שתף קטע נבחר

ניו-פארם תשיק מותג פרטי "זול ב-20%"

הרשת של המשביר תשיק לקראת פסח מותג פרטי בשם new-pharm, שיתחרה בלייף וסאנדיי של סופר-פארם. בניו-פארם מבטיחים שהמוצרים יהיו זולים לעומת מותגים אחרים בלפחות 20% ואף "מקווים שהמותג הפרטי יהווה 25% מהמכירות"

רשת ניו-פארם תשיק לקראת פסח 2014 מותג פרטי תחת השם new pharm. הרשת חתמה לשם כך על הסכם עם חברת ברנד פור יו, שאחראית גם על שיווק מוצרי המותג הפרטי "המותג", שנמכרים ברשתות כמו רמי לוי, ויקטורי ויינות ביתן.

 

 

בין היתר, יימכרו תחת המותג הפרטי של ניו-פארם, מוצרי ניקיון לבית ולמטבח, מוצרי טואלטיקה שונים ומוצרי תינוקות בדיוק כמו ברשתות אחרות. מכן שכרגע לא נראה שיש פה בשורה מוצרית או כניסה לקטגוריות אחרות בהן אין מותג פרטי בישראל, כמו למשל - מזון לתינוקות.

 

המותג של ניו-פארם יתחרה במותגים הנמכרים בניו-פארם עצמה, כמו גם במותגים הפרטיים של רשתות המזון, וכן במותגים הפרטיים לייף וסאנדיי של סופר-פארם - שמוצרי המותג הפרטי שלה כוללים בין היתר, קוסמטיקה, מוצרי ניקיון, ויטמינים, מוצרי מזון ומשקפיים.

 

בניו-פארם מקווים שהמותג הפרטי החדש יהווה 10%-20% ממחזור המכירות ואף יגיע ל-25% מהמחזור. לשם השוואה, המותג הפרטי בסופר-פארם במוצרי מזון, מחזיק בלמעלה מ-30% מהמכירות ברשת. בטיפוח ובאיפור הוא חולש על 10%, בתרופות ללא מרשם כ-16% ובניקיון הוא מהווה למעלה מ-7% מהמכירות, נכון לסוף 2012.

 

האם יהיו יותר זולים מסופר-פארם במותג הפרטי?

הייתרון היחיד של מותג פרטי עבור הצרכנים הוא מחירו הנמוך. מותגים פרטיים משמשים אלטרטיבה זולה למוצרים ממותגים, שגובים פרמיה על שם המותג. "המותג הפרטי של ניו-פארם יהיה זול לפחות ב-20% מהמוצרים הממותגים שנמכרים ברשת", אמרה ל-ynet מנכ"ל ניו פארם בלהה ברוקס.

 

"בסך הכל, אנחנו מוכרים ברשת קטגוריות שאינן עתירות רווח, כמו שמפו, תינוקות וסבון נוזלי, אבל המותג יהיה זול יותר, ללא ספק. נתחיל במוצרי ניקיון, תינוקות וטואלטיקה ואחר כך נעבור לקוסמטיקה העממית. בהמשך נבחן גם ייצור מותג סלקטיבי שיהיה רק שלנו, בלעדי".

 

בכמה תהיו יותר זולים מלייף של סופר-פארם, המתחרה העיקרית של ניו-פארם?

 

"קשה לומר. אנחנו רוצים להביא מוצרים איכותיים לקהל ובמחיר יותר טוב מהיום. האם נהיה יותר זולים? יכול להיות שכן. אני לא מתחרה בהם. אין ספק שבסוף יהיה לנו מחיר יותר טוב. בגלל זה עובדים על מותג פרטי".

 

תמכרו גם מזון לתינוקות?

 

"אני לא חושבת. זה נושא מאוד רגיש אחרי מקרה רמדיה. בשלב הזה – לא נראה לי, אבל יתכן שבעוד חצי שנה נחשוב אחרת".

 

אז במה תהיו שונים מסופר-פארם?

 

"נתחיל עם רבי המכר ונעבור למוצרים יותר ייחודיים בשלב הבא".

 

סופר-פארם מייצרת מותג פרטי כבר 15 שנה. למה רק עכשיו ניו-פארם קופצת על העגלה הזאת?

 

"הרשת עברה לא מעט שינויים בשנים האחרונות. היום הגענו כבר לנחלה. הרשת השתנתה מאוד ב-7 החודשים האחרונים – ברווחיות שגדלה ב-183%, בנראוּת.

 

"קודם לכן, הבעלים רמי שביט, לא כל כך רצה מותג פרטי ולא הלכנו לכיוון הזה. עכשיו נראה שהגיע הזמן שנתחיל לטפח את המותג הפרטי שנמכור מוצרים שלנו

באיכות טובה ושלא נהיה תלויים רק בספקים למרות שאנחנו ממשיכים לעבוד איתם בהצלחה, כמובן".

 

הייצור של המוצרים יהיה בארץ ובחו"ל? האם יהיו אלה יצרנים שמייצרים גם עבור רשתות אחרות?

 

"אנחנו כרגע בתחילת העבודה ואני לא יכולה לתת נתונים מדויקים - מי ייצרף מאיפה ייצרו. בשבוע שעבר חתמנו את החוזה עכשיו אנחנו מתחילים בעבודה. אנחנו במו"מ עם ספקים ישראלים וגם עם ספקים בינלאומיים".

 

רשת ניו-פארם מפעילה 72 סניפים בישראל ויותר מ-30 מחלקות קוסמטיקה בסניפי בתי הכלבו של המשביר לצרכן. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים