שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    הכי מטוקבקות
      סיור בתמונות: המשרדים החדשים של WIX
      חברת WIX הישראלית לבניית אתרים באינטרנט התרחבה ושדרגה את משרדיה בנמל ת"א. קבלו הצצה לחללי העבודה המעוצבים, שמצליחים לשמור על שפה עיצובית זהה עם המשרדים בארה"ב, בברזיל, באוקראינה ובליטא

      איך אפשר לעצב משרדים במדינה אחת, שיתאימו לאופי המשרדים במדינה אחרת? על השאלה הזו ביקשנו להשיב בזמן שעיצבנו את המשרדים החדשים של חברת Wix בנמל תל-אביב. בשנתיים האחרונות התרחבה החברה וכיום היא מתפרשת על פני 5 האנגרים נוספים ברחבי הנמל בעיר ללא הפסקה - לאחר שהמבנים החדשים שופצו, עוצבו והותאמו לצרכי החברה.

       

      טורים נוספים על עיצוב משרד בערוץ הנדל"ן:

       

      WIX הוקמה בשנת 2006 במטרה לאפשר למשתמשים שלה לבנות אתרים ברשת, והיא מונה כיום כ-800 עובדים בסניפים ברחבי העולם - ארה"ב, ברזיל, אוקראינה, ליטא וישראל - שבה הוקמה. בארץ אף הוקם סניף נוסף בבאר שבע.

       

      עיצוב שהוא גם גלובלי וגם מקומי

      לחברה יש שפה עיצובית הייחודית לה, המאפשרת מצד אחד לאפיין ולעצב כל מבנה בהתאם לצרכיו התפקודיים; ובמקביל ליצור שיוך וזיהוי של המבנים לחברה - אף שאינם ממוקמים בפועל בסמיכות זה לזה באותה העיר - או אפילו באותה היבשת.

       

      זיהוי זה נעשה באמצעות עיצוב המתאפיין בחומריות דומה, ומדגיש את רוח החברה באמצעים גרפיים ותלת-ממדיים, בשימוש בצבעי המותג ובדמות המצוירת המופיעה בלוגו, ותוך שימוש מוקפד בטקסטים בפונטים מסוימים.

      עיצוב המתאפיין בחומריות דומה, שימוש בצבעי המותג ובדמות המצוירת המופיעה בלוגו (צילום: גלית דויטש) (צילום: גלית דויטש)
      עיצוב המתאפיין בחומריות דומה, שימוש בצבעי המותג ובדמות המצוירת המופיעה בלוגו(צילום: גלית דויטש)
       

      גופי התאורה עוצבו מחומרים מקומיים (צילום: גלית דויטש) (צילום: גלית דויטש)
      גופי התאורה עוצבו מחומרים מקומיים(צילום: גלית דויטש)
       

      כחלק מהאג'נדה של החברה כחברת עיצוב גלובלית, אשר בחרה למקם את המטה שלה ואת מרבית משרדיה בישראל, עיצוב ותכנון חללי העבודה מבקשים לקדם אמנים ויוצרים מקומיים, המדגישים את ההקשר המקומי ביצירותיהם.

       

      כך, קיר הגרפיטי שיצרו האמנים Brokenfingaz - העוטף את החלל הציבורי באחד ממבני החברה בנמל - מציג שתי נקודות מבט. נקודות אלה מתייחסות למיקום משרדי החברה בסמיכות לנמל, לים ולתחנת הכוח רידינג - אתרים המהווים תפאורה יומיומית נינוחה לעובדי החברה.

      קיר הגרפיטי. מדגיש את ההקשר המקומי של האמנים (צילום: גלית דויטש) (צילום: גלית דויטש)
      קיר הגרפיטי. מדגיש את ההקשר המקומי של האמנים(צילום: גלית דויטש)

       (צילום: גלית דויטש) (צילום: גלית דויטש)
      (צילום: גלית דויטש)
       

      גם גופי התאורה שנבחרו להאיר את האזור המכונה "הסלון" עוצבו ונבנו מחומרים מקומיים על ידי מעצבים ישראלים, כדוגמת סטודיו BEAM ואסף ויינברוים. אלמנטים שונים בחלל אף מעוצבים על ידי עובדי החברה, כדוגמת שטיח הכניסה לסטודיו או קירות סיעור המוחין.

       

      חלק נכבד מחומרי הבנייה כמו למשל הריצוף, חיפוי לבני הסיליקט ומחיצות הזכוכית, מיוצרים בארץ. זאת מתוך תפיסת האדריכלים - המבקשת לקדם את התעשייה הישראלית מצד אחד, ולחסוך משאבים רבים וזיהום אוויר בהובלה ובשינוע מחו"ל מצד שני.

      גופי התאורה עוצבו מחומרים מקומיים (צילום: גלית דויטש) (צילום: גלית דויטש)
      גופי התאורה עוצבו מחומרים מקומיים(צילום: גלית דויטש)

       (צילום: גלית דויטש) (צילום: גלית דויטש)
      (צילום: גלית דויטש)

       

      חלל ציבורי שהוא גם פרטי

      מכיוון שחלק נכבד מהעבודה היומיומית משלב עבודת צוות וסיעור מוחות, חללי העבודה מתוכננים בצורה כזו שלצד עמדות העבודה האישיות המהוות "לוח חלק" - הן לשם הדגשת הביטוי האישי של כל עובד והן לשם יצירת מרחב עבודה שקט ורגוע - המרחבים הציבוריים מזמינים ומגוונים באופי הישיבה, בסוג האינטרקציה המתאפשרת בהם וברמת האינטימיות.

       

      מרחבי העבודה האלטרנטיביים מאפשרים גמישות ודינמיות באופן הישיבה, על ידי ריבוי של אלמנטים - ספה, כורסה, ספסל, כריות וכדור - והאפשרות למקם את הרהיטים הללו בכל פעם באופן שונה ובמיקומים שונים בחלל העבודה.

      גמישות ודינמיות באופן הישיבה (צילום: גלית דויטש) (צילום: גלית דויטש)
      גמישות ודינמיות באופן הישיבה(צילום: גלית דויטש)
       

       (צילום: גלית דויטש) (צילום: גלית דויטש)
      (צילום: גלית דויטש)
       

      בנוסף, תוכננו אלמנטים ייעודיים בהתאם לצרכים התפקודיים, המאפשרים גם הם מצע לביטוי אישי ועיצובי של העובדים, כמו למשל הספרייה המשמשת מצד אחד בתור ספריית חומרי השראה ותצוגה של יצירות המעצבים, ומצד שני משמשת כחוצץ בין מרחב הכניסה לחלל עבודה.

       

      במקביל, במהלך תכנון מטה החברה שמנו דגש על הפיכתו למקום בריא המשלב באופן הוליסטי את עיצוב החלל, התאורה, האוורור, האקוסטיקה, המערכות, הצמחייה וחומרים ללא רעלנים, ושולבה צמחייה מגוונת כחלק בלתי נפרד מהחלל. עוד ניתן דגש על שילוב בין התאורה הכללית, המקומית והטבעית, עם יכולת העובד לשלוט על עוצמות ההארה.

      הספריה משמשת כחוצץ וכתצוגה (צילום: גלית דויטש) (צילום: גלית דויטש)
      הספריה משמשת כחוצץ וכתצוגה(צילום: גלית דויטש)
       

      התאורה הכללית שולבה עם התאורה המקומית והטבעית (צילום: גלית דויטש) (צילום: גלית דויטש)
      התאורה הכללית שולבה עם התאורה המקומית והטבעית(צילום: גלית דויטש)

       

      הכותב הוא אדריכל הפרויקט ממשרד לוטן אדריכלים, שעיצב את המשרדים החדשים של חברת WIX בתל-אביב

       

       

      לפנייה לכתב/ת
       תגובה חדשה
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      צילום: גלית דויטש
      צילום: גלית דויטש
      צילום: גלית דויטש
      צילום: גלית דויטש
      צילום: גלית דויטש
      צילום: גלית דויטש
      מומלצים