שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    מה מכרו סטודנטים מישראל בשבוע עיצוב בפריז?
    בעקבות פרוייקט מוצלח של סטודנטים לתואר שני בשנקר, במסגרתו הציגו מוצרים בקופסאות אטומות וחתומות, הוזמנו הסטודנטים להציג ולמכור את היצירת בפתיחת שבוע העיצוב הבינלאומי בפריז. "אני מרגישה שאנחנו נמצאים בתחושה של שובע מהחפצים המקיפים אותנו", אומרת אחת הסטודנטיות

    שמם של הסטודנטים הישראלים כבר הולך לפניהם כחדשניים ויצירתיים, ועכשיו הגיע תורם גם של הסטודנטים לעיצוב. בשבוע שעבר השתתפו סטודנטים לעיצוב מהמסלול לתואר שני בשנקר בשבוע העיצוב הבינלאומי בפריז.

     

    כתבות נוספות בערוץ הלימודים :

    רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו את דעתכם בפייסבוק שלנו , ואת התגובות הנבחרות נפרסם לכולם

     

    במסגרת זו הם הקימו חנות פופ-אפ ומכרו עיצובים מקוריים, בתוך קופסאות חתומות, תחת הכותרת "מה בקופסה?". בצורה זו הקונים רכשו מוצר לא ידוע, כמו אביזרי אופנה, טקסטיל ותכשיטים.

     

    עיצוב: טל נחום (צילום: תמי דהן) (צילום: תמי דהן)
    עיצוב: טל נחום(צילום: תמי דהן)

    עיצוב: רועי עמר (צילום: תמי דהן) (צילום: תמי דהן)
    עיצוב: רועי עמר(צילום: תמי דהן)

     

    הפרויקט צמח בקורס "עיצוב תחומי" במסגרת לימודי תואר שני לעיצוב בשנקר, בהנחיית פרופ' דגנית שטרן-שוקן ואורית פרייליך. הסטודנטים התבקשו לחשוף באופן ייחודי את מגוון העבודות שיצרו לכן בחרו למכור אותם בתוך אריזות אטומות. הקונים יכלו לבחור בין קופסאות במחירים של 5, 10 או 15 אירו הנבדלות אחת מהשנייה רק בגודלן. כאמור, מבלי לדעת מה יקבלו תמורת כספם.

     

    יעל אורנשטיין, בוגרת תואר ראשון במחלקה לעיצוב תפאורה בשנקר, טוענת כי "אני מרגישה שאנחנו נמצאים בתחושה של שובע מהחפצים המקיפים אותנו. זאת הרגשה של לופ אינסופי שחל רכישות בלתי פוסקות ובלי מספקות. ניסיתי לתת ביטוי להרגשות האלה. בתואר השני שלי, אני מנסה לבדוק איך אפשר לבטא יצירות אמנות ללא חומר והאם קיימת אפשרות זאת בכלל".

     

    באמצעות הפרוייקט שהוצג בפתיחת שבוע האופנה בפריז, ביקשו הסטודנטים הישראליים לבחון את התנהלות הצרכן המנוסה מול חווית קניות שונה ולא מוכרת. והרי, הרוכשים לא ידעו דבר על המוצר מלבד העובדה שהוא נוצר על ידי אחד מהם, כלומר מעצב צעיר.

     



    עיצוב: אופיר זמודיזאק (צילום: תמי דהן) (צילום: תמי דהן)
    עיצוב: אופיר זמודיזאק(צילום: תמי דהן)

    עיצוב: איילת רז ונוני סגול (צילום: תמי דהן) (צילום: תמי דהן)
    עיצוב: איילת רז ונוני סגול(צילום: תמי דהן)

     

    לקנות בלי לראות 

    טל נחום, שהובילה את הפרוייקט יחד עם ג'ו מם גרינבאום וגליה חי מוסיפה כי "אני מאמינה שבכוחו של הפרוייקט לחשוף מעצבים ישראליים בזירה הבינלאומית בסגנון של אירוע שהוא לא מוזיאלי או מוסדי. מדובר בקונספט חדש בעל אוריינטציה מסחרית. בכלל יש פה הזדמנות לקדם עיצוב ומעצבים ישראלים ולהדק קשרים עם אקדמיות לעיצוב בעולם".

     

    "השילוב של התחשבות בצרכי הלקוח והמסחריות מצד אחד והחופש שנותנים לך בלימודים הניבו את הפרוייקט הזה", מסכם רועי עמר, בוגר המחלקה לעיצוב תכשיטים שאחרי 3 שנים בשוק העבודה חזר ללימודי התואר השני. "יש משהו בפרוייקט הזה שמרחף על קו התפר שבין העיצוב המסחרי לאוונגרדי. יכול להסביר את זה באמצעות העבודות שלי. אני עוסק הרבה בחיתוך בלייזר, בהשראת עבודת גילוף בעץ שאבא שלי הכין לסבתא בזמנו. כשם שהאזמל קורע שבבים מהאץ, כך מכונת הלייזר חורכת קווים בקרטון. כך אני מנסה לחבר בין הישן לחדש, בין הזול ליקר ובין הדורות השונים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים