שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    פיז'ו 208 - הכוונות ממש טובות

    פיז'ו מעוניינת לחזור ולהשתלט באמצעות ה-208 החדשה על קטגוריית הסופר-מיני הלוהטת, בה שלטה בעבר ללא עוררין. הם מאמינים שיש להם קלף מנצח - אנחנו הוזמנו כדי לבדוק

     

    קופסה קטנה של זיקוקים, תשעה עפרונות בסך הכל. זה כל מה שהייתי צריך להביא לגדודים כדי שהתרגיל המסכם יוכל לצאת לדרכו. הבעיה הייתה שאני הייתי בארגז פודרה אחד בדרום, והזיקוקים היו בארגז פודרה אחר, כמה עשרות ק"מ ממני. קופסה ממש קטנה, ו"כל הצבא" עמד וחיכה. כלי הרכב היחיד שנותר בחניה - כל האחרים יצאו לתרגיל - היה פיז'ו 205 מלוקקת של סא"ל מלוקק לא פחות. והוא לא היה מוכן לתת לי להשתמש במכונית שלו, עם הנהג שלו. ביקשתי בטוב, ניסיתי לאיים, דיווחתי למעלה, שום דבר לא עזר או הזיז את הקצין מבריק הנעליים מעמדתו.

     

    מבחנים אחרונים בערוץ הרכב של ynet:

     

     

     

    השקות אחרונות בערוץ הרכב:

    יגואר XKR-S: חתול מפלצת

    פולקסווגן חיפושית: לא-כל-כך חדשה, כן מגניבה

     

    לא נותרה לי ברירה. פעולת הסחה מהירה (משהו שקשור בטבח ומתכון חדשני ללוף) שלפה אותו מהמשרד במפקדת החטיבה. הנהג המשת"פ (יש התיישנות אבי, אל תדאג) ואנוכי החרמנו את הרכב, דהרנו לבונקר התחמושת וחזרנו עוד לפני שאותו סא"ל שם לב לשכבת אבק שנוספה לפיז'ו המלוקקת שלו.

     

    מאז עברו אין ספור תרגילים בצבא. הטבח הפך למשקיע מצליח בבורסה, הסא"ל לאיש עסקים בינוני וה-205 הולידה צאצאים - כולם פחות או יותר בלב קונצנזוס שוק הרכב המקומי, עם מראה שובב, מידות קומפקטיות, שימושיות גבוהה ואפילו הנאה סבירה מנהיגה. ה-206 כבר החלה להתברגן, אבל ה-207 כבר דחפה את מעטפת הגדרות הסופר-מיני לכיוונים לא רצויים. זמן ל-208, כמובן

     

    208

    "כיילנו את השלדה לאזור ה-206" לחש לי דובר פיז'ו, ולמעשה הודה שה-207 החטיאה את המטרה. ב"החטיאה" צריך רק לזכור ש-2.4 מיליון מכוניות מסוגה בכל זאת התגלגלו מפס הייצור. מצד שני, ה-206 רשמה 7.7 מיליון, כך שהכיוון די ברור. גם הכיוון עבור אנשי פיז'ו לא היה מסובך במיוחד.

     

    למשל הרזיה של 190 ק"ג מה-207, תוך הבטחה שאין כל פגיעה בבטיחות. ואין שום סיבה להקל ראש במהלך. אחרי הכל, הקונצנזוס בקטגוריית B אליה שייכת ה-208, גורסת שיש לגדול, ולהרחיב את היצע הפינוק. פיז'ו לעומת זאת דווקא הקטינו, וקיצרו את המכונית בשבעה ס"מ ביחס לדגם היוצא - קיצוץ שהגיע מסרחי העודף מלפנים ומאחור. במקביל, תא הנוסעים תוכנן מחדש ואפשר הגדלת חלל הפנים ב-5 ס"מ ליושבים מאחור, תוך תוספת של 15 ליטר לנפח תא המטען, למרות המידות הקטנות יותר.

     

    בתחום העיצוב נראה כי מישהו בפיז'ו ממש התעקש להמציא מחדש את הגלגל. לוח המחוונים מזנק מעלה מאזור גלגל ההגה, אשר הפך לקטן ועבה יותר. הקונסולה המרכזית ניצבת על משטח עצמאי, ובגרסאות עם מסך מולטימדיה. בולט האחרון מעל הקונסולה. אישית, אהבתי את העיצוב הרב-משטחי אשר משרה לטעמי עדכניות, רעננות ומקוריות.

     

    ומה עם המרכב? בפיז'ו ניסו להזכיר את ה-206, לפחות בכל הנוגע לפרופורציות וקווי המתאר הכלליים. גם כאן היו שלא אהבו את התוצאה הסופית, ואני לא ביניהם. התגובות למראה סובייקטיביות, אני מאד אהבתי את הקווים והפרופורציות אשר מעבירות את המסר אבל גם יוצרות מכונית קטנה נראה למראה ונוכחת.

     

    לכבוש את השוק

    לפיז'ו יש תכניות רבות וגדולות ל-208. והיא מבשרת את הגעתן הקרובה של גרסאות מרכב שהכרנו בעבר: CC, סטיישן ואפילו מעין קרוסאובר בשם 2008. הם נחושים לנכס לעצמם את משבצת "המכונית השניה" בבית, וממש משתדלים למשוך קהל נשי שידע להעריך את האסתטיקה, המידות, הנוחות ותחושת הבטיחות של הדגם החדש. אך אותה חזרה למקורות, אם תרצו, אינה יכולה להסתמך רק על המראה. ואת זה יודעים מצוין בפיז'ו.

     

    נתחיל בזה ששתי גרסאות האבזור בהן נהגתי, עם חישוקי "16 או "17, הרגישו טוב מאד בכבישים הרריים צרים. ה-208 מציגה שם תכונות ניהוג קרובות יותר ל-206, ופחות מנותקות מאלה של ה-207. היא משרה ביטחון, נעה בזריזות ולעיתים יכולה להיות אפילו חדה ומדויקת. גרסת ה-"16 מציעה באופן טבעי רמת נוחות גבוהה יותר בכל תנאי דרך, קחו זאת בחשבון בהתחשב בכבישי הארץ - בעיקר אלה בערים.

     

    מנוע ה-1.6 ל' בנזין אינו חזק במיוחד, אבל מציע גמישות נאה ויעילה החל מסל"ד ביניים. במפתיע, ובניגוד למקובל כיום, צליל המנוע המוכר של פיז'ו מצטרף בקלות לחוויית הנהיגה הדינמית בהרבה מזו של האחיות הפורשות. מהלך הבורר ההילוכים לעומת זאת, ארוך מדי ולא מדויק מספיק. לעומת זאת, מערך הבלימה מציעה עוצמה ורגש ראויים.

     

    ובשורה התחתונה?

    ה-208 שתגיע אלינו בספטמבר הקרוב מצאה את "שמחת החיים" שהייתה ל-206 שאהבנו - בשתי גרסאות המנוע בהן נהגנו. היא תעשה כאן הופעת בכורה בגרסת שלוש או חמש דלתות ושתי גרסאות מנוע. 1.6ליטר VTI ו-120 כ"ס, עם תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית או חמישה ידנית, או 1.2 ליטר עם שלושה צילינדרים ו-82 כ"ס, בשילוב תיבת חמישה הילוכים ידנית. נושא המחיר לא נסגר, אך הוא צפוי לעמוד על כ-100 אלף שקל לגרסת ה-1.6 ליטר עם תיבה אוטומטית.

     

    ואפשר בהחלט לומר שאהבנו את מה שפגשנו. החל במראה מרכב מלהיב, דרך תא נהג נדיב אבזור וטעם, וכלה באופן בו היא נעה ומזינה את חושי הנהג. התחושה היא שב-208 החליטה פיז'ו לחזור למקורות ולעשות את מה שהיא יודעת: מכונית סופר-מיני מלהיבה. והצליחה בכך.

     


    פיזו 208

    פיז'ו 208
    מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
    נפח / סוג דלק 1,598 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 120 כ"ס ב-6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 16.3 קג"מ ב-4,250 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, ארבעה הילוכים
    מרכב 5 או 3 דלתות, האצ'בק
    אורך 396 ס"מ
    רוחב 174 ס"מ
    גובה 146 ס"מ
    בסיס גלגלים 254 ס"מ
    משקל 1,090 ק"ג
    נפח תא מטען 311 ליטר
    100-0 קמ"ש 9.5 שניות
    מהירות מרבית 190 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 20 ק"מ לליטר
    מחיר (משוער) 100,000 שקל
    אחריות 24 חודשים
    אבזור בטיחות 6 כריות אוויר, ABS ,ESP
    כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל לא נבחנה

     

    הכותב היה אורח חברת פיז'ו

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים