שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    יורים עליך! אדם סנדרסון על 'לוויה בצהריים'
    אחרי הצלחת "זוהי סדום", התפנה אדם סנדרסון להגשמת חלום אישי שלו: עיבוד לרומן "לוויה בצהריים" של ישעיהו קורן מ-1974. אם לא הספיקו הצרות השגרתיות, כשיצא לסיור לוקיישן ברמת הגולן מצא עצמו באמצע מטווח. "הבנו שנצטרך לתאם את הצילומים עם הצבא כדי לשרוד את הסרט". הערות הבמאי

    עד לפני ארבע שנים אדם סנדרסון היה מוכר בציבור כבנו של המוזיקאי הנודע דני סנדרסון. אבל מאז אוגוסט 2010 הוא עשה לעצמו שם של במאי קולנוע בעקבות הצלחת סרטו הראשון "זוהי סדום" - שובר הקופות הגדול של הקיץ ההוא. הקומדיה המטורפת של חבורת התוכנית "ארץ נהדרת" המבוססת על סיפורי התנ"ך, נתנה לסנדרסון הצעיר דחיפה גדולה, ואיתה הוא יכול היה לשוב למקורות ההשראה הראשונים שלו עם הדרמה "לוויה בצהרים" - עיבוד לרומן של ישעיהו קורן מ-1974.

     

    הערות הבמאי: צפו באדם סנדרסון מספר על "לוויה בצהרים"

    הערות הבמאי: צפו באדם סנדרסון מספר על "לוויה בצהרים"

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    "את הסרט הזה תכננתי לעשות לפני 'זוהי סדום', התחלתי לעבוד עליו לפני שמונה שנים", מספר סנדרסון בן ה-34 למדור הערות הבמאי, "באמצע הדרך מולי (שגב) פנה אליי, ואחרי שסיימתי את 'זוהי סדום',  הסרט ('לוויה בצהריים', א.ב) קיבל את התמיכה שלו מהקרן ואת הדחיפה שלו לצילומים. אלו סרטים מאוד שונים - אני לא הייתי רוצה לקחת על עצמי את האחריות להשוות ביניהם. מבחינתי זה הסרט האישי הראשון שלי. ואני מאוד גאה בו".

     

    במאים נוספים מספרים על סרטיהם ב-ynet:

     

    העלילה, המבוססת כאמור על ספרו של קורן, מלווה את הגר (בגילומה של הילה וידור) - אישה נשואה צעירה ומשועממת במושבה חקלאית. היא אינה מוצאת את עצמה בחיי הקהילה המשמימים סביבה וגם לא באינטימיות הקרה שלה עם בעלה (יובל ינאי). מי שמספק לה מפלט הוא דווקא הבן של השכנה ממול (מתן אברבך), איתו היא יוצאת לטיולים בטבע - שדות מוריקים, שהופכים לשדה קרב. שם היא מוצאת גם חייל (אדריאנו חאובל) שמשמש כמושא לתשוקותיה המיניות, אלא שאלו מתגלות גם כמסוכנות.

     

    הילה וידור ומתן אברבך ב"לוויה בצהרים" ()
    הילה וידור ומתן אברבך ב"לוויה בצהרים"

     

    בניגוד לקקפוניה של טל פרידמן, דב נבון, אלי ומריאנו, עלמה זק, אסי כהן ושות' שלקחו חלק ב"זוהי סדום", הדרמה המכבידה הזו מבוססת רובה ככולה על הופעתה השקטה של וידור בת ה-39, שמוכרת בעיקר מהתיאטרון והסרטים "דברים מאחורי השמש" של יובל שפרמן, "סלסה תל אביב" של יוחנן ולר ולאחרונה ב"אושר עטוף בשמיכה" של יוסי ארצי. סנדרסון לא שם הרבה מילים בפיה, והנוכחות שלה ניכרת בעיקר בשתיקתה ובתווי פניה שממלאים את המסך. "הנוכחות הוויזואלית של הילה היתה מאוד משמעותית, והרגשתי את הכח מהפנים שלה", מספר הבמאי.

     

    "המבט שלי עליה התחיל בעצם כשעשינו חזרות. צילמתי אותן וערכתי אותן בסדר כרונולוגי כמו בסרט. ומתוך זה בעצם ראיתי מה זה עושה לי לראות את הדמות הזאת. משהו בציוריות שלה, בפנים שלה, תחושה שיש בה איזה סוג של סוד מאוד מאוד חיברו אותי אליה".

     

    הופעתה של וידור שכנעה את סנדרסון כי הוא פגע בליהוק שלו לתפקיד הגר. בכל מה שנוגע במעצבת התפאורה שלו, לא היתה בכלל שאלה. מלכתחילה היה ברור כי אשתו כרמלה סנדרסון תופקד על הארט של הסרט. הבעיה היתה שהוא אמור היה לספק לה לוקיישן מתאים - שני בתים סמוכים באמצע שום מקום. "במשך כשנתיים חיפשתי לוקיישן ולא מצאתי", הוא נזכר, "אם מצאתי בית, היה מאחוריו קניון או שבנו וילה בצד השני. הנוף הכפרי נהרס, הוא לא היה קיים יותר".

     

    אדם סנדרסון והילה וידור על הסט "לוויה בצהרים" (צילום: ערן כהן) (צילום: ערן כהן)
    אדם סנדרסון והילה וידור על הסט "לוויה בצהרים"(צילום: ערן כהן)
     

    החיפושים כאמור העלו חרס עד שלפתע בדרכו לצילומי פרסומת הוא ראה שני בתים מתאימים בשדות הישוב נחלים. הוא הורה לנהג לעצור, יצא לבחון את האתר והחליט ללכת על זה. בבירוריו הוא גילה כי בעלי הנכס מתכוון להרוס את המבנים בקרוב. למזלו, הוא איפשר להם ארכה לצורך הצילומים. בזמן הזה, התבקשה כרמלה סנדרסון להסב את הבתים לברי מגורים - עבור הדמויות החיות בעבר. "היא עברה בין קיבוצים ומושבות ואספה רהיטים ואביזרים ישנים מאותן תקופות", הוא מסביר, "דרך הדברים שהיא אספה היא הרכיבה את הבית".

     

    לוקיישן נוסף שמאכלס סצנות משמעותיות ב'לוויה בצהריים" הוא חורבות רם פנייה ברמת הגולן, אותן כינו אנשי הצוות כ"לונה פארק של החורבות". סנדרסון וצוותו יצאו לסייר בלוקיישן, בו עתידה דמותה של הגר לטייל וגם להתחכך בחייל שלה, אלא שאז הם גילו שהגיעו בעצם לשטח אש ונקלעו לסכנת חיים. "הגענו לחורבות והתחלנו לטייל בפנים, ופתאום אנחנו שומעים פיצוח אלים-עדין מעל הראש שלנו", מספר סנדרסון. הפיצוח הזה ממשיך לעוד פיצוח עד שאנחנו קולטים שפשוט יורים עלינו.

     

    "נצמדנו לאחד הקירות במבנים, והמפיק בפועל בפרצוף לבן אומר לנו: 'אנחנו באמצע מטווח'. הוא התקשר למשטרה ואמר להם 'בואו תחלצו אותנו'. כמה דקות אחרי זה היריות הפסיקו, יצאנו החוצה, כמה חיילים הסתכלו עלינו במבט של וואט דה פאק. המשכנו החוצה וניידת חיכתה לנו בחוץ. ולקחו את כולנו לחקירה במשטרת קצרין. ומאותו רגע הבנו שאנחנו צריכים לתאם עם הצבא את ימי הצילום שלנו במקום הזה ואז אולי נשרוד את הסרט".

     

    עוד על המאמצים בחיפושי הלוקיישן של הבתים בישוב נחלים, ועל מאמצי החילוץ מהלוקיישן של שטח האש ברמת הגולן, וגם על העבודה עם השחקנית הראשית במדור הערות הבמאי עם אדם סנדרסון על "לוויה בצהריים".

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לאתר ההטבות
    מומלצים