שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    עיכול בריא: התזונה שתגן על המעיים שלכם
    עד לאחרונה נהוג היה לחשוב שמי שסובל ממחלות מעיים צריך להימנע ממזונות כמו אגוזים, שקדים ואפילו תירס. אך מחקרים חדשים מצאו כי ההיפך הוא הנכון. מה עוד יסייע לכם לשמור על בריאות המעי? מוסף "זמנים בריאים" ב"ידיעות אחרונות" עם המזונות הנכונים עבורכם

    במשך שנים המלצנו לסובלים מדיברטיקולוזיס (מחלה סעיפית של המעי הגס) להימנע מאגוזים, משקדים, מזרעונים ומתירס כדי למנוע החמרה של המחלה או את החרפתה. והנה הבשורה: מחקרים חדשים מצאו שלא רק שהם לא רעים עבורכם, אלא 

    שהם תורמים לריפוי של המעי.

     

    רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו את דעתכם בפייסבוק שלנו, ואת התגובות הנבחרות נפרסם לכולם

     

    לפני כן חשוב להזכיר: דיברטיקולוזיס הוא מצב שבו נוצרים כיסים קטנים בדופנות המעי במערכת העיכול. יכול להיות מצב שכיסים אלו לעולם לא יטרידו אתכם, אבל אם כן תחוו "התקף‭,"‬ תופיע דלקת שתגרום לבחילות, לשלשולים או לעצירות ולדימום ממערכת העיכול.

     

    מחצית מהאמריקאים מעל גיל 60 סובלים מדיברטיקולוזיס, ובין ‭20%‬ ל־‭30%‬ חווים התקף מלווה בדלקת. במחקר שנעשה באוניברסיטת וושינגטון שבסיאטל נבדקו הרגלי האכילה של ‭47,228‬ נבדקים, ונמצאה

    ירידה של כ־‭20%‬ בסיכון לסיבוכים דיברטיקולריים ולהופעת דלקת ככל שצריכת האגוזים והזרעונים הייתה גבוהה יותר. כמו כן ירד הסיכון בנבדקים שאכלו פופקורן לפחות פעמיים בשבוע.

     

    במחקר דומה שנעשה באוניברסיטת אוקספורד שבאנגליה בקרב ‭47,033‬ נבדקים, נמצאה ירידה של ‭31%‬ בסיכון לצמחונים לעומת אוכלי בשר.

     

    טיפים למערכת עיכול בריאה יותר:

    אכלו דגנים מלאים כמו לחם מלא, פסטה מלאה, קוסקוס מלא, פתיתים מלאים, אורז מלא, כוסמת ועוד.

     

    בחרו בירקות עדינים שלא גורמים להתנפחות הבטן ולריבוי גזים. הימנעו למשך תקופה ממצליבים, דוגמת כרוב, כרובית, צנון, צנונית, קולרבי, לפת וברוקולי. החזירו אותם בזהירות לתפריט תוך מעקב ובדיקה שהם אכן נוחים למערכת העיכול. בסך הכל אכלו חמישה־שישה ירקות ביום.

     

    העדיפו דגים, בעיקר כאלה העשירים באומגה 3 כגון פורל, בורי בריכה וסלמון.

     

    העדיפו מוצרי חלב דלי לקטוז כדי להקל על העיכול.

     

    לגיוון מנה חלבונית צמחונית במקום בשר או דג בארוחה העיקרית, נסו לאכול דגנים מלאים עם קטניות, למשל: אורז מלא ועדשים, תירס ואפונה, פיתה מחיטה מלאה עם חומוס, פסטה מלאה ברוטב עגבניות בתוספת אפונה. היחס המומלץ הוא כמות דומה של דגנים לכמות דומה של קטניות. עקבו אחר תגובת המעי לאכילת קטניות וודאו שאכן הן נוחות למעי.

     

    אכלו שלושה פירות ביום, כולל הקליפה. 

     

    שתו תה שומר במשך היום להרגעת המעי. 

     

    הימנעו מאוכל מטוגן.

     

    מקבוצת האגוזים/שקדים העדיפו אגוזי מלך, המספקים אומגה 3 מהצומח.

     

    תעדו ביומן את מוצרי המזון שאכלתם וכן תופעות של אי נוחות או סימפטום כלשהו שנלווה לאכילה. למדו להכיר את תגובת מערכת העיכול שלכם למזונות ולשיטות בישול שונות. העדיפו בישול במים, אפייה וגריל.

      

    הכותבת היא דיאטנית קלינית, טל הבריאות. המרכז לתזונה נכונה, חברת עמותת הדיאטנים עתיד ‭ ‬





     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים