שתף קטע נבחר

בשם הצניעות: פורים בלי מלכת אסתר

כבר לא מטשטשים, פשוט מעלימים: רחל אמנו, כלת השבת ואסתר המלכה הוסרו כליל ממודעות הפרסום של כמה מן הרשתות בעיתונות החרדית. ומי נשאר? הבנים בלבד

מה עושים כדי להימנע מטשטוש פני ילדות קטנות במודעות לפרסום תחפושות? פשוט מאוד: מציגים בהן בנים בלבד. אחרי שבשנים האחרונות ספגו רשתות הצעצועים ביקורת על הסתרת פניהן של הבנות מטעמי "צניעות", או החלפתן בבובות - השנה הן עקפו את ה"איסור" וויתרו עליהן לחלוטין.

 

<< כל מה שמעניין בעולם היהודי - בפייסבוק שלנו. כנסו >>

 

 

מהמודעות שפרסמו חלק מהרשתות בשבועות האחרונים בעיתונות הדתית, נעדרות במפתיע תחפושות שנמכרות בחנויות ושנכללו בעבר בפרסומים. כך, למשל, לא ניתן למצוא בהן את רחל אמנו, את כלת השבת, ולמרבה האבסורד – אף לא את אסתר המלכה, זאת בהמשך למגמה בתקשורת החרדית, שלא להראות כלל דמויות נשיות, ואף לא אביזרי לבוש נשיים.

 

 

בשנה שעברה הבנות טושטשו (במודעה למעלה) - והשנה הן נעלמו לגמרי ()
בשנה שעברה הבנות טושטשו (במודעה למעלה) - והשנה הן נעלמו לגמרי

 

באגפים הנחשבים ל"מתונים" בציבור הדתי, מוחים גם השנה על מגמת ההקצנה שלטענתם מגיעה עד ל"הדרה של ילדות בנות 4", אך לא חוסכים ביקורת גם מאופי פרסום התחפושות בתקשורת הכללית. בחוברות שצורפו לעיתונים הופיעו תמונות של ילדות ונערות בתחפושות חשפניות במיוחד – לטענתם "על גבול הפורנוגרפיה".

 

בתנועת "נאמני תורה ועבודה", למשל, הגיבו בציניות לשתי התופעות הקוטביות: "נדמה כי יש המעדיפים לקרוא

במגילת אסתר רק את החלקים הקשורים למשתאות אחשוורוש, ומנגד יש את אלו אשר מעלימים כלל את אסתר.

 

"היחס המבזה לנשים, משני הצדדים, מחזק את הקטבים ומעצב מרחב ציבורי המתנהל בין שמרנות יתר לבין מתירנות יתר. על הציבור מוטלת האחריות לעצב את המרחב הציבורי בדרך האמצע, המכבדת את האדם ולא רואה בו אובייקט".

 

לפני שנה, צנזרו עיתונים חרדיים מודעות של רשתות הצעצועים ויצרניות התחפושות, וטשטשו במכוון את פניהן של הילדות המחופשות בפרסומים. המהלך גרר מחאה ציבורית.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי מנדלבאום
בחנויות נמכרות תחפושות לבנות
צילום: אלי מנדלבאום
מומלצים