שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    החיובים המסתוריים של פלאפון

    איב כבר לא לקוח פלאפון שנים, ובכל זאת כל 3 חודשים הוא מקבל חיוב של 30 שקל. הוא לא הצליח לברר מדוע, כי כדי להגיע לנציג שירות עליו להקיש את מספר הפלאפון שלו שכבר לא קיים. רם התנתק מפלאפון ב-2006 וכמה שנים אחרי זה החלו לחייבו שוב. אורלי החלה לקבל חיובים על שני מספרים שלטענתה ניתקה לפני 10 שנים. פלאפון: "הם לא התנתקו. בכל זאת זיכינו". הזיכוי: 3 שנים אחורה בלבד

    מה צריך לעשות צרכן שמעוניין להתנתק מחברת תקשורת? לא לסמוך עליה בשום אופן. עליו לתעד את הליך ההתנתקות בכל דרך אפשרית: אם אתם רוצים להתנתק באמצעות פקס שימרו את האישור לנצח. אם אתם מתקשרים לחברה כדי להתנתק - הקליטו את השיחה ושימרו את ההקלטה. שימרו כל מייל, צלמו את מסך ההתכתבות בצ'אט והקליטו גם שיחות פרונטליות עם נציגי שירות. אחרת יתכן שקווים מן העבר יקומו לתחייה וירדפו אחרי חשבון הבנק שלהם.

     

    HOT: חיובי יתר ואיום בתביעה על אמא ז"ל

    חלם: 012 מובייל גבתה על קו שלא נוייד אליה

    נביעות: לא החזרת 56 כדים, שלמי 1,614 שקל

     

     

    איב גילה שאם הוא לא לקוח פלאפון - הוא לא יכול להגיע לנציג שירות ועקב כך, הוא לא יכול לברר למה לעזאזל הוא מקבל כל שלושה חודשים חיוב של 30 שקל, מפלאפון. 

     

    "אין לי מספר טלפון בפלאפון כבר המון שנים ולמרות זאת, מידי פעם, אני רואה בחשבון שלי חיוב של 30 שקל לפלאפון למרות שאין לי שום קשר איתם", סיפר ל-ynet. "לאמא שלי היה עד לפני חצי שנה מספר של פלאפון עליו שילמתי ואותו היא העבירה לגולן טלקום. חשבתי שהחיוב הזה קשור למספר שלה, אבל מאז שהתנתקה אני ממשיך לקבל את החיוב הזה ולא מבין על מה ולמה.

     

    "אני לא מצליח ליצור קשר עם פלאפון, משום שבאתר שלהם הם מבקשים את מספר הפלאפון - שאין לי. גם כשמגיעים למוקד שירות הלקוחות שלהם, במערכת לניתוב שיחות מבקשים שתקיש את מספר הפלאפון שלך כדי להגיע לנציג. ואין לי מספר כזה. זה מבוי סתום והם לא עונים. אני סקרן לדעת - על מה החיוב הזה"?

     

    "הייתי משלם עד גיל 100"

    אחרי פניית ynet, חזרו לאיב מפלאפון. "הנציגה שחזרה אלי אמרה לי שאני מחזיק קו בפלאפון מ-2006. אמרתי לה שעזבתי את פלאפון לפני 8 שנים, התנתקתי. היא אמרה שלא התנתקתי אלא שבשלב מסוים חסמתי את הקו לשיחות יוצאות. אמרתי לה שאני לא זוכר ניתוק זמני, אלא שהתקשרתי לשירות הלקוחות בשביל ניתוק קבוע. בכל מקרה, הם רואים שאין שיחות נכנסות, אין שיחות יוצאות, למה לא מבררים עם הלקוח? היא אמרה: 'אנחנו שומרים לך את הקו מ-2006'.

     

    "היא הסבירה שיחזירו לי את הכסף לתקופה של 3 שנים אחורה. שאלתי: 'למה לא 5 שנים אחורה'? 'למה לא 4'? הסכמתי אבל אמרתי שלא אחתום על כך שלא אתבע אותם, כי אני מתכוון לתבוע אותם בתביעות קטנות. בלעדיכם הייתי משלם לפלאפון עד גיל 100".

     

    מפלאפון נמסר בתגובה: "הפונה היה לקוח בחברתנו וכאשר פנה בבקשה לניתוק זמני של הקו כתוצאה מאובדן המכשיר, הוסבר לו כי במידה והמכשיר לא ימצא, עליו לפנות שוב ולבצע ניתוק קבוע. כיוון שלא פנה בבקשה לניתוק הקו, המשיך להיות מחוייב ואף נשלחו אליו חשבוניות לכתובת המייל שהייתה מעודכנת בחברתנו. יחד עם זאת ומתוך רצון לסייע ללקוח, זיכינו אותו בגין החיובים".

     

    קו "לא דיברת לא שילמת" שהתעורר לחיים

    רם הפך ללקוח פלאפון ב-1999, כשהיה סטודנט. "ב-2006 התנתקתי מהם", סיפר ל-ynet. "ב-2012 גיליתי שפלאפון חייבו אותי, יותר נכון את אמי שהיא זו ששילמה לי אז על הקו, ב-731 שקל דמי חשבון, לאורך 5 שנים, על המספר שנותק. כשהייתי מנוי לפלאפון, זה היה במסלול 'לא דיברת, לא שילמת', ושמרתי את מסמך ההתקשרות המקורי, כך שבכל מקרה, אסור היה להם לחייב עליו דמי חשבון ויש לי את מסמך ההתקשרות המקורי.

     

    "התנתקתי ב-2006 מפני שאיבדתי את המכשיר. ההתנתקות נכנסה לתוקף, את זה אני יודע, כי לא קיבלתי שום חיובים, שמרתי את החשבונית האחרונה על 0 שקלים וזהו, לא הגיעו עוד, כך שהיה ברור שנותקתי. שנה שנתיים אחרי זה, למרות שהתנתקתי וחרף העובדה שהייתי במסלול 'לא דיברת לא שילמת', פתאום הם התחילו לחייב את אמא שלי, ב-70 שקל בחודשיים".

     

    רם פנה לשירות הלקוחות בצ'אט. "אמרו לי שהחליטו להעביר את כל החשבונות מהסוג הזה לתשלום חודשי ולטענתם, שלחו לי הודעה בדואר שלא קיבלתי ושלחו לי חשבוניות. בצ'אט אף טענו שלא ביקשתי להתנתק. הם לא יכולים להעביר חשבון שנסגר לפני שנים לחיוב דו חודשי, על דעת עצמם.  שלחתי מייל לפניות הציבור שלהם, שזכה להתעלמות מוחלטת, אז פשוט התייאשתי וויתרתי".

     

    תגובת פלאפון: "למרות טענת הלקוח כי ביקש לנתק את הקו שברשותו, אין ברשותנו כל תיעוד לכך. מתוך אמונה בדבריו ורצון לסייע לו, הוחלט לזכותו בגין דמי השימוש על הקו

     

    חיוב מוזר באשראי על 2 מספרים מלפני 10 שנים

    אורלי היא לקוחת פלאפון שלאחרונה גילתה "חיוב מוזר", כך סיפרה ל-ynet. "עליתי על זה כשניתקתי את הקו של פלאפון. וכנראה שבתוך החשבונית נהגו לחייב אותי במשך 10 שנים על שני מספרים נוספים נוסף למספר הנייד של פלאפון שיש ברשותי. אני לא מכירה את המספרים האלה, לא יודעת מאיפה הביאו אותם. גליתי את זה כי כשניתקתי את הקו שלי בפלאפון, לא הבנתי למה בפירוט האשראי שלי עדיין מופיעים חיובים לפלאפון. לא שמתי לב אליהם קודם כי חשבתי שהם קשורים לקו שלי בפלאפון.

     

    "בשירות הלקוחות, אמרו שאני ביקשתי לשמור את המספרים האלה והחיוב הוא על שמירת מספרים. זה לא הגיוני. במשך 10 שנים, אם הייתי רוצה להשתמש במספרים לא הייתי משתמשת בהם? הם גבו ממני 20 שקל על כל קו, 40 שקל מדי חודש במשך 10 שנים. אמרו לי ששלחו חשבונית למייל שמסתבר שהיה שגוי.

     

    בעקבות פניית ynet, התקשרו אלי מפלאפון ואמרו שהם מוכנים ללכת לפשרה ויחזירו לי כספים 3 שנים אחורה. כ-700 שקל. אני מסתפקת בזה, כי זה לפחות משהו. מה הם חושבים שאם הייתי יודעת על זה לא הייתי מנתקת? אני עד היום לא זוכרת את הקווים האלה".

      

    מפלאפון נמסר בתגובה: "ללקוחה היו מספר קווים בחברתנו, ומעולם לא הגישה בקשה לניתוקם. יתרה מכך, חשבוניות נשלחו לכתובת מייל שמסרה לנו במעמד הרכישה והחיובים ירדו בכל חודש באמצעות כרטיס האשראי וכן הופיעו בפירוט שניתן על ידי חברת האשראי. הנושא הוסבר ללקוחה ולפנים משורת הדין הוצע לה זיכוי חלקי בגין החיובים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים