שתף קטע נבחר

רוצות ללדת היום? הרבנים ממליצים לעשות אהבה

רבני פוע"ה הוצפו במאות פניות מצד נשים דתיות ומסורתיות, שביקשו לדעת אם הן יכולות לזרז לידה בכדי ללדת בתאריך 12.12.12. כשהבינו את גודל התופעה, צללו הרבנים לעומק הסוגיה. ההלכה: זירוז מלאכותי אסור, זירוז טבעי - מותר ומומלץ

חתונה ב-12.12.12 אולי תעלה לכם קצת יותר כסף מאשר בתאריך "רגיל", אבל תכנון לידה להיום - זה כבר עניין מסובך. בשבועות האחרונים קיבלו רבני מכון פוע"ה (פוריות ורפואה על פי ההלכה) עשרות פניות מנשים הרות, שביקשו לדעת האם מותר להן לזרז את הלידה ואף ליזום ניתוח קיסרי, על מנת שיום הולדתו של התינוק יחול בתאריך המיוחד (כלומר היום, ד'). המסקנה: זירוז טבעי - מותר, התערבות רפואית - לא.

 

<< רוצים לקבל כרטיסים למופעים שווים? היכנסו לתחרות "משפחה מדליקה"!  >>

 

 

ראש המכון, הרב מנחם בורשטין, סיפר ל-ynet כי הופתע מכמות הפניות בנושא – רובן מנשים דתיות או מסורתיות, שבדרך כלל אינן מייחסות משמעות לתאריך הלועזי. לדבריו, אותה השאלה הופנתה אל רבני פוע"ה יותר ממאה פעמים, וכשהבינו את גודל התופעה - החליטו לצלול לעומקה של הסוגיה, ולפרסם את עמדת ההלכה. היא תוצג במלואה בכנס הנשים הראשון שיקיים המכון בשבוע הבא (16.12.12, 9:30 - 17:30, בית "יד שרה" בירושלים).

 

"לא לחשוב על התאריך"

ככלל, מסביר הרב בורשטין, יש משמעות מסוימת לתאריך הלידה הטבעי, כפי שנקבע משמיים, והרב משה פיינשטיין, מגדולי הפוסקים בדורות האחרונים, אכן קבע כי אין לפעול להקדמתו - אלא מאילוצים רפואיים מובהקים. בהתאם לכך השיבו רבני פוע"ה, כי ניתוח קיסרי יזום, שבעצמו מסכן את האישה והעובר יותר מאשר לידה טבעית, אסור – וכך גם זירוז רפואי אחר.

 

עם זאת, במקרה של אישה שכבר נמצאת בלידה, כלומר שהרחם שלה נפתח מעט – מותר לגרום לפתיחה רחבה יותר באמצעות פעולה ידנית ("סטריפינג"), משום שהדבר נחשב רק להתערבות עקיפה. גם רפלקסולוגיה ודיקור סיני, שהוכחו כיעילים לזירוז, או כל שיטה טבעית אחרת – מותרים, אבל השיטה הטובה ביותר היא גם מצווה בפני עצמה: קיום יחסי מין (בטהרה, כמובן), המזרזים את הלידה.

 

"מה שחשוב הוא שבין אם עושים זירוז כזה ובין אם לאו - לא לחשוב על התאריך", מדגיש הרב בורשטין, "צריך רק לכוון לכך שהקדוש ברוך-הוא יעשה בסופו של דבר את מה שטוב ביותר לילד ולכולם. כדאי גם לקרוא את 'פרשת הקטורת', שהיא סגולה ידועה לסילוק הכוחות הרעים".

 

לגבי עצם מניין שנות הנצרות - בעיה הלכתית בפני עצמה - מציע הרב שני פתרונות: להקפיד לקרוא לשנה הנוכחית "12" ולא "2012", כך שכביכול היא איננה מתייחסת להולדת ישו, המוקצה ביהדות - או למצוא צדיק כלשהוא שנולד באותה שנה, ולציין בכל אזכור התאריך הלועזי כי הספירה היא מהולדתו שלו, ולא של אבי הנצרות.


פורסם לראשונה 12/12/2012 02:29

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא לחשוב על התאריך
צילום: אורות
ממליץ לקרוא את "פרשת הקטורת". הרב מנחם בורשטין
מומלצים