שתף קטע נבחר

מחר שביתה ברכבת. המנכ"ל: עיני מגן על אלימות

גילה אדרעי הושעתה, עוד בכירים בוועד פוטרו, וההסתדרות הכריזה שממחר ב-6:00 תופסק כל התנועה על הפסים. עוד באיום: שביתה בנמלי הים, האוויר ובאוטובוסים. מנכ"ל הרכבת: איפה הקול השפוי של עיני? יו"ר ההסתדרות: הצעדים מסוכנים, נחצו קווים אדומים

המאבקים בין הנהלת הרכבת לוועד העובדים צפויים שוב לשבש מחר את חייהם של מאות אלפי ישראלים. ההסתדרות הודיעה אמש (יום א') על שביתה ממחר ב-6:00 בבוקר, במחאה על השעייתה של יו"ר ועד העובדים ברכבת, גילה אדרעי, ובהנהלת החברה תוקפים הבוקר את יו"ר ההסתדרות עופר עיני על כך שהוא "מגן על אלימות".

 

עוד בערוץ החדשות:

 

מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר, אמר בגלי צה"ל שהוא מופתע מהחלטת ההסתדרות, שאף איימה להכריז על סכסוך עבודה בכל ענף התחבורה - שכולל את התעופה ואת האוטובוסים. "איפה הקול השפוי של ההסתדרות והעומד בראשה, עופר עיני? איך מגנים על אלימות כה חמורה?".

 

הפגנת ועד עובדי הרכבת (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
הפגנת ועד עובדי הרכבת(צילום: מוטי קמחי)
 

צפריר דיבר בעקבות הצעדים שננקטו אתמול נגד אדרעי ועובדים נוספים. יו"ר הוועד הושעתה על-ידי ועדת המשמעת לשלושה חודשים ושני עובדים אחרים פוטרו, בהם ראש ועד העובדים בדרום. עוד שישה עובדים הושעו לארבעה עד שישה חודשים בגין תקיפת מנכ"ל החברה במסגרת המאבק בהפרטה. אתמול לא בדקו פקחי הרכבת את כרטיסיהם של הנוסעים, במחאה על השימועים לעובדים.

 

"החל ממחר בשש בבוקר תחל שביתה ברכבת ישראל", אמר אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בישראל לחדשות ynet ברדיו. "אנחנו במקביל נכריז על סכסוך עבודה בכל ענף התחבורה - שזה רשות שדות התעופה, הנמלים, כל ענף האוויר. המטרה שלנו היא שמישהו בצד השני יישב ויפתור איתנו את הבעיות וינהל איתנו משא ומתן. אי אפשר לקחת את ראשי המאבק, לפטר אותם, להשעות אותם ובזה לסלול את הדרך להפרטה בטוחה. אנחנו לא ניתן לזה לקרות".

 

על פי צפריר, "אנו לא נאבקים לפטר את אדרעי. בתוך שלושה חודשים היא תשוב לתפקידה ברכבת. האמצעים המשמעתיים מאוד חמורים, הם נבעו רק בגלל אלימות קשה כלפי עובדים, מנהלים וגם כלפיי". עיני עצמו אמר אתמול כי "יש פה צעד מסוכן מאוד שבו עובדים במהלך מאבק ארגוני לגיטימי נקראים לוועדות משמעת בתירוצים שונים ומשונים ובסופו של דבר אף מסולקים ממקום העבודה. בצורה הזאת עובדים לא יוכלו לנהל מאבקים. מבחינת כל ארגון עובדים, יהיה אשר יהיה, מדובר בחציית קווים אדומים ביחסי עבודה".

 

לפי ההסכם שנחתם באחרונה, תהיה יצרנית הקרונות הקנדית בומברדייה אחראית על תחזוקה של יותר מ-130 קרונות חדשים שנרכשו מהחברה על ידי רכבת ישראל. בשנה וחצי האחרונות התנהל משא ומתן עם ועד העובדים בנוגע לאחזקת הקרונות החדשים. במהלך המשא ומתן ניסתה הנהלת הרכבת להגיע להסכמות עם ועד העובדים, אולם

הניסיונות לא צלחו.

 

בהנהלת הרכבת האשימו את הוועד בטרפוד כל התקדמות בנושא, למרות התחייבות הממשלה וההנהלה לספק ביטחון תעסוקתי לכל עובדי הרכבת ולגייס מאות עובדים נוספים שיועסקו בחוזה קיבוצי. בנוסף לכך, הנהלת הרכבת אף הציעה תוספת של 12% לשכר העובדים במסגרת מהלך זה. "להנהלת הרכבת לא נותרה עוד ברירה אלא לקבל החלטה על תחזוקת הקרונות החדשים. זאת לנוכח הגעתם הצפויה של עשרות קרונות, קטרים וציוד נוסף לרכבת במהלך השנתיים הקרובות", טענו באחרונה בהנהלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרכבת עומדת
צילום: אבישג שאר-ישוב
גילה אדרעי
צילום: מוטי קמחי
מומלצים