שתף קטע נבחר

נשיא אליטליה: השותפה מהמפרץ לא מתערבת

סילבאנו קסאנו אומר בראיון מיוחד מישראל כי חברת אתיחאד, שרכשה 49% ממניות אליטליה, לא פוגעת בתחרות: "אין הוכחות למימון מהנסיכויות". בעניין כניסת החברות הגדולות לעולם הלואו-קוסט אמר: "אנחנו צריכים להילחם בהן במה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב - שירותי פרימיום"

אחרי שבריטיש איירווייז, איבריה ואייר ברלין החליטו לעזוב את ארגון חברות התעופה האירופיות (AEA) בשל ניסיונותיו לסגור את שמי אירופה בפני השקעות זרות, החליטה גם אליטליה לעזוב את הארגון.

 (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

בביקורו הראשון בישראל, אומר נשיא החברה סילבאנו קסאנו כי אלמלא הכסף שהוזרם לחברה עם רכישת 49% ממניותיה על ידי חברת התעופה "אתיחאד", שבסיסה באבו דאבי, היא היתה פושטת את הרגל. קסאנו הגיע לישראל לרגל פתיחת היריד העולמי - ה"אקספו" במילאנו, שם אליטליה ואתיחאד הן המובילים הרשמיים.

 

"בשנים האחרונות הייתה אליטליה בצרות כלכליות. לפי הוראות הנציבות האירופית, מדינות אירופה אינן רשאיות לתמוך בחברות התעופה, מה שגרם לקריסת חברות באירופה.

בכל העולם הייתה תמיכה בחברות תעופה מקומיות. גם חברות התעופה האמריקאיות, שביקשו הגנה מפני נושים אחרי פיגועי הטרור של ספטמבר 2001 , קיבלו מענקים נדיבים מהממשל. 'אתיחאד' רכשה מניות שלנו והצילה את החברה. אני ער לטענות בארה"ב שחברות התעופה של נסיכויות המפרץ מקבלות מיליארדי דולרים מהממשלות שלהן, אבל אין לכך כל הוכחה".

 

לדבריו, אתיחאד הזרימה כ-700 מיליון אירו לאליטליה, ו"איפשרה לנו להצטייד במטוסים חדישים, לשדרג את המטוסים הקיימים ולהפוך לחברת פרימיום עם שיא הטכנולוגיה החכמה".

 

אל תחפשו אותם בלואו-קוסט

לשאלה על התחרות מצד חברות התעופה המוזלות (הלואו-קוסט) אומר קסאנו כי חברת תעופה מסורתית לא צריכה לחפש הרפתקאות ולפתוח חברת בת שתעסוק בלואו-קוסט. "חברה כמו שלנו צריכה להילחם בחברות המוזלות במה שהיא יודעת לעשות הכי טוב: לתת שירות פרימיום ולהתחרות ביעדים ארוכי הטווח", הוא אומר.

סילבאנו קסאנו, נשיא אליטליה ()
סילבאנו קסאנו, נשיא אליטליה
 

אף שכמעט מחצית מניות אליטליה נמצאות בידי אתיחאד, כל הדירקטוריון איטלקי, ולדברי קסאנו, השותפה מהמפרץ אינה מתערבת בפעילות החברה.

"הם השקיעו כסף כדי שנהיה יותר איטלקים מאיטלקים. השם שלנו הוא מותג ולאיש אין כוונה לפגוע בו".

 

למרות כניסת איזיג'ט לפעילות באיטליה הוסיפה אליטליה מושבים בקו ומציינת כי איזיג'ט לא פגעה בעסקיה, וכי כ-40% מנוסעיה מישראל ממשיכים איתה לארה"ב, צפון אמריקה ומרוקו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: זיו ריינשטיין
אליטליה
צילום: זיו ריינשטיין
מומלצים