שתף קטע נבחר

חלם: 012 מובייל גבתה על קו שלא נוייד אליה

אברהם גילה ששילם מדי חודש ל-012 מובייל, למרות שהוא בכלל לא לקוח שלה: בעבר ניסה להתנייד אליה, אך כשל ונשאר לקוח סלקום. איך גילה? אחרי שכרטיס האשראי שלו נגנב, החברה פנתה לעו"ד בטענה שצבר חוב על מספר זמני שמעולם לא הפעיל. פרטנר: "הוא הועבר לגבייה כי ביטל את אמצעי החיוב חד צדדית. עם פנייתו, חובו בוטל והושב לו כספו"

שלום, שילמת מדי חודש ויש לך חוב לחברת סלולר שאתה לא לקוח שלה: לקוח סלקום בשם אברהם, גילה שהוא משלם ל-012 מובייל על קו שמתקיים באזור הדמדומים של מספרי הסלולר: קו זמני שמעולם לא השתמש בו ואת המספר שלו הוא אפילו לא יודע.

 

 

הנכד שלו מספר. "הקו של סבא שלי שייך לאחת החברות הוותיקות במשק. בחברה עשו רה אורגניזציה, כך שכל הקווים של עובדים שפרשו, עברו לעובדים. סבא שלי, עובד החברה, בן 75, ניסה עקב כך להתנייד ל-012 מובייל. הוא קיבל הבית סים חדש, הפעיל אותו ותוך זמן מה, הקו של סלקום אמור היה לעבור ל-012 מובייל (מותג של חברת פרטנר. מ.ק) בפרק הזמן הזה, 3 שעות, בהם הקו עובר מרשת אחת לרשת אחרת, מקבלים קו זמני עם מספר טלפון זמני.

 

"תהליך הניוד לא עבד כי סבא שלי, כך הסתבר, הוא בכל זאת לא הבעלים של הקו, אלא החברה. הוא כן פרש לפנסיה, אבל המשיך לעבוד שם כעובד חוזה, המשיך ללכת לעבודה כל יום, לכן למרות הפרישה, הקו לא עבר לרשותו. זו הסיבה שהניוד לא עבד אז הוא נשאר בסלקום".

 

כל חודש 60 ואז 80 שקל על קו שלא הופעל מעולם

מה קורה כשהניוד לא עובד? לכאורה שום כלום. קנית סים של חברה אחרת ולא הצלחת להתנייד? אז הפסדת כמה עשרות שקלים על הסים. זה הכל. אם לא הפעלת את הסים - לא עברת לרשת של החברה האחרת, לכן אתה לא לקוח של החברה האחרת ואתה בטח לא צורך את שירותיה. במקרה של אברהם, קרה משהו אחר לגמרי.

 

"מסתבר שהקו הזמני, שעד עכשיו אנחנו לא יודעים מה המספר שלו, המשיך לחיות, למרות שמעולם לא הוציאו בו שיחות", מספר נכדו. "גילינו ש-012 סמייל, המשיכו לחייבו כל חודש בחודשו כ-60 שקל ואז כ-80 שקל בחודש, משהו כזה. כל עוד כרטיס האשראי דפק כמו שעון, הם לא סיפרו לנו על זה וגם לא קיבלנו חשבוניות ובטח שלא ידענו ולא שמנו לב שזה אחד החיובים שסבא שלי משלם עליו.

 

"סבא שלי לא שם לב לזה, ככל הנראה כי הוא לקוח של 012 סמייל באינטרנט. אז הוא ראה "012" בחיובים ולא עקב ולא שם לב שזה 012 מובייל. הוא מהנדס שכל חייו עבד בשני מקומות עבודה: 9 שנים בארה"ב ו-40 שנה בישראל, אדם יציב שמשלם את הארנונה שלו שנה מראש ומעולם לא היו לו חובות".

 

החליף כרטיס אשראי - מכתב מעו"ד - יש לך חוב (על קו שלא קיים)

באוגוסט 2013, גנבו לאברהם את כרטיס האשראי בעת שהיה בטיול בחו"ל. "כשחזר לארץ, הוא ביטל את כרטיס האשראי", מספר נכדו. "מן הסתם, כל החיובים עברו לכרטיס חדש, חוץ מהחיוב של 012 מובייל. לכן החל מאוגוסט, הם לא יכלו כבר לחייב אותו. אנחנו עדיין לא ידענו כלום - לא שמחייבים אותו ולא שהפסיקו לחייב אותו.

 

"גילינו את החיוב המיותר רק לפני חודש-חודש וחצי, כשקיבלנו מכתב ממשרד עו"ד י.שפירא, לפיו סבי חייב 200 ומשהו שקל. היה זה מכתב התראה לפני נקיטת הליכים בהוצל"פ. וכמובן עוד 114 שקל בגין שליחת המכתב. כל זאת על קו שאנחנו לא יודעים מה המספר שלו וסבי מעולם לא שוחח באמצעותו.

 

"התקשרתי למשרד עורכי-הדין ואמרה לי מזכירה:' אתה צריך לשלם'. ביקשתי לדבר עם העו"ד שחתום על המכתב. המזכירה אמרה: 'אני מטפלת בתיק'. יש למשרד הזה המון מזכירות ומעט עורכי דין. התעקשתי. היא סירבה, אך שלחה לי את החשבוניות הביתה.

 

"אמרתי לה שהחשבונית זו לא הוכחה לכלום. שליחת המכתב ממשרד עורכי-הדין, נעשתה לפי סעיף 81 א 1 לחוק הוצל"פ, שמאפשר פס"ד נגד חייב אם יש להם ראייה בכתב, על סכום קצוב שלא יכולה להיות בו מחלוקת. לא רק שאין להם חתימה כי הרישום הוא דרך האינטרנט, משמע זו לא ראייה בכתב, גם אין להם הרשאה לגבות 114 שקל שכר טרחת עורך-דין, שכן זה לא במסגרת הסעיף.

 

012: "לא יכולים לדבר איתך, זה בטיפול עו"ד"

"התקשרתי לשירות הלקוחות של 012. אמרו לי: 'זה יצא לטיפול משפטי אנחנו לא יכולים אפילו לדבר איתך'. ביקשתי: לכל הפחות בטלו את הקו הזה שמעולם לא השתמשנו בו. ענו: 'אי אפשר לבטל את הקו ואי אפשר לבטל את הליך הגבייה, הכל דרך עו"ד'. למזלי התעקשתי, ביקשתי מנהל.

 

"אחרי 3 ימים, חזרה אלי מנהלת מאוד יעילה, קונקרטית. היא אמרה: 'ביטלתי את החיובים החודשיים דבר ראשון'. טוב מאוד, כך ראוי. שאלתי: 'מה לגבי 500-400 שקל ששילמנו לחברה על קו שהניוד אליו לא צלח ולא השתמשנו בו כלל? היא אמרה שהיא לא יכולה להחזיר לנו את הכסף. 'בכל חשבונית כתוב יש לך 30 יום לערער על החיוב, אני לא יכולה להחזיר לך את הכסף'. שאלתי אותה: 'איך ניסיתם להשיגנו לומר שיש חוב'? היא אמרה: 'התקשרנו למספר הלא פעיל'. לא יאומן כי יסופר.

 

"לסיכום, אמנם ביטלו את התיק של העו"ד המאיים אבל הם עומדים על זה שכל התקופה הם חייבו אותנו מדי חודש בצדק והכסף הזה לא יוחזר לנו".

 

תגובה: הלקוח קיבל חשבוניות

מ-012 נמסר: "במשך כל תקופת החיוב לא פנה הלקוח מעולם לחברה לברר את נושא החיוב ולהסדירו, על אף שקיבל חשבוניות באופן סדיר. לכשבוטל אמצעי החיוב באופן חד צדדי על-ידו, הועבר לתהליך גבייה. עם פנייתו בוטל חובו. בנוסף, ללקוח הושב מלוא כספו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים