שתף קטע נבחר

רשות השידור: יש לך חוב שגוי של 1.23 שקלים

גלית, צרכנית שמשלמת חשבונות בזמן, קיבלה דרישת חוב של שקל וקצת ל-2012, עם קנס מנופח של 114 שקל, ולא הצליחה להשיג מענה ברשות השידור. ברשות התקשו תחילה להסביר ל-ynet את פשר החוב ואז הפתיעו: לא רק שגלית לא חייבת, אלא שיש לה יתרה של 40 שקל: "מתנצלים"

זהו הסיפור הלא יאומן של גלית, צרכנית שומרת חוק, שקיבלה דרישת תשלום שגויה בסך 1.23 שקלים + ריבית מנופחת + איום על פנייה לעו"ד וגילתה שהחוב שהודבק לה - לא היה ולא נברא ואף להיפך מכך.

 

 

"לפני כחודש קיבלתי בדואר 'הודעה חשובה' מרשות השידור, אגף הגבייה", כך כתבה ל-ynet. "לפי ההודעה, יש לי יתרת חוב לשנת 2012: 1.23 שקלים בתוספת קנס פיגורים 112.93 שקל. סך הכל - 114.16 שקל ולתשלום 114 שקל - עיגול אגורות".

שקל ו-23 אג' + ריבית מנופחת ()
שקל ו-23 אג' + ריבית מנופחת

 

לא עונים בטלפון לא ענו בפקס

גלית מיד התקשרה לטענתה, לאגף הגבייה. "מאחר ולא הצלחתי להשיג אותם בטלפון, שלחתי להם פקס עם הודעת החיוב, בצירוף מספר הטלפון הנייד שלי, וביקשתי התייחסות. לא קיבלתי מהם כל תגובה. אני תוהה לאיזה סכום יתפח החוב אילולא אשלם?!"

 

בשיחה עם ynet, אמרה גלית שהיא צרכנית חששנית מאוד, שמקפידה לשלם בזמן: "אני מאוד מפחדת מרשות השידור ולכן משלמת הכל בזמן ואפילו זמן רב מראש. כשקיבלתי את המכתב תהיתי מה זה האבסורד הזה? אם הייתי מאחרת בתשלום, אז אני מבינה שאני צריכה לשלם ריבית, אבל לא איחרתי, אני לא חייבת להם שום יתרה וזה סכום הזוי לגמרי. התכוונתי לשלם את הקנס כי חששתי: מה, עוד שנה הסכום יגדל ל-1,114 שקל? התייעצתי עם חבר שלי, שהוא עו"ד ושאלתי אותו: 'לשלם'? הוא אמר לי: פני ל-ynet".

 

ברשות השידור התקשו בתחילה להסביר לנו את פשר החוב המוזר של גלית. אחרי שהקשינו, נתגלתה התשובה והיא די מדהימה. מסתבר שרשות השידור היא שחייבת כסף לגלית ולא להיפך. האם גם להיות צרכן אחראי מדי מסבך אותך עם גובי האגרה? 

 

הפתעה: רשות השידור היא זו שחייבת לגלית כסף 

מרשות השידור נמסר בתגובה: "נמצא כי גלית שילמה ב-2012 תשלום אחד מיותר ונכנסה ליתרת זכות. התקבול העודף הועבר לכסות את המחצית הראשונה של 2014 ועוד נשאר כ-40 שקל, עודף ביתרת זכות. גלית תקבל הודעה כי חשבונה סודר וכי לא תשלם את המחצית הראשונה של 2014. אנו מתנצלים בפני הלקוחה.

 

"בימים אלו פועל סמנכ"ל הגבייה בפועל מר יואב אשכנזי, להובלת תפיסת שירות חדשנית איכותית ואפקטיבית לציבור הלקוחות משלמי האגרה באמצעות שיפור השירות בסניפי הגבייה הפרושים ברחבי הארץ וכן במטה הגבייה בירושלים. אנו מאמינים שסוגיות כגון אלו המועלות בפנייה זו יטופלו במגרת תפיסת שירות חדשנית זו, מבעוד מועד ומקווים שמקרים מעין אלו לא יישנו".

 

למה עדיין מאיימים בפנייה לעו"ד?

לשאלה מדוע הרשות עדיין מאיימת על צרכנים במשרדי עורכי-דין (אגף הגבייה כתב לגלית: "למה להמתין לטיפול עורך-דין"?), למרות שהודיעה זה מכבר כי לא תעבוד יותר עם משרדי עורכי-דין חיצוניים - לא קיבלנו תשובה. סביר להניח שהתשובה לכך היא שנוסח ההודעה הודפס עוד טרם קבלת ההחלטה.

 

גלית קיבלה את הבשורה בשמחה: "בעקבות פניית ynet, התקשרה אלי מישהי מרשות השידור ואמרה לי שאין לי חוב, אלא דווקא יתרה של 220 שקל שתעבור ל-2014 ולשאר השנה תישאר לי יתרה של 40 שקל. כיוון שאני מפחדת מהם, ביקשתי מהם שישלחו לי את זה כתוב במייל, כדי שתהיה לי הוכחה וכך עשו.

 

"אני, בשיא תמימותי, עוד אומרת לה: עכשיו אני מבינה למה לא הגיעה אלי דרישת תשלום ל-2014. זו לא פעם ראשונה שדורשים ממני דרישות מיותרות. אני כל כך פוחדת מכל המוסדות האלה, שכל מה ששולחים לי אני מיד משלמת. כמעט שילמתי את גם את 114 השקלים האלה. מעניין אם לפי החישוב שלהם, אם הם חייבים לי 220 שקל - כמה ריבית הם צריכים לשלם לי?".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: דודו בכר
אגף הגבייה. בדרך לשיפור?
צילום: דודו בכר
מומלצים