שתף קטע נבחר

מחסני חשמל: התקנה תמוהה, סחבת בשירות

הטכנאי התקין את המזגן כך שהוא מסתיר חלק מהחלון בביתם של מור ובן זוגה, מפני שטען שמסוכן להתקין את המזגן כפי שהתקינו שאר השכנים. את צינורות הניקוז, התקין בצורה לא תקינה והם ניתקו ממקומם. כשביקשו טכנאי אחר, או את החזר סכום ההתקנה, נתקלו בסירוב ובטרטור מתמשך בשירות הלקוחות. רק אחרי פנייה לגורם בכיר בחברה הובטח שיישלח מתקין אחר

בקיץ הישראלי דירה ללא מזגן יכולה להפוך להיות גיהנום, לכן באמצעו של חודש יוני, שהיה עוד סביר מבחינת מזג האוויר, החלטנו לרכוש 3 מזגנים, אחד לכל חדר שינה. ערכנו בירור ומצאנו שמחסני חשמל מציעים מבצע - מזגן ב-999 שקלים. ב-13 ביולי ניגשנו לסניף בנס ציונה, ורכשנו שלושה מזגנים. באשר להתקנה, נאמר לנו שנוכל להזמין התקנה דרך הרשת בכל עת שנבחר.

 

 

ביום שני 16 ביולי, לאחר סקר שוק, נכנסנו לסניף מחסני חשמל ברחוב יגאל אלון בתל-אביב ושם שילמנו עבור ההתקנה 499 שקל. נאמר לנושיכול להיות שיהיו תוספות נילוות לאחר ההתקנה. הסכמנו, אישרנו ושילמנו. קיבלנו מספר טלפון של מתקין בשם א', שהודיע לשירות הלקוחות של הסניף שיוכל להגיע ביום ראשון, 22 ביוני, בשעות הבוקר.

 

ביום ראשון, א' אכן הגיע עם עובד נוסף ושניהם החלו בעבודה. א' הודיע לנו מראש שיתכן ויהיו הוצאות נילוות לעבודה – צינור ניקוז שנצטרך להוסיף לו אורך וצינור נחושת המחבר בין המזגן למנוע - אישרנו שזה ידוע לנו והעבודה החלה.

רק אצלנו, המזגן מסתיר את החלון ()
רק אצלנו, המזגן מסתיר את החלון

 

מה שונה הדירה שלנו, בקומה 5 מתוך 8, מכל הדירות האחרות?

הבניין בו נמצאת הדירה שלנו, בנוי לגובה של שמונה קומות, בצדו הקדמי, מתחת לחלונות, קיימות נישות ליופי, ובכל קומה בה הותקן מזגן, המנשא המחזיק את המנוע יושב בדיוק בתוך הנישה מתחת לחלון. כשהגיע הזמן להתקין את המנשאים של המזגנים שלנו, שמנו לב שא' והעובד שלו תולים את המנשאים על דופן הנישה בצורה שבה מנוע המזגן בולט למעלה ומסתיר חלק מהחלון. הערנו לו על כך והוא מצדו אמר שמדובר בסכנת חיים להתקין את המנשא בנישה. 

 

חשוב לציין שהדירה שלנו היא בקומה חמישית ואילו בקומה שישית ושמינית מותקנים מזגנים בתוך הנישות – מה ההבדל בין הקומה שלנו לקומות אחרות? לעולם לא נדע כנראה. הערנו לו גם שהמנשאים של המנועים מחוזקים בצורה רופפת ועקומה, התשובה של א' היתה "זה מה יש". לבקשתנו לחזק את המנשאים ולשים עוד ברגים הוא ענה: "תשימו לבד עוד ברגים".

 

המנועים הסתירו חלק מהחלון, צינורות הניקוז עקומים

גם צינורות הניקוז הותקנו בצורה לא תקינה, הם בולטים החוצה מהקיר, לא מובילים לתעלת הניקוז אליה מובילים כל הצינורות האחרים מהמזגנים השונים בבניין ותוספת הצינורות מחוברת בצורה רופפת. גם על כך הערנו לו. הוא משך קצת ימינה, קצת שמאלה ואמר שהכל תקין.

 

אחרי שסיים את העבודה והודיע לנו שאנחנו חייבים לו עוד 390 שקל, עברנו איתו בכל חדר ונחרדנו לראות שהמנועים של המזגנים עומדים עקומים ובולטים כך שהם מסתירים חלק מהחלון ושאי אפשר להתקין את הסורגים, למרות שהערנו לו על כך במהלך ההתקנה וביקשנו שיטפל בזה.

 

א' משך את המנועים וסידר אותם כך שהזווית שלהם התיישרה, אבל הם עדיין הסתירו חלק מהחלון. התשובה שלו, ניחשתם נכון, היתה "זה מה יש".

 

"שוב ושוב ציין א' שאנחנו צריכים לשלם לו 390 שקל, אמר שהוא מקבל רק מזומן ולא בטוח שיש לו קבלה. אחרי ששילמנו לו ואחרי שכנוע, א' שב איתנו לבניין. הראנו לו שוב שצינורות הניקוז בולטים ורופפים, הוא אסף אותם מאחורי צינורות הניקוז אחרים שהותקנו בצורה מסודרת על ידי מתקינים אחרים ואמר שהכל טופל. הוא קיבל את הכסף שלו ונעלם.

 

הגשנו תלונה - החלה סאגה מורטת עצבים עם שירות הלקוחות

יום לאחר מכן הגשנו תלונה למחסני חשמל במייל מפורט, המסביר את מה שהתרחש יחד עם תמונות שמוכיחות עד כמה ההתקנה לקויה. ביקשנו שישלחו מתקין אחר על מנת שיטפל ויתקן את הליקויים ובדחיפות.

 

מאותו הרגע התחילה סאגה מורטת עצבים (שלנו) מול שירות הלקוחות של מחסני חשמל - במשך שבוע שלם דיברנו עם כמה וכמה נציגות שירות לקוחות ולכל אחת היינו צריכים לספר את הסיפור מחדש, למרות ששלחנו מייל מפורט ולמרות שכל נציגת שירות הודתה שקראה את התלונה שלנו. כאמור, ביקשנו שישלחו אלינו אחראי התקנות שיבדוק את ההתקנה וידאג לשלוח מתקין מוסמך אחר שיטפל בכל הבעיות. לאחר כשבוע של מרתון טלפוני מול נציגות השירות, עשו לנו טובה ונתנו לנו מספר טלפון של ס'.

 

אחרי יומיים של נסיונות, הצלחנו להשיג את ס', אך כשניסינו לתאם איתו הגעה לשטח, הוא אמר לנו שהוא צריך לדבר עם א'. מאז לא שמענו ממנו.

 

הפיתרון של מחסני חשמל: שלמו שוב 250 שקל לכל מזגן

שוב עברנו בין נציגה לנציגה והבטחות שמנהל יחזור, מה שמעולם לא קרה, אמרה לנו ד': "אתם לא מרוצים מההתקנה, אוקיי, אנחנו נשלח אליכם שוב את א' שיפרק את המזגנים, אתם תשלמו לנו על פירוק המזגנים, זה 250 שקלים לכל מזגן, ואנחנו נחזיר לכם את ההפרש היחסי על ההתקנה".

 

 

היינו קצת המומים מההצעה "המלבבת". מחסני חשמל, שקיבלו בשמחה 1,497 שקלים על התקנה, מציעים לנו שנשלם להם עוד כסף כדי לפתור את הבעיה שהם עצמם יצרו. ולא רק זה, הם ישלחו לנו את המתקין שהתלוננו עליו כדי שיעשה את הפירוק.

 

המתקין טוען שהתלוננו על ההתקנה רק בגלל המחיר

כמובן שלא הסכמנו ודרשנו שישלחו מתקין אחר, גם הוספנו ואמרנו שאם מחסני חשמל כל כך מתעקשים להסיר מעצמם אחריות על התקנה ובמהירות כזו, אז אנחנו מבקשים שיזכו אותנו בסכום המלא של ההתקנה ולא יתקרבו יותר לביתנו, ודאי לא א' או מי מטעמו.

 

ד' אמרה שתחזור אלינו ואנחנו עדיין ממתינים לה. בינתיים קיבלנו תשובה במייל שהמתקין טוען שהתלוננו על ההתקנה רק אחרי שנדרשנו לשלם עוד 390 שקלים. הבעיה היא שכן שילמנו, זה לא שאמרנו "התקנת לא טוב ולא נשלם לך", ואולי זה מה שהיינו צריכים לעשות, הרי אם מראש היה נאמר לנו שההתקנה תתבצע בצורה כזו, לא היינו מסכימים מעולם ולא היינו משלמים כל כך הרבה כסף.

 

הזהרנו וזה קרה: אחד מהצינורות התנתק והמים זורמים

שלושה שבועות עברו, וקיבלנו טלפון מאחד מדיירי הבניין שאחד מצינורות הניקוז התנתק והמים זורמים חופשי בזמן שהמזגן עובד - התרענו על כך פעמיים במייל דרך האתר של "מחסני חשמל", בטלפון היה בלתי אפשרי להשיגם, המתנו מדי פעם כ-25 דקות על הקו עד שזה התנתק.

 

אחרי עוד כמה מיילים, חזרה אלינו ד', כדי להבהיר לנו שא' יגיע אלינו לתיקון צינור הניקוז, והוסיפה, מהר-מהר לפני שנספיק לומר מילה, שהוא הטכנאי היחיד באזור ואין מה לבקש מישהו אחר. אמרנו לה שאנחנו לא מעוניינים שא' יגיע אלינו ושנהיה בקשר.

 

תגובת מחסני חשמל: "הלקוחה סירבה להצעתנו"

גם פניית ynet לחברה לא עזרה. ממחסני חשמל נמסר בתגובה: "על מנת למנוע אי הבנות בזמן ההתקנה, בעת סגירת ההתקנה אנו מחתימים כל לקוח על טופס שבו מצוין כל התוספת במידה וידרשו והעלות הכרוכה בצורה מפורטת. כך נעשה גם עם הלקוחה מור אלזון שחתמה על הטופס הנ"ל.

 

"יש לציין כי הלקוחה הייתה נוכחת בזמן ההתקנה, ולא הלינה לגבי מיקום המזגנים. רק לאחר סיום ההתקנה עם גביית התשלום הלקוחה התלוננה על מיקום המזגנים. (תגובתי: זה לא נכון. בן זוגי התלונן כל הזמן)

  

"הטכנאי הסביר ללקוחה שהמיקום בו היא מבקשת להציב את המזגן הינו מסכן חיי אדם. מדובר בנישה הנמצאת מתחת לחלון בקומה שישית ועל מנת להתקין הטכנאי יצטרך לצאת מבעד לחלון בצורה שמסכנת אותו. (תגובתי: כל המזגנים בבניין, כולל קומה 8, מותקנים בתוך הנישה באותו אופן וכפי שביקשנו ואנחנו גרים בקומה 5, לא קומה חריגה בשום צורה).

  

"יודגש בזאת כי התקנה תקנית מחייבת מרחק של עד 20 ס"מ בין לוח הפיקוד לגישת הטכנאי. לפי בקשת הלקוחה המרחק הנ"ל היה עומד על 60 ס"מ, לכן לא ניתן היה לאשר את ההתקנה בצורה זאת. (תגובתי: הדבר לא נאמר לי. בנוסף, זה עדיין לא מסביר איך לשאר השכנים יש מזגן שמותקן בנישה).

 

"לפנים משורת הדין הוצע ללקוחה פירוק כל המזגנים וזיכוי בעבור כל התוספות ועבור חצי מההתקנה של שלושת המזגנים (למרות שעל מזגן אחד שהותקן לא היתה להם שום טענה). לצערנו הלקוחה סירבה להצעתנו ואנו בקשר איתה על מנת להביא את המקרה לסיום ושביעות רצונה".

 

 

רק אחרי פנייה לגורם בכיר הסאגה הגיעה לקיצה

בייאושנו, פנינו אישית לגורם בכיר בחברת אלקטרה שאחראי על מחסני חשמל. הפנייה היא מתוך היכרות אישית עם אותו גורם, ולמעשה זה הדבר האחרון שרצינו לעשות - הרי בשביל זה יש שירות לקוחות לחברות, כדי לעזור ללקוחות. רק אחרי שפנינו דרך אותו גורם בכיר, לפתע פתאום, נמצא טכנאי אחר שיכול להגיע אלינו. קבענו איתו לשבוע הבא, נקווה שבזאת יסתיים הסיוט הנורא הזה.

 

מירב קריסטל השתתפה בהכנת הכתבה

 

מירב קריסטל השתתפה בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים