שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מה להוסיף לתזונה שלכם כדי לרזות בלי דיאטה?
    רוצים לרדת במשקל? במקום להתייסר בדיאטה מתוכננת, מספיק שתוסיפו לתפריט הקבוע שלכם 30 גרם לפחות של סיבים תזונתיים ליום. כך על פי מחקר חדש שפורסם בארצות הברית

    מחקר שפורסם לאחרונה מוכיח שאכילת 30 גרם סיבים תזונתיים ליום, גורמת להפחתה במשקל ממש כמו הקפדה על דיאטה מאוזנת. כותבי המחקר בחרו לערוך את המחקר על סמך מאמר שפורסם בשנת 2012 ב-Archives of Internal Medicine, ובו נאמר כי אנשים שהחליטו לצרוך יותר פירות וירקות ירדו במשקל ושיפרו את היכולות הפיזיות שלהם.

    סיבים תזונתיים. הדרך היעילה לירידה במשקל (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    סיבים תזונתיים. הדרך היעילה לירידה במשקל(צילום: shutterstock)

    רוצים לדבר עם עורכי וכתבי ynet? כתבו לנו בטוויטר

     

    קראו עוד:

    סיבה לסיבים: למה בריא לאכול סיבים תזונתיים

    מחקר ענק: צריכת סיבים תזונתיים מאריכה חיים

    סיבים תזונתיים באוכל שלכם: 10 המזונות המובילים

     

    המחקר כלל 240 נבדקים בעלי משקל עודף, הנמצאים בסיכון למחלות לב וסוכרת. חלק מהמשתתפים התבקשו לאכול לפחות 30 גרם סיבים תזונתיים ליום, בעוד החלק השני התבקש להקפיד על דיאטה מחמירה של האיגוד האמריקני לבריאות הלב (A.H.A). אף אחת מהקבוצות לא הוסיפה פעילות גופנית לאורח החיים הקבוע.

     

    המשתתפים במחקר, בגילאי 21-70, החלו את הניסוי עם BMI שבטווח בין 30-40, המוגדר שמן לפי מדדים קלינים. הם התחייבו להקפיד על הוראות התזונה למשך שנה שלמה. במהלך השנה, 10-13 אחוזים מהנבדקים פרשו מהמחקר בשתי הקבוצות.

     

    חברי הקבוצה שעקבה אחר המלצות הדיאטה של האיגוד האמריקני לבריאות הלב, אכלו פעמיים בשבוע דג, והתפריט שלהם כלל לפחות 30 גרם של דגנים מלאים ופחות מ-300 גרם כולסטרול ביום.

     

    בנוסף, הם צרכו בעיקר חלבונים, ירקות, בשר רזה, והתרחקו מסוכר, נתרן, משקאות ממותקים ואלכוהול.

     

    החוקרים מצאו ששתי הקבוצות ירדו במשקל בתום הניסוי, כשהפער בירידה במשקל היה חסר משמעות מבחינה סטטיסטית.

     

    אחרי שנה אחת קבוצת הדיאטה של A.H.A ירדו בממוצע 2.7 ק"ג בזמן שהקבוצה שאכלה סיבים תזונתיים ירדה בממוצע שני ק"ג. ההבדל בין שתי הקבוצות, פחות מק"ג, אינו משמעותי מבחינה סטטיסטית. בנוסף, שתי הקבוצות הפחיתו ברמות הכולסטרול, הסוכר בדם, וברמות הטריגליצרידים.




     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    דיאטה? מספיק להוסיף סיבים תזונתיים
    צילום: shutterstock
    מומלצים