שתף קטע נבחר

שנה למחאה: פרי הגליל מייקרת שימורים וקפואים

ויטה פרי הגליל הגישה מחירונים לרשתות לפיהם תייקר את שימורי הירקות ב-3% החל מ-1 ביוני. גורם באחת הרשתות: "לא נסכים להעלאת המחירים, חומרי הגלם לא התייקרו". פרי הגליל: "אנחנו עדיין הכי זולים בשוק, אף אחד לא מת מהתייקרות של 3%"

מחאת הקוטג' חוגגת שנה בקרוב ובינתיים, חברה נוספת מצטרפת לעליות המחירים: ויטה פרי הגליל מבקשים להעלות מחירים ב-3% החל מ-1 ביוני על שימורי אפונה, תירס, חומוס, פול ושעועית. בנוסף תייקר ירקות קפואים. פרי הגליל שולטת על מדפי השימורים לצד יכין, שמוכרת שימורים במחיר מעט גבוה יותר. בקפואים, היא מייצרת בנוסף למותג שלה, גם מותגים פרטיים. החברה עשויה לייקר בקרוב מוצרים נוספים כמו אבקות מרק של ויטה.

 

  • גולדסטאר וקרלסברג מהחבית התייקרו ב-5%

  •  ההתייקרויות מחריפות: מדד המחירים עלה ב-0.9%

 

"גם פרי הגליל רוצים להיות רמבואים", אמר ל-ynet בעלים של אחת הרשתות. "אנחנו לא נאשר את עליית המחירים, כי כרגע אין עליית מחירי ירקות בשוק, לכן אני לא מקבל את ההתייקרות. הטונה התייקרה בעולם, לכן התייקרות בטונה לגיטימית, אבל תירס ואפונה זה גידול מקומי. אם היתה התייקרות, סנפרוסט היה צריך להעלות מחירים, וכך גם יכין ומילוטל".

 

ברשת אחרת אמרו ל-ynet: "אכן קיבלנו מחירונים חדשים. זה מהלך תמוה, יתכן שהם מעוניינים להשוות מחירים עם השימורים של יכין, אין לנו מושג. לא נקבל את המחירונים החדשים". 

 

"אנחנו עדיין הכי זולים בשוק"

אושיק אפרים השותף בפרי גליל יחד עם בעלי חצי חינם זקי שלום אמר ל-ynet: "מדובר בעלייה של 3% בלבד, אף אחד לא מת מזה. אנחנו הכי זולים בשוק, זה לא שלקחנו מוצר שעולה 17 שקל ונמכור אותו ב-22 שקל. את הירקות הקפואים אנחנו מוכרים ב-12 שקל לא ב-10 שקל ומעלה. אנחנו מוכרים אפונה בשקית ב-12 שקל ולא ב-17 שקל, אפילו בצ'יפס הקפוא אנחנו יותר זולים ב-3 שקלים.

 

"אנחנו מעלים מחירים כי יש התייקרויות שצריך לתת עליהן את הדעת. כי המזוט התייקר ב-3 מיליון שקל בשנה, כי תאגידי המים גובים עוד 1.7 מיליון שקל, כי החשמל התייקר".

 

פרי הגליל לא לבד בעליות המחירים. לאחרונה יקרו החברה המרכזית למשקאות וטמפו את מחירי הבירה מהחבית. ליימן שליסל ביקשה לייקר את מוצרי פררו, כולל ממרח נוטלה ב-5%, אך חזרה בה אחרי שהרשתות סירבו. 

 

בנוסף, פרוקטר אנד גמבל העלתה ב-4%–6% את מחירם של שמפו ומרכך הד אנד שולדרס ופנטן ואת נוזל הכלים פיירי. דיפלומט ייקרה את קטשופ היינץ ב-10%, ואת שיבולת שועל של קוואקר ב-5% ושסטוביץ העלתה את מחירי כמה ממוצרי המותג פלמוליב ב-5%–8%. עוד התייקרו: טונה ויליגר של נטו התייקרה בכ-10% ומחירי טונה סטארקיסט עלו ב-5%–15%

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
פרי הגליל. זולים אבל פחות
צילום: טל שחר
מומלצים