שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    לקראת החורף: 8 עצות למניעת כאבי גרון

    גרגור חליטת מרווה, טבליות פרוביוטיקה ומקלחות חמות יעזרו לכם להיפטר במהירות מכאבי הגרון המלווים אותנו בקביעות בעונה הקרה. מה עוד אפשר לעשות כדי למנוע החמרה במצב?

    עם החורף מגיעים גם כאבי הגרון: התופעה מלווה לא פעם בחום ובחולשה כללית, והכאבים נגרמים לרוב על רקע זיהומים ויראליים וחיידקיים המופיעים במערכת הנשימה ביתר שאת בעונה הקרה.

     

    עוברים את החורף בשלום:

     

    דלקת גרון על רקע ויראלי, לעומת זו על רקע חיידקי, נחשבת ל"קלה" יותר מבין השתיים. ככלל, מלווה דלקת זו בכאבי גרון, חולשה, עייפות ולעתים גם חום.

     

    כיוון שאין טיפול ספציפי לדלקת גרון ויראלית, מבוסס הטיפול בה על מנוחה, תזונה מותאמת ועשירת ויטמינים ושתייה מרובה. בנוסף, נהוג בדרך כלל לשלב בהחלמה כדורי מציצה להפחתת הכאב.

     

    דלקת על רקע חיידקי, הנגרמת כשחיידק חודר אל לוע הגרון, נחשבת כאמור חמורה יותר. החיידק השכיח ביותר הגורם לדלקת הוא סטרפטוקוקוס A, אך גם חיידקים נדירים יותר, דוגמת ניסרי, גונוראה ודיפתריה, עלולים להיות אחראים לזיהום.

     

    כדי להקל כאב גרון שהופיע ולמנוע דלקת חמורה, הנה כמה עקרונות שיש להקפיד עליהם:

     

    1. בצעו משטח גרון

    ראשית, בצעו משטח גרון כדי לבדוק אם הכאבים הם על רקע חיידק מסוג סטרפטוקוקוס A או אחר. כיום קיימים משטחי גרון ביתיים המסוגלים לגלות זיהום על רקע חיידקי באופן מיידי וללא צורך בהמתנה לתוצאות דרך קופת החולים.

     

    משטח גרון הוא הדרך לוודא אם יש צורך בנטילת אנטיביוטיקה.

     

    2. שתו הרבה

    כדי להקל את הכאב גרגרו חליטת מרווה או מי מלח חמימים (כפית מלח בכוס מים) שלוש פעמים ביום.

     

    ככלל, נוזלים חמים מסייעים בחימום הגרון ובהקלת הכאב. חליטות מומלצות לשתייה בתדירות גבוהה הן מרווה, ג'ינג'ר, תימין, רוזמרין ותה עם לימון ודבש.

     

    במהלך היום הקפידו על שתיית 12-8 כוסות, במיוחד מים או מיץ הדרים סחוט טבעי, העשיר בוויטמין C לחיזוק המערכת החיסונית.

     

    3. נסו בצל ופירות הדר

    להקלת כאב הגרון ניתן להשרות בצל קצוץ עם כף דבש ללילה, ובבוא הבוקר לסנן את הסירופ שנוצר ולשתות ממנו בכמויות קטנות במהלך היום.

     

    נוסף על כך, הוסיפו לתפריט היומי שלכם מזונות מחממים המחזקים את מערכת החיסון, כגון שום, בצל וקינמון.

     

    הרבו גם באכילת פירות הדר, קיווי, מלון, פטרוזיליה, פלפל אדום, אפרסמון, קולורבי וכרובית (ללא בישול) העשירים בוויטמין C ואשר עשויים לסייע בחיזוק מערכת החיסון.

     

    מומלץ: תה עם לימון ודבש, ג'ינג'ר, רוזמרין ומרווה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    מומלץ: תה עם לימון ודבש, ג'ינג'ר, רוזמרין ומרווה(צילום: shutterstock)

     

    4. מנעו התייבשות הגרון

    התייבשות הגרון עלולה להחמיר את תחושת הכאב, לכן מומלץ ללחלח את חדר השינה (להימנע למשל משימוש במזגן המייבש את האוויר), ואם אפשר - את כל הבית.

     

    5. היעזרו במכשיר אדים

    מכשירי אדים ומקלחות חמות עשויים להקל את הסימפטומים המטרידים.

     

    6. טלו ויטמין C

    מומלץ לקחת טבלייה אחת של ויטמין C ביום באופן קבוע, כדי לחזק את מערכת החיסון ולסייע בהקלה של תסמיני ההתקררות.

     

    7. צרכו פרוביוטיקה

    טלו באופן קבוע פרוביוטיקה, המכילה חיידקים ידידותיים העשויים לסייע בשמירה על המערכת החיסונית.

     

    8. השתמשו בכדורי מציצה

    לשיכוך מיידי של כאבי הגרון טלו לכסניות מציצה המכילות תימין, אבץ, אובליפיחה וויטמין C.

     

    הכותבת היא נטורופתית במכבי care




     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: מריאן הול
    התייבשות הגרון עלולה להחמיר את תחושת הכאב
    צילום: מריאן הול
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים