שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    7 ההרגלים שגורמים לכם לבטן נפוחה ולגזים
    הנפיחות הורגות אתכם? כנראה שאתם עושים משהו לא בסדר בחיי היום יום שלכם. אלה ההרגלים שיגבירו את הסיכוי שלכם לשחרר נפיחה לאוויר היקום, ואיך תוכלו להפחית את התופעה
    לא נעים לשחרר נפיחה לאוויר העולם: אמנם מרבית בני האדם נופחים 10 עד 25 פעמים ביממה, אבל יש כאלה שפולטים את הגז הסרוח כל שעות היום. מסתבר שכמה מההרגלים היומיומיים שלכם, מגבירים את הסיכוי לסבול מנפיחות.

     

    אדם פולט כחצי ליטר עד ליטר וחצי של גז מדי יום. מרבית הגזים הנפלטים מפי הטבעת נגרמים מאוויר רגיל שחודר למערכת העיכול בטעות, תוך כדי נשימה. פעולה זו נקראת "בליעת אוויר" (ארופאגיה) שמתרחשת בשעת דיבור, אכילה, מתח, וכשאנו שואפים אוויר רב.

     

    קיראו עוד

    למנוע מבוכה: כל הפתרונות לבריחת גזים וצואה

    מה תאכלו (ובעיקר - מה לא) כדי למנוע גזים מביכים

    גזים: לא נעים, אבל יש דרכים להקל על המצב

     

    גזים נוצרים גם במקרים של עצירות כאשר גזים משתחררים מפירוק הצואה שנותרה במעיים, או בשל פעילות חיידקים כתגובה למשקאות ומזונות. אבל לא רק. הנה 7 מההרגלים היומיומיים, שעלולים לגרום לכם לסבול יותר מנפיחות וגזים במערכת העיכול:  

     

    1. אתם אוהבים ללעוס מסטיק 

    אם אתם מכורים ללעיסת מסטיק, הגיע הזמן להיגמל מההרגל: הרבה אנשים לועסים מסטיק כדי להימנע מאכילה בין ארוחות, אבל בזמן לעיסת המסטיק, אתם בולעים שלא במתכוון אוויר שנכנס ישירות למערכת העיכול.

     

    עודף האוויר הזה, גורם למעיים להתנפח. בנוסף, מרבית המסטיקים מכילים אלכוהול סוכרי, שעלול לגרום להיווצרות גז בעצמו. גם מסטיקים ללא סוכר, מכילים תחליפי סוכר כמו סורביטול, שעלול לגרום לבעיות עיכול רבות הכוללים גם נפיחות.

      

    לעיסת מסטיק. בולעים אוויר שגורם לבעיות במערכת העיכול (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    לעיסת מסטיק. בולעים אוויר שגורם לבעיות במערכת העיכול(צילום: shutterstock)

     

    2. אתם לחוצים  

    כן, אתם חיייבים להספיק כל כך הרבה דברים באורח החיים המודרני. הסמרטפון מצפצף ללא הפסקה, חייבים להעיר את הילדים בבוקר, להכין להם סנדוויצ’ים וארוחת בוקר ולהטיס אותם לגן ולבית הספר, לדאוג לבית, לרוץ לעבודה, לחזור, ובערב באפיסת כוחות אתם מכריחים את עצמכם לבקר כמה דקות בחדר הכושר.

     

    ויש גם את הפרוייקטים שצריך להגיש בעבודה או בלימודים, וכן, הזוגיות שנדחקה קצת הצידה.

     

    מחקרים הראו, שאורח חיים עמוס שאופייני לרובנו, גם מגביר את הסיכון לכאבי בטן, הפרעות במערכת העיכול תחושת נפיחות וגזים. נסו לקחת קצת אוויר, להפחית מהלחץ או אפילו לאמץ שיטות הרגעה אלטרנטיביות כמו יוגה או פעילות גופנית. זה עשוי לחולל פלאים למערכת העיכול שלכם.

      

    3. אתם טורפים

    הנה עוד סיבה לאכול לאט: העיכול מתחיל בפה, ולא בקיבה. לעיסה נכונה, מסייעת לפירוק המזון עוד לפני שהגיע לקיבה, כשהוא מתערבב עם הרוק המכיל אנזימי עיכול.

     

    כאשר אתם טורפים מזון, ולא לועסים אותו היטב, הוא מגיע במצב לא מפורק לקיבה, שצריכה לעבוד קשה יותר כדי לפרק אותו ולעכל אותו. אכילה מהירה מדי, גם גורמת לשאיפת אוויר לקיבה. התוצאה היא הגברת ייצור הגזים במערכת העיכול.

      

    4. אתם אוהבים לשתות דרך קש

    קש צבעוני אולי מצטלם טוב, וכיף לשתות איתו איזה שייק. אתם גם רגילים לקבל בדוכני המזון המהיר את השתייה הקלה שלכם עם קש. אלא שהוא מחדיר למערכת העיכול שלכם אוויר, והתוצאה היא שוב, הצטברות של גזים ונפיחות.

      

    5. הנגרייה שלכם בחדר השינה

    אתם מרגישים נפיחות בבוקר אחרי הקימה מהשינה? ייתכן מאוד שאתם נוחרים בשינה. כן, קולות הניסור בזמן שאתם חולמים, גם מחדירים למערכת העיכול שלכם כמויות גדולות מאוד של אוויר, שאתם כבר יודעים – מיתרגמים לגזים ונפיחות.

     

    קיבעו תור לרופא אף אוזן גרון שיפנה אתכם במידת הצורך למעבדת שינה. שימו לב כי נחירות הן לעתים סימן אזהרה לדום נשימה בשינה, המגביר את הסיכון לעליית לחץ דם, מצב הרבה יותר מטריד ומסוכן מהגזים.

     

     

    נחירות בלילה. עלולות להפריע לא רק למהלך השינה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    נחירות בלילה. עלולות להפריע לא רק למהלך השינה(צילום: shutterstock)

     

    6. אתם מתלהבים מסיבים תזונתיים

    מה כבר לא נאמר על יתרונות הסיבים התזונתיים? הם מפחיתים תחושת רעב, מסייעים לבריאות הלב, כלי הדם ובריאים גם למערכת העיכול. אבל הסיבים התזונתיים גם גורמים להיווצרות גזים במערכת העיכול, במיוחד כשאתם מתחילים לצרוך אותם.

     

    אם חשקתם בסיבים התזונתיים, עשו זאת בהדרגה, כדי שמערכת העיכול תגביר את כמות האנזימים מפרקי הסיבים התזונתיים.

      

    7. מה אתם אוכלים?

    לא רק סיבים תזונתיים מגבירים את הסיכון לגזים, אלא שלל מזונות הכוללים קטניות, חלב, קפאין, מיצי פירות, משקאות תוססים, בירה, משקאות דיאט ואפילו פרוביוטיקה.

     

    נסו להפחית את המזונות ה"מסוכנים" מהתפריט שלכם למשך כשבועיים שלושה. אם העצירות או הגזים חלפו, ייתכן מאוד שאתם רגישים במיוחד למוצרים הללו, במיוחד במערכת העיכול.

     

    כך תוכלו למנוע כאבי בטן בבית:

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

      



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים