריאייטיב".

      

    מה לגבי קמפיין הילדים שלכם, יהיו בו ילדות?

     

    "אנחנו יוצאים בקמפיין שילוט חוצות להוניגמן קידס באזור פסח. לא סגרנו מה יהיה במודעה, אבל גם כאן: מה שיהיה בכל הארץ, יוצג גם בירושלים".

    הוניגמן בת"א, לעומת הוניגמן ירושלים 2011. סנדי בר ללא ראש ()
    הוניגמן בת"א, לעומת הוניגמן ירושלים 2011. סנדי בר ללא ראש

      

    השלטים לא מופיעים בשכונות חרדיות

    שלטי החוצות של החברה הועלו במרכזי הבילוי והקניות בעיר, אך לא בשכונות דתיות וחרדיות, כך לפי נסים זוהר, הבעלים של זוהר חוצות, חברת השילוט שלה זיכיון לכל שילוט החוצות בעיר. זוהר אמר בעבר ל-ynet כי הוא חושש מפגיעה בסטטוס קוו בעיר, ומפגיעה בפרנסתו. היום הוא מדבר אחרת:

     

    "הוניגמן חזרו להציג נשים בעיר ובגדול. הפכנו עולמות בשבילם. בינתיים אין חוק שאוסר להדיר נשים מירושלים, אז אנחנו כחברה נלחמים בזה".

     

    מה זאת אומרת?

     

    "ירושלים היא עיר בעייתית, נלחמתי בשיניים שלא יגבילו את הפוסטרים של הוניגמן בעיר. נלחמתי עם כל מי שלא אוהב לראות נשים בשלטים - חרדים ודתיים. בסופו של דבר, פרסמנו את הוניגמן כמו שצריך, ומעכשיו אני מעלה נשים למודעות הפרסום בצורה חופשית, זהו אני נלחם לא יעזור, אני לא מוכן לתת יד לאפלייה. אני רק מקווה, בעזרת השם, שהכל יעבור בשלום".

     

    השחיתו את המודעות?

     

    "כיוון שאני לא מעלה את הפרסום בשכונות דתיות וחרדיות – וכיוון שדיברתי עם כל הגורמים, כרגע אין השחתה".

    קסטרו בת"א לעומת קסטרו בירושלים. גל גדות נחתכה ()
    קסטרו בת"א לעומת קסטרו בירושלים. גל גדות נחתכה

     

    יש מפרסמים שעדיין לא מוכנים להציג נשים

    לפי זהר, ישנן עדיין חברות בעיר שמסרבות גם עתה להציג נשים בפרסומיהן ברחבי העיר. "לאחרונה, טמבור הציגו רק אריזות, ובסטודיו סי לא רצו להציג נשים אז הציגו דובי בקמפיין", הוא מספר.

     

    "קסטרו (שחתכו לגל גדות את הטורסו והציגו רק את רגליה עטופות הג'ינס מ.ק) עדיין לא יצאו בקמפיין חוצות, רנואר יצאו בקמפיין לגברים אז לא היתה שם דילמה, אבל הוניגמן זו גולת הכותרת, זו חברת אופנה, ויש להם חנויות לנשים בעיר אנחנו נלחמים למען השיוויון אני לא מוכן לחיות במדינה לא דמוקרטית".

     

    הרב אורי אילון, מנכ"ל תנועת ירושלמים ומקים קבוצת "לא מצונזרת" שנאבקת בהדרת נשים מברך על הצעד של הוניגמן: "כל הכבוד להוניגמן שאחרי הקמפיין הקודם שגרם לנו להרבה כאב לב, הם מצטרפים לעולם הקמפיינים הלא כפולים, ומחזירים באופן אקטיבי את הנשים לחוצות העיר ירושלים. אני מקווה שהוניגמן יהוו דוגמא לאלה שעדיין לא הפנימו שחל שינוי מהותי בעיר ואנו מקווים לראות עוד ועוד קמפיינים מצוינים שמציגים נשים".

     

    מה קרה מאז המחאה?

     

    "קופת חולים כללית וסטודיו C עדיין מדירים נשים מפרסומות, אך ישנם גם גופים כמו כפר השעשועים שהתנצלו שמחקו ילדות מפרסומת שלהם. השינוי הגדול חל בגופים ירושלמים והחברות הירושלמיות, כמו באדי ליין ותיאטרון ירושלים, שהיו הראשונים שהחזירו את הנשים לקמפיינים. הוניגמן זה אחד הגופים הארציים הראשונים שבאופן בולט ובלי שום התחכמויות, הציגו את הקמפיין ברחבי העיר בדיוק כפי שהוא נראה בת"א. זה חשוב, כי הוניגמן הפכו לסמל למאבק".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    הוניגמן. סנדי בר בי-ם, בת"א והפרסום החדש
    צילום: רון קדמי
    שילוט החוצות של הוניגמן. לא מכוסה, אך בשכונות חרדיות ודתיות
    צילום: רון קדמי
    צילום: רון קדמי
    הוניגמן. אין כרגע השחתה
    צילום: רון קדמי
    צילום:  טל טרי
    מנכ"ל הוניגמן מיכה רונן. "הפרסום לא נועז"
    צילום: טל טרי
    מומלצים