שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    פלאפון עצרה את הניוד לגולן טלקום בטענה שגויה
    במשרד התקשורת הוחלט שלא רק שפלאפון עצרה את הניוד לגולן טלקום על דעת עצמה בניגוד להוראות הרגולטור, אלא שגם העילה לכך לא מוצדקת. פלאפון טענה כי גולן מניידת אליה מנויים בלי רשותם, בשל זיהוי שאינו מספק. אולם למשרד התקשורת לא הגיעו תלונות צרכנים ונקבע כי הזיהוי מספק

    במשרד התקשורת מתכוונים להודיע לפלאפון שעצירת הניוד לגולן טלקום על-ידה לא רק שהיתה שלא ברשות, אלא שלא היתה לכך עילה ממשית. לפי המשרד, עצירת הניוד היתה יוזמה מיותרת של פלאפון, שפגעה בניוד לחברה החדשה.

     

    • מפץ סלולרי: פלאפון עוצרת את הניוד לגולן טלקום

    • מ' התקשורת לפלאפון: המשיכו בניוד לגולן טלקום

     

    פלאפון עצרה את המעבר של מנוייה לגולן טלקום על דעת עצמה, משום שטענה שגולן טלקום מניידים בטעות מנויים של פלאפון שלא ביקשו כלל לעבור לגולן טלקום. אולם במשרד התקשורת טוענים שהזיהוי של המנוי המנייד את מספרו לגולן טלקום מספק, וכי האפשרות לניודים בטעות או בכפייה - קלושה.

     

    כדי להתנייד, על מנויים לנקוט במספר צעדים כדי להוכיח את זהותם, בין היתר להראות ת.ז. בפלאפון טענו שבגולן טלקום לא מזהים כך מנויים שרוצים להתנייד.

     

    ממידע שהגיע לידי ynet, בדיון במשרד התקשורת נקבע כי בהתאם לסעיף 4 בתכנית המספור לניידות - זיהוי מנוי שעובר מחברה סלולרית אחת לאחרת, יכול להתבצע גם באמצעות ציוד הקצה שלו. אצל גולן טלקום, הזיהוי הזה בא לידי ביטוי ברישום באתר האינטרנט של החברה: בעת הרישום, נשלחת הודעת SMS למנוי המבקש להתנייד לגולן, ועליו להשיב לחברה בהודעת SMS. בכך נוצר זיהוי – "סגירת לולאה", כשלפי גורמים במשרד התקשורת, פעולה זו מהווה זיהוי באמצעות ציוד הקצה. אמנם בזיהוי כזה אפשר לגנוב מכשיר ולנייד את מספרו, אך המקרים האלה בודדים ואינם מהווים תופעה.

     

    במשרד כלל לא התקבלו תלונות של מנויים שנוידו בטעות

    גורמים במשרד קבעו בדיון בנושא כי: "תהליך הניוד במערכות גולן טלקום של מנוי מסוים לא מתקדם אם אין אישור מהמנוי ב-SMS ולכן זה גם מפחית משמעותית את הניודים השגויים. לסיכום הטענה של פלאפון שגולן טלקום אינה עומדת בתכנית המספור לניידות בעניין הזיהוי, אינה נכונה".

     

    אדרבא, ההחמרה בזיהוי המנוי המתנייד נקבעה ב-2007, אז לפי משרד התקשורת פלאפון שיבשה את הניוד ממנה לחברות האחרות.

     

    פלאפון עצרה את הניודים לגולן טלקום ביום חמישי האחרון. מנהלת אגף רגולציה בפלאפון הודיעה אז למשרד התקשורת שפלאפון חדלה לאשר ניודים לרשת של גולן טלקום, כך שמנויי הרשת המבקשים לעבור לגולן טלקום לא יכלו לעשות כן.

     

    הסיבה שנתנו למשרד: בפלאפון קיבלו תלונות על כך שמספרי טלפון נוידו לגולן טלקום, למרות שלא ביקשו להתנייד לחברה החדשה.

     

    במשרד התקשורת בדקו את פניית פלאפון, אך התברר שבמשרד לא נתקבלה אף לא תלונה אחת על ניודים כפויים או שגויים. גם ב-ynet לא נתקבלו תלונות כאלה. צרכנים התלוננו ל-ynet על בעיות בניוד לגולן טלקום, אך לא על ניוד ללא רצונם.

     

    חשש: חברות הסלולר "יזמינו" ניודים בטעות

    במשרד התקשורת הודיעו כבר ביום חמישי כי פלאפון טעתה בכך ש"נטלה את החוק לידיה" והפסיקה על דעת עצמה את הניוד. במשרד חוששים שחברות הסלולר הוותיקות, "יזמינו" ניודים שגויים יתלוננו על הניודים הללו ויעצרו על דעת עצמם את הניוד.

     

    בפלאפון טענו כי בגולן טלקום לא מתעדים את הליכי קליטת המנויים בהתאם לסעיף 4 בבתכנית המספור לעניין ניידות מספרים, אולם לפי משרד התקשורת, גם בתחילת הליך הניידות ב-2007, פלאפון וסלקום לא עמדו בחובת התיעוד של הליך הקליטה. בפלאפון ככל הנראה ביקשו לכפות על גולן טלקום את תיעוד הליך הניוד, אולם במשרד החליטו כי הדבר יפגע קשות בניודים לחברה.

     

    גורמים במשרד אמרו בדיון שנערך בנושא כי: "ניוד שגוי יקרה בדרך כלל כשהמנוי הפקיר את המכשיר שלו", וטענו שמדובר במצד נדיר. עוד אמרו כי "כפייה של ביצוע הליך זיהוי על גולן טלקום כפי שמתחייב בסעיף 4 בתכנית המספור לעניין ניידות מספרים יפגע קשות בביצוע ניודים לגולן טלקום". 

     

    כבר ביום חמישי, במשרד התקשורת הורו לפלאפון לאפשר באופן מיידי ניודים ממנה לגולן טלקום ושקלו לערוך שימוע בָּזָק של מספר ימים לתיקון תכנית המספור לעניין ניידות מספרים, כך שיאמר במפורש שניתן לבצע את הליך הקליטה בעסקת מכר מרחוק באמצעות אתר אינטרנט כפי שנהוג בגולן טלקום.בסופו של דבר, כנראה, לא יתקיים שימוע כזה, כי הוחלט שגולן נוהגת כחוק.

     

    בגולן טלקום כתבו לאחרונה בעמוד הפייסבוק של החברה: "חברים, הבטחנו שקיפות: המפעילות הסלולריות הותיקות מערימות עלינו קשיים. כל מי שטרם התחיל את תהליך הניוד – בשלב זה אנו ממליצים להמתין לפני הפעלת הכרטיס.

    מי שכבר בתהליך הניוד, אנו פועלים לפתרון הבעיה ומציעים את האפשרות להזמין קו חדש בקידומת 058 דרך האתר שלנו ולקבל זיכוי על הכרטיס המנויד".

     

    מפלאפון נמסר כי "על פי הנחיות משרד התקשורת, כפי שהן מופיעות בתכנית המספור לעניין ניידות המספרים, סעיף 4 (הליכי קליטה) מאז דצמבר 2007, יש לבצע זיהוי המנוי באמצעות תעודה מזהה וחשבונית/הסכם התקשרות על שמו. הצעדים אינם מבוצעים במערכת הניודים של גולן ואנו תמהים כיצד המשרד סבור שהדבר עומד בכללים שהוא עצמו היתווה ואכף על החברות".

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים