שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    נהיגת חורף - איזה טעויות אסור לכם לעשות
    כולנו טועים מדי פעם בנהיגה, וזה טבעי לחלוטין ואף צפוי. אלא שבחורף, בשונה מהקיץ, טעויות נהיגה מסוימות עלולות לעלות לנו ביוקר. קבלו מדריך שיעזור לכם להמנע מהן

    החורף כאןן, שוב. איך שורדים את מזג האוויר הסוער בשלום, יוצאים וחוזרים הביתה ללא נזקים? בעיקר, מנסים לטעות פחות בנהיגה. לפניכם 10 טעויות נפוצות, מהן מומלץ במיוחד להימנע.

     

     

    "הכביש חלק, הראות אפס" (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
    "הכביש חלק, הראות אפס"(צילום: גיל יוחנן)

     

    1. אין צורך לחמם. מערכת הדלק במכונית מודרנית אינה זקוקה לחימום המנוע לפני יציאה לדרך. חיישנים קטנים וחכמים דואגים לתערובת אידיאלית בכל מצב נתון, גם בעת התנעה. ותרו על לחיצה רצופה של דוושת המצערת (גז) בהילוך סרק וצאו לדרך בזהירות. זה לא רק מיותר, זה גם מזהם ויקר.

     

    2. לא מפמפמים. לפני המון שנים מערכות הבלימה היו פשוטות, והנהג נדרש לבצע פעולות שונות כדי למנוע נעילת גלגלים והחלקה כתוצאה מכך. היום יש ABS כמעט בכל מכונית, שעושה זאת עבורכם. והיא עושה זאת הרבה יותר טוב מנהג מאד מיומן. חיישנים מנטרים את מהירות סיבוב הגלגל, משחררים את הלחץ ממנו ברגע שזיהו "נעילה והחלקה" ובולמים אותו שוב בקצב אדיר, מונעים בכך החלקה ומאפשרים להסיט את המכונית לנתיב אחר בעזרת ההגה. מה כן עושים? ברכב המצויד ב-ABS, כאשר צריך לבלום בחוזקה, לחצו על דוושת הבלם ללא חשש.

     

    3. אורות ערפל מיותרים. בישראל, מיד עם טיפות הגשם הראשונות נדלקים פנסי הערפל האחוריים (ולעיתים הקדמיים) במכוניות רבות, עד בואו של האביב. וזו טעות, שעלולה גם לסכן. שכן תפקידו של פנס הערפל הוא להאיר בערפל, ולא בשום מצב אחר. לכן הוא גם יעיל רק בזמן ערפל, ומסנוור בכל מצב אחר. הימנעו משימוש בו, אלא בתנאי ערפל.

     

    4. לבשו מעט. קר בחוץ, קר מאד אפילו. ולא תמיד נוח להשיל מספר שכבות לפני הכניסה לרכב, ולהתעטף בהן בעת היציאה. ולפעמים אנחנו ממהרים, והרכב ממש קר. בכל זאת, נהיגה עם שכבות רבות ומסרבלות, אינה בטוחה ואף מסוכנת. הן פשוט מונעות מאיתנו לנהוג את הרכב כהלכה ולתפעל את מערכותיו - דוושות, הגה, הילוכים, מנופי איתות ועוד. אם נדרש לפעול במהירות, פשוט לא נוכל. הורידו את המעיל, הדליקו את החימום, וזהו.

     

    5. שמרו מרחק, והרבה. הכביש רטוב, מרחק הבלימה גדול יותר, הראות המוגבלת אינה מאפשרת לעיתים להגיב כראוי. שמרו לכן מרחק גדול מהגיל מהרכב שלפנים. וכמובן, לא יזיק לקחת בחשבון היכן אתם נוהגים. בכביש ריק ורחב, הסיכוי שתופתעו מבלימה פתאומית קטן יותר. באיילון הצפוף,הסיכויים גדלים משמעותית.

     

    6. נקו את הלכלוך. חשוב מאד לשמור על שמשות, מראות, יחידות תאורה מלפנים ומאחור ואפילו פסים זוהרים, נקיים לאורך כל חודשי השנה. ולמה בחורף זה חשוב יותר? ראשית הם מתלכלכים כעת לעיתים קרובות, ושנית הם מסייעים לכם לראות ולהיראות.

     

    7. בעדינות יתרה. בלמו ברגישות, האיצו בזהירות, העבירו הילוכים ברכב עם תיבה ידנית בנינוחות והסיטו את ההגה בתנועה רגועה. מעולם הרי לא למדנו

    לנהוג בכביש רטוב (תודו למשרד התחבורה בהזדמנות), ומספר ימי הגשם בישראל נמוך יחסית. עובדות אלה מסבירות - חלקית - את הפאניקה האוחזת בנהגי ישראל ברגע שהכביש רטוב, פאניקה הגורמת להם לבלום בחוזקה לפני עיקול זניח, ולהפגין פעולות חרדתיות אחרות. אין סיבה לכך. אם הרכב תקין, הוא יתמודד עם התנאים ללא בעיות. הימנעות מנהיגה היסטרית גם תעזור לאלה שמסביבכם לשרוד, ובטוח תעלה עבורכם את הסיכוי לחזור הביתה בשלום.

     

    8. אוכל, במידה. החלונות סגורים, החימום עובד, העיניים מאומצות. אתם לא רוצים להוסיף לכך גם כבדות בבטן ועייפות כללית שמתלווה לארוחה משפחתית ארוכה. אם כן, קחו לעצמכם זמן לנוח, ואל תצאו לדרך מיד. הסיכוי לתגובות מעורפלות ותחושת נמנום, גבוה משמעותית בתנאי החורף.

     

    9. קחו את הזמן. נהיגה ארוכה תעייף אתכם הרבה יותר בחורף גשום וסוער. תנו לגוף - וגם לראש - לנוח מדי פעם. עצרו להתרעננות ומתיחת אברים.

     

    10. עם הפנים החוצה. הגעתם לחניון. נסו עד כמה שניתן לחנות באופן שיאפשר לכם להתחיל בנסיעה קדימה כשתצאו. אם המשמעות היא חניה ברוורס, או פשוט בחירת מקום חניה מתאים. נהיגה לאחור, בעיקר כאשר החלונות מכוסים אדים והגשם שוטף, היא עניין ממנו רצוי להימנע בכל זמן, ובמיוחד במזג אוויר סוער.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים