שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פלאפון: הטאבלט לא בדיוק במתנה
    צרכן טוען שאביו קיבל הבטחה לטאבלטים ומכשירי סלולר במתנה, שהעלות שלהם תקוזז לכאורה מהסכום החודשי שהוא משלם לפלאפון, אך גילה שמדובר במכשירים בתשלום ועוד תשלום גבוה. זו לא התלונה הראשונה על כך שנציגים מבטיחים טאבלטים ב"חינם". מפלאפון נמסר: "החברה בדקה כל מקרה לגופו וטיפלה פרטנית מול הלקוחות, עד כמה שניתן, לשביעות רצונם"

    האם ההבטחות של הנציגים של פלאפון לא תמיד עומדות בקנה אחד עם המציאות בחשבונית? כך טוען גבי, שאביו קיבל "מתנות" מהחברה שהתגלו כמתנות בתשלום.

     

     

    "ב-1 ביולי, אבי, אמי ואני הגענו לסניף פלאפון בגבעת שאול בירושלים והוצע לאבי לשדרג את החבילה הקיימת לחבילה משפחתית, כדי להוריד עלויות ובנוסף, הנציגה הציעה לנו לקבל במתנה 4 טאבלטים (אחד לכל מספר טלפון, שניים של אסוס ושניים של ZTE) ו- 4 מכשירי סלולר (בסוף לקחנו שלושה)", סיפר ל-ynet.

     

    "כמו כן נאמר לאבי ששני קווים יועברו לחבילת שיחות וסמס ללא הגבלה ו-5 גיגה גלישה ושני מספרים אחרים יצורפו לחבילת light וכן שמכשירי הסלולר יבוטחו.

     

    "נאמר וסוכם על דף נייר כי כל החבילה - כולל כל המכשירים שברשותנו, המכשירים החדשים והטאבלטים, תעלה כ-463 שקל לחודש. נאמר לנו שכיוון שקיזזו בין עלות המכשירים לעלות חבילות השיחות, המכשירים הם לכאורה במתנה. הדבר נאמר לנו מספר רב של פעמים ואף נכתב על הדף. כמו כן, נאמר כי לאחר שהתשלום על מכשירי הסלולר הוותיקים שברשותנו יסתיים, החשבון החודשי יופחת ל-280 שקלים בלבד.

     

    "מספר ימים אחר-כך, שוחחתי עם המוקד הטלפוני של החברה כדי לוודא את העסקה. אושר לי עניין זה ונאמר לי שהסכום החודשי לתשלום יהיה באזור 460 שקל כולל הכל".

     

    "ב-10 ביולי היינו שוב בסניף ושוב שאלתי את אותה נציגה שמולה עשינו את העסקה בעניין החבילה והיא אמרה לי שוב שכל החבילה תעלה 463 שקל ורק החשבונית הראשונה תהיה יקרה יותר עקב מעבר בין החבילות- הישנה והחדשה".

     

    החשבונית תהיה גבוהה יותר, מסתבר

    בשלב הזה, גבי ואביו החליטו להחליף את שני הטאבלטים של ZTE לטאבלטים של אסוס ואז גילה שהטאבלטים כלל אינם בחינם כפי שחשב.

     

    "ב-30 ביולי דברתי עם נציגה ממחלקת פניות הציבור של פלאפון בנוגע להחלפת 2 טאבלטים לטאבלטים אחרים" סיפר. "במהלך השיחה נודע לי במפתיע שהטאבלטים ומכשירי הסלולר לא ניתנו לנו במתנה אלא שיש צורך לשלם מחיר מלא בנוסף לעלות חבילת השיחות, כלומר לא יתבצע כלל קיזוז. עוד נאמר לי שאין דבר כזה חבילה משפחתית, שהרי לא עשו איחוד תיקיות. כבר במהלך השיחה ביקשתי ממנה לבטל העסקה, אך היא אמרה לי שתבדוק את העניין מול מחלקת המכירות ותחזור אלי.

     

    "כמו כן, בבירור נוסף מול המוקד בסוף חודש יולי נאמר לי שאין דבר כזה קיזוזים, שזה לא חוקי אפילו, והסכום החודשי לתשלום יהיה 40 שקל לחודש לשלוש שנים לכל טאבלט, פי 2 מהמחיר שלהם בשוק כלומר הסכום החודשי יהיה 705 שקל ולא 463 שקל כפי שנאמר לי. הסכום החודשי ללא מכשירי הסלולר הישנים שלי יהיה 520 שקל בקירוב ולא 280 שקל כפי שנאמר לי, כשלפני השדרוג, ההטבות והמתנות הפקטיביות שילמנו הרבה הרבה פחות על אותם שימושים (כמובן ללא הטאבלטים ומכשירי הסלולר שנאמר לנו שהם ניתנים לנו במתנה באמצעות מנגנון הקיזוז).

     

    "כמו כן הסתבר בדיעבעד, לאחר בדיקת הקבלות בבית, כי חבילת 5 הג'יגה ושירותי ענן ואנטי וירוס שלא ידענו עליהם, הם ללא עלות נוספת רק ל-4 חודשים ואחר כך יש לה עלות של 50 או 20 שקל והביטוחים הם ללא תשלום רק ל- 3 חודשים ואחרי זה עלינו לשלם 40-30 שקל בחודש".

     

    יש מקרים דומים. תופעה?

    לטענתו לא ראו את החוזה לפני שחתמו עליו. "היה לנו דף נייר, אבל לא עליו חתמנו. חתמנו על החוזה במחשב החברה כשלא מראים לך אותו קודם לכן", אמר. "סמכתי על הנציגה. אם לא היה נאמר לנו שיהיה קיזוז של המכשירים לא הייתי לוקח 4 טאבלטים ו-3 מכשירי סלולר ובוודאי שלא הייתי קונה אותם מפלאפון במחיר הגבוהה פי 2-3 (במקרה הטוב) ממחיר השוק".

     

    הוא פנה לפניות הציבור של פלאפון ונאמר לו שלא יוכל להזדכות על כל הטאבלטים, אך הצליח בכל זאת להזדכות על שניים מהטאבלטים, אך בגלל טרטור שקשור לרצון שלו להחליפם ולא בשל התלונה שלו על הצגת הטאבלטים כמתנה. את שניים ממכשירי הסלולר שקיבלה משפחתו, הוא פשוט מכר "במחיר הפסד", כך לטענתו.

      

    במקרה אחר שהגיע ל-ynet, סיפר לקוח שהציעו לו בפלאפון הוזלה בחשבון החודשי וטאבלט מתנה. אחרי כן הוא גילה להתפעתו בחשבונית שהטאבלט עולה לו כ-50 שקל לחודש ל-36 חודשים. המשפחה הגישה תביעה לבית-משפט לתביעות קטנות שעוד לא הכריע בעניין, אבל אפשר לראות תלונות בעלות אופי דומה, שכולן עוסקות בהבטחה לטאבלט מתנה או טאבלט חינם או "ללא עלות". הנה תלונה לדוגמא, ותלונה נוספת כאן. לאחרונה אף פורסמה כתבה בעניין תלונות דומות במקומון בנתניה.

     

    נראה שמאז 2012, נציגים הציעו לצרכנים טאבלט בדרך שלכאורה גרמה להם להאמין שהם מקבלים טאבלט חינם. יתכן שלא היו אלה הוראות מגבוה, אלא שהדבר התגלה בעקבות תלונות צרכנים. השנה, פלאפון יצאה במבצע על טאבלט Wi-Fi ושוב החלו להגיע תלונות על אופן הצגת הטאבלט כמתנה, כשהתלונות מתייחסות לנציגים שונים. עקב כך, הנהלים מאז חודדו.

     

    תגובת פלאפון: ההסכם ברור

    מפלאפון נמסר בתגובה: "פלאפון בדקה לגופו כל מקרה שהגיע אליה בנושא. ברוב המקרים נמצאו הסכמים חתומים של הלקוחות ובהם מופיע באופן ברור ביותר מחירו המלא של הטאבלט.

     

    "בחלק קטן מאוד מהמקרים, דובר על חוסר הבנה של הלקוח את אופן חישוב הסכום החודשי, למרות שהיו הסכמים תקינים וחתומים.

     

    "מכל מקום, פלאפון בדקה כל מקרה לגופו וטיפלה פרטנית מול הלקוחות, עד כמה שניתן, לשביעות רצונם".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    צילום: שלומי כהן
    זה לא 463 שקל בחודש, זה 705 שקל בחודש
    צילום: שלומי כהן
    מומלצים