שתף קטע נבחר

הטכנאי של בזק איחר: "תוכיח נזק"

א' הזמין טכנאי בזק לדודו הנכה וזמן ההגעה נקבע ל-13:00-11:00, אך הטכנאי הגיע ב-16:30. בשירות הלקוחות אמרו לו שעליו להוכיח נזק כדי לקבל פיצוי, למרות שעל פי חוק מגיע לו 600 שקל ואין דרישה להוכחת נזק. בזק: "הלקוח יפוצה". המסקנה: שווה להתעקש על פיצוי

נציגי בזק התעקשו אבל א' לא ויתר: כיוון שהטכנאי איחר - מגיע לדוד שלו פיצוי על פי חוק. א' הזמין לדודו הנכה התקנה של תשתית אינטרנט בזק ואז גילה שעליו להתעקש כדי לקבל את המגיע לו על פי חוק הטכנאים (תיקון 24 לחוק הגנת הצרכן).

 

 

"דוד שלי גר בבני ברק", סיפר ל-ynet. "ב-19 בנובמבר, בין 11:00 ל-13:00, קבעתי לו התקנה ולא הגיע טכנאי אלא ב-16:30. בביקור נוסף של טכנאי אצלו - שוב היה איחור - הפעם של חצי שעה, כלומר, במסגרת החוק. אני חושב שהאיחורים האלה הם מתחת לכל ביקורת. התקשרתי לשירות הלקוחות כדי לבקש את הפיצוי המגיע לדוד שלי על פי חוק הטכנאים".

 

חוק הטכנאים. מה הוא אומר?

מה אומר החוק? זמן ההמתנה לטכנאי לא יעלה על שעתיים מעבר לזמן שנקבע. אם טכנאי (מדובר רק בטכנאי של חברה שמחויבת לתת שירות במסגרת האחריות ולמוצר שכלול בשירות), איחר למעלה משעתיים אחרי מסגרת הזמן שסוכמה עם הצרכן (4 שעות מהמועד הכי מוקדם שנקבע) - הצרכן יפוצה ב-300 שקל, ללא הוכחת נזק. כלומר, אם בזק קבעו עם הלקוח שהטכנאי יגיע לביתו בין 11:00 ל-13:00 - "מותר" לטכנאי לאחר עד 15:00, לפי חוק. ב-15:01 - האו כבר נחשב למאחר.

 

בנוסף, אם חלפה שעה נוספת כלומר איחור של 5 שעות מהמועד הכי מוקדם שנקבע - על החברה לפצות את הצרכן ב-600 שקל. כל זאת בלי הוכחת נזק. כלומר, לפי הדוגמא שלנו, אם הטכנאי הגיע ב-16:00 והלאה - החברה תפצה את הצרכן שחיכה ב-600 שקל.

 

כל איחור מעבר לזה ואפילו אי הגעת טכנאי - לא יביא לפיצוי נוסף, משמע, פיצוי המקסימום עומד על 600 שקל. במקרה שלפנינו: כיוון שהטכנאי דפק על דלת דלתו של א' רק ב-16:30 לטענתו - הוא הגיע 5.5 שעות אחרי המועד הראשוני שנקבע עמו ולפי חוק הטכנאים, מגיע לדוד של א' 600 שקל פיצוי.

 

שירות הלקוחות טעה כשביקש הוכחת נזק

א', שהכיר את החוק, התקשר לשירות הלקוחות בבקשה לפיצוי. "הנציגה הראשונה עמה שוחחתי אמרה לי שאין פיצוי על איחור טכנאי בלי הוכחת נזק. התווכחתי, אמרתי לנציגה שההיפך זה הנכון, שהחוק אומר בדיוק הפוך והיא התעקשה. הנציגה הבכירה שדיברתי איתה אחר כך, הודתה שיש פיצוי בלי הוכחת נזק, אבל רק אחרי איחור שמעל לשעתיים. גם זה לא נכון. במקום לפצות את הדוד שלי היא אמרה לי: פנה לפניות הציבור". 

 

במקרה הזה, א' צדק והנציגות טעו. מתלונות של צרכנים שמגיעות ל-ynet, עולה שלעיתים, נציגים יעשו הכל כדי לא לתת לכם את הפיצוי. ההמלצה שלנו היא להתעקש על פיצוי לפי חוק. איחור של שעתיים מעבר לחלון הזמן שנקבע: 300 שקל. איחור של שלוש שעות ומעלה: 600 שקל. ושוב נדגיש: אינכם צריכים להוכיח שנגרם לכם נזק כלשהו מאיחור הטכנאי.

 

עצה נוספת: תעדו את השיחות שלכם עם שירות הלקוחות. אם הבטיחו טכנאי בשעות מסוימות בקשו אישור ב-SMS או במייל, או הקליטו את השיחה. החברה יכולה להתקשר אליכם באותו היום עד 20:00 ולדחות את ביקור הטכנאי. אם מתקשרים אחרי שכבר המתנתם לטכנאי: סרבו לבקשה הזאת לדחייה.  מותר לכם לסרב, בטח אחרי שכבר המתנתם לטכנאי, אלא אם כן מתאים לכם לחכות לו גם במועד אחר.

 

קחו בחשבון שבשירות הלקוחות נוהגים לעיתים להציע פיצוי אחר במקום כסף. זה מותר, בתנאי שמצהירים שמגיע לכם כסף. עוד כדאי לקחת בחשבון שאיחור טכנאי בשל נסיבות לא צפויות שמכונות בעגה המשפטית "סיכול" - שלא ניתן היה למנוע אותן, אינן מקנות פיצוי לצרכן. הפרשנות של נסיבות אלה היא משפטית.

 

מבזק נמסר בתגובה: "בזק מתנצלת על השתלשלות העניינים במקרה זה. מדובר בצרוף מקרים חריג. הלקוח יפוצה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים