שתף קטע נבחר

"ישראלים שפוגעים בדיילים? זה יומיומי"

"לא ממריאים אם לא מחליפים לי מושב", "תפסיקי לזיין את השכל", "הכלבה אומרת לי מה לעשות", "שהדיילים יישנו בשירותים" ועוד שלל קללות ואפילו אלימות פיזית. בעקבות חשיפת התקרית האלימה על מטוס ישראייר ב-ynet, סיפורי הזוועה של הדיילים נחשפים - והם טוענים: "צוותים נמנעים מלמלא דוחות, הישראלים מבינים שהם יכולים להמשיך להתנהג ככה"

סיפור הנוסעים שהתפרעו על טיסת "ישראייר" בסוף השבוע ופורסם לראשונה אמש ב-ynet, פותח צוהר אל עולמם של צוותי האוויר. טייסים, דיילים ואנשי שירות נוספים הנאלצים להתמודד מדי יום עם הישראלי המכוער, במלוא הדרו, בדרכו לנופשון בחו"ל או בחזרה ממנו.

 

מנהלי השירות מעדיפים פעמים רבות, כך על פי דיילים רבים ששוחחנו עמם, שלא להתעסק עם הנוסעים הישראלים, לא למלא דו"ח ופשוט להיכנע.

 

אלימות באוויר - הסיקור המלא

 

"בגלל זה נוסעים ממשיכים לחשוב שזה בסדר לדבר ככה אל צוותי האוויר, והישראלים שפוגעים בדיילים הפכו לסיפור יומיומי", אמרו בשיחה עם ynet.

 

עשרות סיפורי דיילים ואנשי צוות אחרים הגיעו ל-ynet הלילה והבוקר, בהם קשים ומביכים, והנה חלק מהם. חלק מהפרטים טושטשו כדי לשמור על ביטחונם ושמם של הדיילים, אך הסיפורים שלפניכם מגיעים מדיילי שלוש חברות התעופה הישראליות.

 

"השתינו בכוס"

"אני יודעת שזה נשמע הזוי ומופרך אבל זה אמיתי: נוסעת שטסה עם ילדים קטנים שלא יכלו להתאפק לתור השירותים לא טרחה לבקש מהדיילות לעקוף בתור עם ילדיה אלא פשוט נתנה להם לעשות את צרכיהם בכוס שתייה חד פעמית, וקראה לדיילת לאסוף את השתן".

 

"פתחו עמדת תפילה במטבח"

"עמדתי במטבח הקדמי במטוס, ונוסע במחלקת תיירים רצה להניח את התיק שלו ממש מעל המושב שלו. רק שהתיק שלי היה שם כדי שיהיה לי נגיש במהלך הטיסה. בלי לשאול אותי הוא הזיז אותו אחורה, וכששאלתי אותו מדוע הוא עושה את זה הוא אמר לי שהוא שילם על כרטיס ואני לא, ולכן התיק שלו צריך להיות שם. לא התווכחתי יותר מדי והלכתי להמשיך להכין את הטיסה.

 

"כשחזרתי למטבח מצאתי נוסע שפתח עמדת תפילה על הדלפק של המטבח שהייתי באמצע סידורו, וכשביקשתי ממנו להתפנות הוא התחיל לצעוק עלי שאם הוא היה ערבי ופורש שטיח תפילה על הרצפה לא הייתי אומר לו כלום".

 

"זרקו זבל לאוכל של הדיילת"

"בזמן המנוחה שלי, עמדתי במטבח ואכלתי, המנת צוות שלי הייתה בדיוק על הקאונטר, יש לציין שזו הייתה מנה ללא גלוטן, ואז הגיע נוסע וביקש שאכין לו קפה. הפסקתי לאכול, הגשתי לו את הקפה, עם סוכר בצד. במקום לשאול איפה אפשר לזרוק את הלכלוך, הוא פשוט זרק לי אותו לתוך המנה. מיותר לציין שלא כל כך היה לי מה לאכול במשך שאר הטיסה, כי כמעט כל שאר המזון הכיל גלוטן, ומדובר בטיסה של 15 שעות.

 

"הגיעו שיכורות והקיאו במטוס"

"נוסעת שחגגה את הסכם גירושיה עם חברות הגיעה לצ'ק אין כשכל אחת מהחברות מחזיקה בידה בקבוק וודקה ביד. הן הקיאו על רצפת הטרמינל וצרחו על המנקה שלא ניקה מהר מספיק, ואז במטוס לא הפסיקו לשתות לשיר ולקלל את הגרוש של אותה אחת... והקיאו גם במטוס".

  

"מגיע לנו ביזנס"

"באחת מטיסותיי לאירופה המטוס הגיע באיחור מטיסתו הקודמת עקב תקלה, ולכן נוצר עיכוב גם בטיסה שאחריה שאני הייתי חלק מהצוות בה. הנוסעים בטיסה הלוך היו מאוד מבינים ורגועים. אך הנוסעים בטיסה שחזרה לארץ לאחר מכן קיבלו כנראה שירות לא טוב על הקרקע, בזמן שחיכו או שלא עודכנו על האיחור והחליטו להוציא עלינו את התסכול. כבר בזמן הבורדינג, משפחה שלמה החליטה שהעיכוב מתנה להם שדרוג לביזנס וכמובן שהיינו חייבים להתעמת איתם, מה שגרם לעוד עיכוב בסגירת הדלתות. לאחר שהסכימו לחזור למקומם, ניתנה הודעה לצוות "לחבר מגלשות". דיילת שעמדה מאחורי גבר שהתהלך לאט למקומו וביקשה לעבור אותו כי היא צריכה לחבר את המגלשות האחוריות נענתה ב'תקפצי לי'. הדיילת הודיעה לפרסרית והיא באה לשוחח עם הנוסע. הנוסע הרים את הקול וטען שאמר לדיילת 'תקפצי מעלי' ו'שתפסיק לזיין את השכל'. באותו רגע כל המשפחה החלה לצעוק על הפרסרית במשפטים כמו 'יאללה תתניעי ועופי לנו מהעיניים', 'את כל אל על אנחנו נתבע , גם את התחת שלך'. הפרסרית הזהירה שנחזור לגייט והנוסעים יורדו מהטיסה - ואז הנוסעים החליטו לשתוק".

"לא ממריאים אם לא תחליף לי מושב" (צילום ארכיון: עדן שוחט) (עדן שוחט)
"לא ממריאים אם לא תחליף לי מושב" (צילום ארכיון: עדן שוחט)
 

"שהצוות יישן בשירותים"

"בטיסת לילה בחזרה מלונדון, נוסע שקיבל מושב אמצעי (לא במעבר) עלה לטיסה ואמר ש'לא ממריאים אם לא מחליפים לו מושב' ו'הדיילת הזונה בצ'ק אין עבדה עליו'. הטיסה כאמור היתה מלאה מלבד שלושה מושבים ששמורים לצוות בשורה האחרונה, מכיוון שלטיסה ללונדון מגיעים לצוות מקומות מנוחה על פי חוק.

 

"לאחר ויכוח ממושך עם הפרסר והדיילים הנוסע התיישב במקומו אך לאחר ההמראה מצא את דרכו למושבים של הצוות ולא הסכים לקום והמליץ 'שהצוות יישן בשירותים'. הנוסע צעק והרים את הקול מה שגרם לנוסעים רבים להתעורר, וכשהתבקש להנמיך את קולו אמר 'על הזין שלי, אם אני סובל שכולם יסבלו'. יש עוד הרבה מקרים כאלה".

 

הנוסע שבר את שלט מערכת הבידור

"נוסע בטיסה לבנגקוק התיישב במושב של תיירים פלוס וקילל אותנו כמובן כאשר הוא לא קיבל את מבוקשו. הנוסע התיישב במקומו, שהיה עם מערכת בידור עובדת והכל היה תקין. לאחר שנוסע בשורה מאחוריו התלונן שמערכת הבידור לא עובדת לו ואחרי כל נסיונות הצוות לאתחל את המערכת, החליט הפרסר לקדמו למושב בתיירים פלוס. לאחר מספר דקות הנוסע שרצה לשבת בתיירים פלוס בהתחלה הגיע אל המטבח האחורי עם השלט של המערכת בידור קרוע, והכפתורים שבורים, ודרש לעבור לתיירים פלוס למרות שכולנו ראינו שהכל עבד כשורה לפני כן. האמת שאני לא זוכר מה נעשה עם אותו נוסע".

"פרסרים נמנעים מלמלא דו"חות" (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
"פרסרים נמנעים מלמלא דו"חות"(צילום: shutterstock)
  

"תפס בחוזקה את יד הדיילת"

"יש נוסעים שחושבים שאם קנו כרטיס טיסה הם קנו את המושב, האוכל, הדייל ואת הרשות לעשות מה שהם רוצים. דיילת סיפרה לי שנוסע שלא הסכים לקפל את המגש עליו היה מונח עיתון פתוח לקראת ההמראה, אמר לה שעוד לא אמרו בכריזה שממריאים אז שתעזוב אותו בשקט וכשאמרה שהטייס מחכה שיסיימו להכין את הקבינה, הוא תפס אותה חזק בידה ואמר לה שלא תעז לגעת לו במגש. באותו הרגע הדיילת ראתה שאין עם מי לדבר והלכה קדימה כדי ליידע את הפרסר ובעודה צועדת שמעה את הנוסע אומר לחברו 'ראית את הכלבה הזו? אומרת לי מה לעשות?'. הפרסר העדיף להתעלם ולא להתייחס למה שקרה כדי לא ליצור עיכוב ולמלא דו"ח".

"שהדיילים יישנו בשירותים" (צילום: shutterstock)
"שהדיילים יישנו בשירותים"(צילום: shutterstock)

"לא הסכימה לשלם על שדרוג וצרחה בצרפתית"

"היתה לי נוסעת שהחליטה על דעת עצמה לעבור למושב מועדף כי הוא היה פנוי ולא הסכימה לעבור חזרה למושב שלה. היא צעקה על הצוות ום על המנהל, קיללה בעברית ובצרפתית, ואיימה עלינו שהיא תתבע אותנו (לא ברור על מה). מיותר לציין שהבהרנו לה שהיא יותר ממוזמנת לעבור למושב שבחרה בעלות מינימלית של 50 דולר לשדרוג מושב. היא בחרה להמשיך לצעוק ולא לשלם. הזמנו לה משטרה שחיכתה לה בשדה שארל דה-גול, שם השוטרים עיכבו אותה קרוב לשעה, עד שהחליטה כנראה לשלם בכל זאת. למיטב ידיעתי היא נקנסה".

 

"אכלו לנו את השוקולד"

"לפעמים אנחנו מקבלים שוקולדים מאנשי צוות שטסים לחופש בטיסה שלנו. אנחנו מניחים אותם במקום נסתר כדי לנשנש במהלך הטיסה הארוכה. לא פעם ולא פעמיים, הגיע נוסע ופשוט נשנש את השוקולדים האלה בלי לשאול. או את ארוחות הצוות שנשארו לרגע על הדלפק כי הלכנו לטפל בנוסע".

 

"נוסע נופף בתיק אל עבר הדיילת"

"סיפור הנוסעים שקמים מהמושב כאשר המטוס עוד לא עצר עצירה סופית, שעה שהם אמורים להיות ישובים וחגורים, כבר סופר רבות. קורה לא פעם שאנחנו מבקשים מהנוסעים לחזור ולשבת לאחר עצירת המטוס, אך ישנם נוסעים לא ממש קשובים. המקרה שלי היה עם נוסע שכבר קם והוציא את תיקו מתא המטען העליון בזמן שהמטוס עוד לא עצר עצירה סופית. הוא כעס על כך שנזפתי בו ונופף בתיקו לעברי תוך שהוא צועק עלי 'תעופי מפה'. אמנם הוא לא פגע בי, אבל זה היה מאוד קרוב. חבל שלא צילמתי את זה".

 

"עישנו בשירותים - ותקפו את הדיילים"

"נוסעים שמעשנים בשירותים, זה אולי אחד המקרים שעדיין מדהימים אותי בכל פעם מחדש. לא רק עצם העישון והכחשת העישון אלא גם הצעקות על הדיילים שמנסים לעמת אותם עם העניין, בזמן שברור לכל הנוסעים במטוס שאכן עישנו בשירותים. תבין שאי אפשר לחמוק מהריח הזה במטוס. כולם מריחים והנוסעים (שלא עישנו) מעירים על כך לדיילים. במקרה שקרה לי, המתנתי לנוסע מחוץ לשירותים וכשהוא יצא הוא צרח שהוא לא עישן ושאעוף לו מהעיניים. כמעט חטפתי מכות ממנו. לשמחתי אני יודע שהעניין טופל בנחיתה בארץ, אחרי שהודענו על כך לגורמים הרלוונטים על הקרקע לפני הנחיתה".

 

"עשו נטילת ידיים על הרצפה של המטבח"

"אני לא רוצה שיישמע כאילו אני נגד נוסעים דתיים, ממש לא, אבל קרה לי שנוסעים עשו 'נטילת ידיים' במטבח של המטוס על הרצפה. הם לקחו כוס מים ופשוט שפכו הכל על הרצפה. העניין המצער הוא שמדובר בדברים שגרתיים לגמרי, לא במקרים חריגים".

 

"נחה בגרביים על מושבי הדיילים"

"בזמן שנחתי במושבי הצוות, נוסעת החליטה שגם היא רוצה לנוח שם, ונשכבה על המושבים כשהרגליים שלה והגרביים נוגעות בי. ביקשתי ממנה מספר פעמים להוריד את הרגליים, אבל כל רגע היא החזירה".

 

"גנבו פריטים אישיים של דיילים"

"קרה לי שנוסעים לקחו אוכל אישי וממתקים מתיקים של דיילות, שהביאו מהבית. צריך להבין שהתיקים מונחים במקומות ממש לא נגישים במטבח, הם פשוט נכנסו ולקחו. לא ברור לי איך הם הגיעו לשם ואיך פתחו את המגירות האלה, אבל זה פשוט קרה".

 

דיילים, גם לכם קרו מקרים? כתבו לנו amit-ko@ynet.co.il

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
"שהדיילים יישנו בשירותים"
צילום: shutterstock
מומלצים