שתף קטע נבחר

מפת השליטה של רשתות המזון נחשפת

מ-15 בינואר יחולו מגבלות על היחסים העסקיים בין ספקים גדולים לבין רשתות שיווק שחולשות על יותר מ-30% מהמכירות באזור נתון. כעת חושף הממונה על ההגבלים את מפת השליטה של מגה ושופרסל

בהמשך לפרסומה של רשימת הקמעונאים הגדולים שיוגבלו במסגרת חוק המזון החדש, פרסם היום (ד') הממונה על ההגבלים העסקים את מפת הריכוזיות האזורית של אותם ספקים. המפה מציגה את האזורים שבהם לאותן רשתות מזון גדולות יש נתח שוק של יותר מ-30%.

 

 

מהנתונים עולה, כי האזורים שבהם מחזור המכירות של רשת שופרסל עולה על 30% (מכלל המכירות באותו אזור) כוללים אזורים מיושבים בהם מתגוררים כ-79% מתושבי ישראל. מדובר, בין היתר, באזור באר-שבע, מצפה רמון ואילת בדרום, תל-אביב וראשון לציון במרכז, חיפה, קרית שמונה וערים נוספות בצפון.

 

האזורים שבהם רשת מגה (כולל חלק מחנויות עדן טבע מרקט, אלונית ו-AM:PM המוגדרות כחנות גדולה), מחזיקה מחזור מכירות של מעל 30%, כוללים אזורים מיושבים בהם מתגוררים כ-21% מתושבי ישראל. האזורים בהם הריכוזיות של מגה גבוהה הם בין היתר אזור בית שאן וסחנין בצפון, אזור השרון (רמת השרון ורעננה), וערי המרכז תל-אביב, גבעתיים ורמת גן.

 

את המפה המלאה ניתן לראות באתר הרשות להגבלים עסקיים 

 

החל מה-15 בינואר יחולו מגבלות שונות על היחסים העסקיים בין רשתות אלו לספקים גדולים. בין היתר, ייאסר על רשתות שיווק גדולות להעסיק סדרני מדפים מטעם הספקים הגדולים. כמו כן ייאסר על ספקים גדולים למכור לרשתות גדולות מוצר מסוים במחיר הפסד, בתמורה לרכישת מוצרים אחרים של הספק באופן בלעדי.

 

הסדרים עסקיים נוספים שייאסרו בין ספקים גדולים לרשתות גדולות הם התניית אספקה של מוצר אחד ברכישת מוצר אחר, והענקת בונוס שאינו בצורת הנחה על מכירות גבוהות של מוצר מסוים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: ליאור חלוני
צילום: ליאור חלוני
צילום: ירון ברנר
צילום: ירון ברנר
מומלצים