שתף קטע נבחר

HOT מובייל: מחייבים למרות שהסים לא הופעל

לקוחות החברה טוענים שהחברה מחייבת על המסלולים עוד לפני קבלת הסים. לטענתם, קיבלו חיובים למרות כרטיסי סים שלא הגיעו לרשותם וחויבו על שיחות בקווים שלא הופעלו מעולם. לקוחות אחרים טוענים שקיבלו חיובים כפולים על שני קווים למרות שהזמינו קו אחד בלבד. HOT: "הלקוחות האמורים יזוכו"

לקוחות מתלוננים על חיובי יתר של HOT מובייל: לפי תלונות רבות שהגיעו ל-ynet, החברה מחייבת לקוחות בחיוב החודשי הקבוע, עוד לפני שהופעל הסים. גם לקוחות במסלול "שלם רק על מה שצרכת", שעזבו את החברה, עדיין מקבלים חיובים על שיחות לכאורה, למרות שלא השתמשו כלל בשירותי החברה. גם לכם זה קרה? כיתבו לנו.

 

  • ייצוגית: גולן טלקום גבו למרות שהסים לא הופעל

  • HOT גייסה 250 אלף לקוחות בסלולר, אך זה עלה לה בשחיקת הרווח

   

התלונות נחלקות לשלושה סוגים עיקריים: 1. לקוחות שנרשמו למסלול "ללא הגבלה" ב-89-99 שקל בחודש (עם או בלי מכשיר) והחלו לקבל חיוב למרות שלא הפעילו את הסים ואף החזירו אותו לחברה וביטלו את העסקה (בעיקר כיוון איחור בהגעתו, אובעיות בניוד); 2. לקוחות שנרשמו למסלול למדברים מעט - שלם לפי צריכה (ב-10 שקלים לחודש) שגם הם לא הפעילו את הסים, משום שביטלו את העסקה לפני קבלתו או הפעלתו, אך בכל זאת החלו לקבל חיובים לפי צריכה, כאילו שוחחו; 3. לקוחות קיימים בחברה, שהחלו לקבל חיובים כפולים ומשולשים. ככל הנראה - בחברה החלו לחייבם גם על המספר הזמני ש-HOT מובייל מספקת וגם על המספר שנוייד, או על המספר הזמני, המספר הישן והמספר החדש, או על לקוחות אחרים בכלל.

 

חיובי יתר שממשיכים להגיע, למרות שהסים לא הופעל

לקוח בשם אמיר כתב ל-ynet: "בחברת הסלולר HOT מובייל מחייבים אנשים ישירות בחיוב החודשי הקבוע שלהם (89 שקל) גם לפני שהפעלת את כרטיס הסים, שיכול להגיע אליך שבועיים אחרי שאתה משלם".

 

ליאור מר"ג סיפר ל-ynet, שהזמין שלושה קווים על שמו ושני קווים על שם אמו, ביטל אותם ולא רק שלא קיבל את הכסף על כרטיסי הסים בחזרה, אלא שגם החל לקבל חיובים מוזרים למרות שכלל לא אסף את הכרטיסים.

 

"הזמנתי את הקווים לפני כחודשיים במסלול של 89 שקל בחודש. לאחר שבוע במהלכו לא סיפקו לי את כרטיסי הסים נתתי הוראה ל-HOT מובייל לבטל את ההזמנה. הם אישרו את הביטול אך להפתעתי, לאחר שבועים קיבלנו אני ואימי חיובים מהחברה של כ-50 שקל על תקופת חשבון שלא היתה ולא נבראה, שכן לא השתמשנו בקווים כלל. לאחר המתנות ארוכות של למעלה משעה כל פעם בשירות הלקוחות, הבטיחו שיזכו אותי. כמובן שלא רק שלא זיכו אותי הם שוב חייבו אותנו ב-53.5 שקל לחודש. חוצפה ממדרגה ראשונה".

    

בוריס, לקוח נוסף של החברה, סיפר ל-ynet שב-HOT מובייל חייבו אותו מרגע ההצטרפות ולא מרגע המעבר, זאת למרות שבסופו של דבר - כלל לא עבר לחברה. "HOT מובייל לא מוכנים להחזיר את הכסף שגבו עבור כרטיס הסים, למרות שכלל לא נטלתי אותו מהחברה", הוא טוען. "בנוסף, הם פתחו לי 3 יוזרים למרות שאני לא בחברה בכלל ויותר מכך, הם שולחים לי חשבוניות של למעלה מ-20 לקוחות אחרים ומפרים את פרטיותם".

המייל של בוריס. קיבל כ-20 חשבוניות של לקוחות אחרים למייל שלו, ו-3 חשבוניות על שמו, למרות שאינו לקוח של HOT ()
המייל של בוריס. קיבל כ-20 חשבוניות של לקוחות אחרים למייל שלו, ו-3 חשבוניות על שמו, למרות שאינו לקוח של HOT

   

חיובים כפולים וחיובים שאין להם הסבר

אריאל מת"א סיפר ל-ynet שגילה בחשבונית האחרונה חיוב של 45 אג' על שליחת הודעה לחו"ל למרות שלטענתו לא שלח הודעה כזאת. "כשפניתי אליהם בשאלה, אחרי המתנה של 50 דקות על הקו, אמרו לי 'תוכיח שלא דיברת', פשוט בדיחה", הוא מספר. "אז ביקשתי פירוט שיחות, אך נאמר לי שאי אפשר לספק לי פירוט כזה". 

 

לקוח בשם אנטון סיפר ל-ynet שקנה כרטיס סים אחד וקיבל חשבונית במפתיע על שני כרטיסים. מיכאל סיפר ל-ynet שקיבל ביולי שני חיובים למרות שרכש כרטיס סים ומסלול אחד בלבד. למרות שהתלונן לטענתו, קיבל באוגוסט שוב שני חיובים. "הבטיחו שיזכו בחשבונית ספטמבר. אני חושב שחייבו אותי בטעות גם על הקו הזמני וגם על המספר שניידתי". לקוח בשם מיכאל כתב ל-ynet שקיבל שלושה חיובים במקום אחד ביולי, ושניים במקום אחד באוגוסט.

 

עמית כתב ל-ynet שניסה להתנייד לחברת HOT מובייל מסלקום לפני כמעט חודשיים. אחרי ששבועיים לא הגיע כרטיס הסים, נייד את המנוי לגולן טלקום. לאחר כחודש, הגיע אליו לטענתו חשבון למייל על מספר כלשהו. בשירות הלקוחות מסרו לו שיבטלו את החיוב, שהגיע משום שהוא מופיע במערכת כלקוח שלהם. "אך דבר לא קרה", כתב. "משיחה נוספת עם השירות נציגה אמרה שלא ניתן לנתקני במיידי. אחרי שעשיתי רעש, היא אמרה ש'קיבלה אישור לנתק אותי' ושייקח 21 יום לאשר את הזיכוי. בינתיים קיבלתי זיכוי על חשבון טלפון חדש.

   

חיובים כפולים על קו ישן וחדש

לאנדריי, איש צבא קבע, קרתה לטענתו טעות אחרת בחיוב, שאולי מעידה על הבעיה לכאורה שנתקלו בה המתלוננים הקודמים: אי ביטול קו ישן או מספר זמני, בעת הצטרפות למסלול חדש. 

 

אנדריי עבר לחבילה חדשה במירס (השייכת ל-HOT מובייל) אך בחברה המשיכו לחייב אותו על החבילה הישנה. "רכשתי לפני 4 חודשים מכשיר חדש עם חבילה בעלות 280 שקל סך הכל, עם 1,200 דקות לכל הרשתות. קיבלתי מספר חדש, אך ניידתי את הישן וביטלתי את המספר החדש. פתאום התחילו להגיע קבלות על חיובים כפולים 480, 500, 600 שקל. כשביררתי, אמרו לי 'לא ביטלת את החבילה הקודמת'. כלומר חייבו על החבילה החדשה והישנה ביחד. ברור שאני לא משתמש בחבילה הישנה, היא הוחלפה על-ידי החדשה.

 

"גם אחרי שעברתי לפלאפון בחודש שעבר, החיובים הכפולים ממשיכים להגיע. לא יאומן. למרות שהם מבטיחים שהכל מנותק, אם לא מוכנים לתת שום אסמכתא כל כך. 'אין לנו מסמך, צלם את המסך במצלמה שלך, הנה כתוב שהמסלול מחוק', הם אמרים. גם לא מוכנים לזכות אותי על החיוב הכפול". 

 

מ-HOT מובייל נמסר בתגובה: "באשר למקרים האמורים, אנו מתנצלים והלקוחות יזוכו כבר בימים הקרובים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
HOT מובייל. אין סים אך יש חיוב חודשי
מומלצים